هیاتی از انصارالله یمن با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد

هیاتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

هیاتی از انصارالله یمن با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد

شبکه تلویزیونی «المنار» بامداد یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این دیدار در راستای تلاش های مستمر انصارالله برای به تصویرکشیدن رنج های ملت یمن در جریان تجاوز و محاصره بی رحمانه سعودی - آمریکایی علیه این کشور صورت گرفته است.
براساس این گزارش ، هیات یمنی و دبیرکل حزب الله وضعیت سیاسی و انسانی یمن و تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.
سخنگوی انصارالله با ابلاغ سلام و درود رهبری سیاسی و ملت یمن به نصرالله، از مواضع شجاعانه و اصولی وی در قبال یمن در رویارویی با تجاوز بی رحمانه آمریکا و عربستان علیه این کشور تشکر کرد.
المنار گزارش داد که هیات یمنی دوازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه مقابل رژیم صهیونیستی در سال 2006 را تبریک گفت و آن را پیروزی همه ملت ها دانست.
این تلویزیون لبنانی اشاره به سخنان نصرالله در این دیدار نکرد.
وی سه شنبه پیش در جریان یک سخنرانی توسل جستن عربستان به کشتار و قتل عام در این کشور را دلیل و نشانه ای برای شکست محور سعودی در این جنگ دانست.
نصرالله گفت: آنکه خون کودکان را در یمن می ریزد، همان است که خون لبنانی ها را ریخت. به عزیزان و اهل کرامت و شرافت، به خصوص خانواده های شهدای «ضحیان» یمن می گوییم که بدانید یقیناً کسی که با شما جنگید و عزیزانتان را کشت، همان است که با ما در «ضاحیه» جنگید. همان نیرو و سلاح و همان هدف؛ و همانگونه که خون کودکان لبنانی پیروز شد، خون فرزندان و کودکان شما در یمن هم به پیروزی خواهد رسید.
دبیرکل حزب الله افزود: محوری که عربستان سعودی در منطقه رهبری می کند، همانطور که در سوریه و عراق شکست خورد و در بسیج کردن جهان برای محاصره ایران و تحمیل تحریم ها با ترامپ ناکام ماند، در جنگ یمن نیز سرافکنده خواهد شد.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها