استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی

کمیته صلیب سرخ در ژنو با استقبال از امضای توافق میان طرین درگیری‌ها در سودان جنوبی از این توافق به عنوان نشانه‌ای از امکان دسترسی به یک راه حل برای مناقشه‌ای که عوارض آن میلیون‌ها تن را دچار مشکل کرده بود، یاد کرد.

استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی

دومنیک استیلهارت، مدیر عملیات صلیب سرخ جهانی که هفته پیش از سودان جنوبی دیدار کرده بود، خواستار لحاظ کرند نیازهای تک‌تک شهروندان این کشور به ویژه زنان در هر راه‌حلی شد.

به گفته وی، بدون هیچ اغراقی، هزینه انسانی مخاصمه ادامه‌دار در سودان جنوبی منجر به فاجعه بشردوستانه شده است. وی افزود: بار مخاصمات نباید بر دوش غیرنظامیان باشد اما در سودان جنوبی غیرنظامیان از مخاصمه لطمه‌های فراوان دیده‌اند.

از ابتدای سال جاری میلادی، کمیته بین المللی صلیب سرخ ۶۹ کودک و ۴۷ زن زخمی را در بیمارستان‌هایش پذیرش کرده است.

در همین حال، این شرایط هزاران کودک را از دسترسی به مدرسه محروم کرده و بسیاری از آنها از خانواده جدا افتاده‌اند. زنان هم در نبرد برای نجات خانواده خود و تأمین مواد غذایی دشواری‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

به گفته استیلهارت، تجربه پنج سال درگیری در این کشور نشان می‌دهد که بدون یک توافق آتش‌بس، بی‌توجهی به قوانین جنگ و حقوق غیرنظامیان مرتباً رخ خواهد داد. وی افزود، سازمان‌های بشردوستانه می‌توانند کمک‌های بشردوستانه فراهم کنند اما نمی‌توانند به خشونت و آوارگی مردم پایان دهند.

از ابتدای سال جاری میلادی، صلیب سرخ جهانی جیره غذایی برای ۲۲۳ هزار تن فراهم کرده و بذر و ابزار کشاورزی در اختیار بیش از ۱۶۰ هزار تن قرار داده است. همچنین ۲۷۳ هزار تن با کمک این سازمان به آب آشامیدنی سالم دسترسی یافته‌اند. این سازمان در همین مدت، ۱۷۳۵ عمل جراحی انجام داده و ۷۵ هزار بیمار توسط پزشکان این سازمان معاینه شده‌اند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها