عضو شورای اسلامی شهر تهران:

دریاچه خلیج فارس به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که دریاچه چیتگر دیگر نقشی در تصفیه هوای پایتخت ندارد و به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است.

دریاچه خلیج فارس به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است

احمد مسجدجامعی صبح امروز پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۲۲ با بیان این که در بازدیدی که از منطقه ۲۲ داشتم قائم مقام شهردار پیشین اعلام کرد که متاسفانه ساخت و سازها در این منطقه انجام می‌شود و بعد به ما می‌گویند که به آنها پایان کار بدهیم و این در حالی است که شهرداری بر روند ساخت وساز نظارتی ندارد.

وی با بیان این که ۲۵ درصد زمین‌های این منطقه در اختیار پادگان‌های نظامی بود که حالا شهرک سازی در آن انجام شده است، ادادمه داد: قرار بود باغ گیاه شناسی تا پای کوه برود اما حالا متاسفانه زمین‌هایش تصرف شده است.

وی با بیان این که قرار بود لویزان در شرق و چیتگر در غرب و دریاچه باعث تصفیه هوای پایتخت شوند، اما این طرح فراموش شده و دریاچه شهدای خلیج فارس به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است، گفت: در یک مورد در دوران نجفی شهردار وقت ساخت یک برج که کاملا دریاچه را محصور می‌کرد متوقف شد اما حال باز ساخت وساز آن آغاز شده و عملا دریاچه دیگر نقشی در تصفیه هوا ندارد.

وی با بیان این که برای پروژه آبشار در این منطقه هزینه‌های زیادی شده اما گوشی تلفن همراه در این منطقه آنتن نمی‌دهد و دیگر خبری از پروژه آبشار نیست،تصریح کرد: بخشی از بوی نامطبوع اطراف دریاچه به دلیل برخی گونه‌های موجود در دریاچه بود که هزینه‌های زیادی برای تصفیه آب آن صرف شد که به نظر می‌رسد می‌توانیم از گونه‌های دیگر استفاده کنیم.

مسجد جامعی به پروژه هزار و یک شهر نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مطالعات زیادی درباره این پروژه تفریحی شده و به نظر می‌رسد باید به زودی در مورد نحوه ادامه این پروژه گزارشی ارائه شود.

احمد مسجد جامعی همچنین صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان این که 17 شهریور در میدان ژاله اتفاقات مهمی رخ داد و نقطه عطفی در انقلاب بود و شعرها و مقالات زیادی در این زمینه منتشر شده است، گفت: اما با این حال هیچ کاری از سوی شهرداری انجام نشده و نماد یا کار ویژه‌ای در این میدان صورت نگرفته است.

وی با بیان این که متاسفانه شهرداری خود را دانای کل می‌پندارد و این نگاه "خودعقل کل پنداری" درست نیست، ادامه داد: ما نمی‌توانیم همه شهر را به سلیقه خود بسازیم بلکه باید سلیقه‌های مختلف را مدیریت کنیم و انتقاد من به دلیل فعالیت‌هایی است که در راسته خیابان کریم خان انجام شده است.

مسجد جامعی با بیان این که زمانی که می‌خواستیم پیاده روهای کریم خان را ساماندهی کنیم کتابفروشی‌ها، شورایاران و غیره نظرات خود را دادند و متناسب با راسته کتاب پیاده رو ساماندهی شد، گفت: حالا شهرداری در یک پیاده رو که اصلا مشکلی هم نداشت قصد دارد اصلاحاتی انجام دهد و این در حالی است که جای سوال است که چرا می خواهیم همه را یکدست کنیم در حالی که می‌توان بازپیرای کرد.

وی ادامه داد: پیاده روی کریم خان خوب و متناسب است اما حالا خراب شده و به سلیقه مردم نیز توجه نشده است و من به نگاه حذف مردم انتقاد دارم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها