پریناز ایزدیار، ستاره سینما یا بازیگر بیاستعداد؟
پریناز ایزدیار، بازیگر مشهور سینما مهمان دومین قسمت از «مهمونیِ» ایرج طهماسب شد.
برنامه نوروزی «مهمونی» با اجرای ایرج طهماسب چند شبی است که میهمان شبکه نمایش خانگی شده و اجرای این مجری توانا درقسمتهای مختلف به همراه عروسکهایی دوست داشتنی، دل اکثر کاربران در شبکههای اجتماعی را بُرده است.
بیشتر دیالوگهای آقای مجری با پریناز ایزدیار بیشتر حول و حوش تست تسلط بر احساسات بود که ایرج طهماسب از این بازیگر گرفت.
ایرج طهماسب از پریناز ایزدیار خواست پنج کلمه که دوست دارد و پنج کلمه که دوست ندارد را بگوید که او به ترتیب از «استانبولی، گربه، عطر، بچه و خورشید» و همچنین «کثیفی، دروغ، تهمت، گوشت و فلفل» نام برد. سپس طهماسب از او خواست با این ۱۰ کلمه داستانی کوتاه بسازد. در ادامه طهماسب برای انجام بازی «چهار حس» چهار کاسه پر از قند به عنوان نماد خوشحالی، خرما به عنوان نماد غم، فلفل به عنوان نماد خشم و ماست به عنوان بیحسی را در مقابل ایزدیار گذاشت و از خواست داستانش را هر بار با یکی از این احساسات تعریف کند.
حضور پریناز ایزدیار در این برنامه پربیننده واکنشهای مختلفی را در پی داشت. عدهای از کاربران اجرای این بازیگر در حضور ایرج طهماسب، کارگردان و مجری مشهور سینما و تلویزیون ایران را ستودند و برخی دیگر هم با بیان اینکه ایزدیار قبلا با کارگردانان بزرگی نظیر حسن فتحی همکاری داشته، موفقیت در یک اتود ساده بازیگری را اتفاق قابل توجهی ندانستند.
کانال تلگرامی سینما تیک لایف در نقدی منفی نوشت:
جوری تحلیل ارائه دادن راجع به این یک جمله رو با چهار تا حس مختلف گفتن خانم ایزدیار که انگار مرزهای بازیگری جا به جا شده!
هیچ حسی در این چهار تا حس وجود نداشت. همانطور که قبلا تو استوری گفته شده بود، به علت تزریق بوتاکس، اونجور که باید نمی تونه از طریق ابروها و اخم بینشون، حس غم و عصبانیت رو منتقل کنه(البته نه اینکه صرفا ابرو و پیشونی ابزار بازیگر برایانتقال این حس باشه. بیانش خوبه کلا ایزدیار.) حس شادی اینجوری نیست که بین صحبت هات هی بخندی.
حس بی خیالی خوب بود. نبود؟
برخی نظرات انتقادی کاربران را هم مرور میکنیم:
* این چالش مثل همون چالش خندوانه ست و اینکه اجراش خوب نبود،کافی یه سرچ ساده کنی از اجرای خانم خیراندیش یا رامین فر یا پیمان معادی تو خندوانه تا متوجه بشی اجرای خوب و درست حس یعنی چی.
*از این افتضاح و معمولی به پایین انقدر تعریف میکنن.
*یکی از نامزدهای لیستِ بلند بالای چالشِ بازیگرانِ بی استعداد ...
*پریناز بازیگر خوبیه ولی نه اونقدر که رسانه و منتقدا بزرگش کردن.
*حالا من خیلی با اکتش مشکل نداشتم(که داشتم)ولی با مدل داستان گوییش و اینکه واسه چند تا کلمه ی خوب و بد میگفت تقلب برسونید مرزهای بی سوادی و کلا جابجا کرد.
*انگار انرژی نمیزاره وگرنه مگه میشه این همون شیرین توی شهرزاد باشه ؟؟؟!!!
در طرف مثبت ماجرا هم افراد سینمایی و نظرات مخاطبانی هم بود که حضور این بازیگر در مهمونی را تحسین کردند.
سام بهشتی، منتقد سینمایی برای پریناز ایزدیار اینگونه یاداشت نوشت:
اینکه شهامت داشته باشی مهمان اول در مقابل ایرج طهماسب بشینی و اتود ساده بازیگری را سر بلند ازش خارج بشی،خودش بیانگر این نکته است که بازیگر درست و با کیفیتی هستی که ترس از هیچی نداری!
اینو آدمی میگه که خودش در روند تولید است و تا الان هزار تا ناز خریده!
برخی نظرات مثبت کاربران شبکه های اجتماعی درباره حضور این بازیگر در مهمونی را بخوانید:
*خانم ایزدیار کلا بی نظیره وبا وقار.
*پریناز ایزدیار تو مهمونی چقدر خوب بود.
*ایده بازی که ایرج طهماسب و پریناز ایزدیار کردن درخشان بود. بدون موعظه و حرف اضافه یادآوری کردن یادمون رفته «احساسات» هم داریم و باید ابرازش کنیم. و چه پریناز بینقصی.
از حق هم نگذریم پریناز ایزدیار را میتوان از بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران نامید که در آخرین فیلمش «ملاقات خصوصی» یکی از ماندگارترین بازیهای کارنامه هنری اش را ارائه داد.
پروانه «ملاقات خصوصی» در کنار سلما (لتیان)، الهام(متری شیش و نیم)، سوسن(سرخ پوست)، خیری(ویلایی ها)، شیرین(شهرزاد)، لیدا(هت تریک) و سمیه(ابد و یک روز) و ... تکمیل کننده پازلی ست در نمایش وجوه متفاوت و پیچیده زنان که نقطه اشتراک آنها عاشق بودن و مصمم بودن شان است و ایزدیار هربار چنان با ظرافت و سادگی این کاراکترها را خلق می کند که گویی سالهاست آنها را می شناسیم.
تضاد میان آنچه در ظاهر از وی میبینیم با آنچه در درونش جاری ست و برجسته سازی این پارادوکس، اوج هنر بازیگری ایزدیار است که بواسطه نگاه گیرا و چشمان نافذش قدرت بازیگری خود را به رخ می کشد.
خخخخخ
خیلی خوشگله ولی