حماس از طرح رژیم‌صهیونیستی برای ترور ۳ تن از رهبرانش پرده برداشت

منابعی در جنبش حماس از طرح رژیم صهیونیستی برای ترور سه تن از رهبران این جنبش خبر دادند.

حماس از طرح رژیم‌صهیونیستی برای ترور ۳ تن از رهبرانش پرده برداشت

منابعی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کردند که غزه در آستانه توافق آتش‌بس غیرمکتوبی با اسرائیل است که شامل بازگشایی گذرگاه‌ها، گسترش محدوده ماهیگیری فلسطینی‌ها و پایبندی قاهره به ادامه گشایش گذرگاه "رفح" در مقابل توقف تدریجی راهپیمایی‌های بازگشت است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که این توافقنامه شامل تضمین‌هایی از سوی کشورهای منطقه‌ در راس آنها مصر و ترکیه است اما بندهای مورد توافق شفاهی هستند زیرا تشکیلات خودگردان فلسطین از این توافق سرباز می‌زند و اصرار دارد توافق آتش‌بس را به آشتی ملی فلسطینی‌ها ربط دهد.

همچنین این منابع از طرح ترور سه تن از رهبران این جنبش در نوار غزه خبر دادند. این رهبران شامل یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس و محمود الزهار، یکی از رهبران برجسته این جنبش هستند.

منابع مذکور اعلام کردند که تعیین این سه رهبر برای ترور اهداف شومی را به همراه دارد که از جمله می‌توان به لطمه وارد کردن به انسجام و وحدت جنبش حماس اشاره کرد. تحقیقات ویژه درخصوص جزئیات این توطئه بزرگ همچنان ادامه دارد.

این منابع از افشای جزئیات این عملیات یا طرف‌هایی که در این خصوص متهم هستند، خودداری کردند.

این در حالی است که یوآو گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در جریان یک همایش فرهنگی در تل‌آویو گفت: اگر جنبش حماس به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه دهد این جنبش بهای سنگینی را خواهد پرداخت.

گالانت، عضو کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به اینکه هرکس که امنیت اسرائیل را تهدید کند، بهای آن را خواهد پرداخت، هشدار داد و گفت: اسرائیل تمایلی به جنگ با غزه ندارد و امیدوار است که اوضاع به روال سابق بازگردد.

وی مدعی شد که میزان قدرت اسرائیل در مقابل حماس هزار به یک است.

گالانت جنبش حماس را به "استفاده از جاری شدن خون غیرنظامیان برای جلب توجه جهانیان" متهم کرد و گفت: اسرائیل در مقابل تلاش‌ها برای کشته شدن سربازان و آتش زدن اراضی‌اش بی‌توجه نخواهد بود و اگر مجبور شویم از تمام نیرو و قدرتمان استفاده می‌کنیم تا دشمن را با تمام قدرت ساقط کنیم.

وی همچنین گفت: اسرائیل هنوز به این مرحله نرسیده است اما در صورت تداوم تنش در مرزهای نوار غزه به این کار دست خواهد زد و انجام این کار بعید نیست.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی افزود، به سربان اسرائیلی دستور داده شده تا با کاستن تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از عبور فلسطینیان از حصار امنیتی ممانعت کنند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد