آکسیوس: انتشار دو سند اطلاعاتی آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران توسط یک کانال تلگرامی، مقامات آمریکایی را به شدت نگران کرده است

پس از آنکه دو سند ادعایی اطلاعاتی آمریکا درباره آماده‌سازی‌های اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرام مرتبط با ایران منتشر شد، مقامات آمریکایی به شدت نگران یک نقض احتمالی امنیتی بزرگ هستند.

آکسیوس: انتشار دو سند اطلاعاتی آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران توسط یک کانال تلگرامی، مقامات آمریکایی را به شدت نگران کرده است

اکسیوس نوشت: این افشای اطلاعات در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل هفته‌ها آماده‌سازی برای تلافی علیه ایران را کامل کرده است.

این افشاگری ممکن است تلاشی برای مختل کردن عملیات اسرائیل باشد. پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی از اظهار نظر درباره اسناد لو رفته خودداری کردند، اما صحت آنها را نیز رد نکردند.

یک کانال تلگرامی به نام "میدل ایست اسپکتیتور" روز جمعه اعلام کرد که اسنادی از یک منبع در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره آماده‌سازی‌های اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است.

این کانال تلگرامی به طور مرتب محتوای طرفدار ایران منتشر می‌کند و در پروفایل حساب کاربری مرتبط با این کانال در ایکس ذکر شده که این کانال در ایران مستقر است. این اسناد شامل گزارشی ادعایی از آژانس ملی اطلاعات مکانی دفاعی (NGA) آمریکا است که اوایل این هفته در جامعه اطلاعاتی آمریکا توزیع شده است. اکسیوس به‌طور مستقل صحت این اسناد را تأیید نکرده است. 

گزارش ادعایی شامل جزئیاتی از اقداماتی است که در روزهای اخیر در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل انجام شده، از جمله انتقال مهمات پیشرفته که به گفته این گزارش برای حمله به ایران در نظر گرفته شده بودند.

همچنین ادعا شده که طبق اطلاعات شنود آمریکا، نیروی هوایی اسرائیل این هفته یک مانور بزرگ با هواپیماهای اطلاعاتی و احتمالاً جت‌های جنگنده که برای حمله احتمالی به ایران آموزش دیده بودند، انجام داده است. گزارش ادعایی اطلاعات همچنین جزئیاتی از آماده‌سازی‌های واحدهای پهپادی اسرائیل برای حمله به ایران ارائه می‌دهد.

این گزارش، در صورت صحت، نشان‌دهنده رصد بسیار دقیق و نزدیک آماده‌سازی‌های اسرائیل برای حمله به ایران توسط نهادهای اطلاعاتی آمریکا خواهد بود، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای جاسوسی از عملیات‌های انجام‌شده در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل.

این نشت احتمالی اسناد می‌تواند نشانه یک نقض امنیتی بسیار جدی در داخل جامعه اطلاعاتی آمریکا باشد که منجر به رسیدن اطلاعات فوق سری به یک کانال تلگرامی وابسته به ایران شده است. 

 یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفت که این نشت ادعایی بسیار نگران‌کننده است، اما او معتقد نیست که این موضوع بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل علیه ایران تأثیر بگذارد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که نهاد دفاعی اسرائیل از این نشت ادعایی آگاه است و آن را بسیار جدی می‌گیرد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    سپاه پاسداران با لیزر نابودشان میکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد