وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد

تلاش آمریکا برای ترغیب ایران و اسرائیل به تنش‌زدایی

وزیر دفاع آمریکا با خودداری از گمانه‌زنی درباره چگونگی واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه و تروریستی تل‌آویو، مدعی شد آمریکا هر کاری که بتواند برای کاهش تنش‌ها و ترغیب طرفین به تنش‌زدایی انجام می‌دهد.

تلاش آمریکا برای ترغیب ایران و اسرائیل به تنش‌زدایی

«لوید آستین» روز دوشنبه و در جمع خبرنگاران درباره واکنش نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران، اشاره کرد: گفتن این که حمله اسرائیل به ایران، دقیقا، به چه شکل خواهد بود، دشوار است.

ایران ۱۰ مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود، ‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

روزنامه گاردین گزارش داد که آستین در این باره گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای کاهش تنش‌ها انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم هر ۲ طرف را ترغیب به تنش‌زدایی کنیم. بنابراین، باید دید چه می‌شود.

با این حال، آستین که کشورش از ابتدای جنگ غزه به حمایت تمام‌عیار از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی پرداخته که صلح و ثبات در منطقه را تضعیف کرده، گفت که ارتش آمریکا سامانه ضدموشکی تاد را به سرزمین‌های اشغالی فرستاده و آن‌ها اکنون در محل خود قرار دارند.

تاد ( THAAD) یا سیستم دفاعی در ارتفاع بالا، بخش مهمی از سیستم‌های دفاع هوایی لایه‌ای ارتش آمریکاست و به دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی می‌افزاید.

وی از بیان عملیاتی بودن آن خودداری کرد، اما افزود: ما این توانایی را داریم که خیلی سریع آن را به بهره‌برداری برسانیم.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که استقرار تاد به همراه حدود ۱۰۰ سرباز آمریکایی به منظور کمک به ارتش صهیونیستی خواهد بود.

آمریکا در عملیات «وعده صادق» نیز که ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق انجام شد، در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی و نظامی کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد