چگونه از مهلکه آتش سوزی در ساختمان‌های بلند فرار کنیم؟

باتوجه به آتش سوزی ساختمان لندن و البته تداعی حادثه ی پلاسکو بد نیست که توصیه هایی داشته باشیم برای خروج از ساختمان های بلندی که دچار آتش سوزی می شوند. اگر درساختمان بلندی بودید و این ساختمان دچار آتش سوزی شد چگونه باید خودتان را از مهلکه نجات دهید؟

چگونه از مهلکه آتش سوزی در ساختمان‌های بلند فرار کنیم؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از جام جم آنلاین، در قدم اول بهتر است که به مسیر حرکت آتش توجه کنید. راهی را انتخاب کنید که آتش به شما نرسد .

دومین موردی که باید به آن توجه کرد این است که حرکت به سمت پایین راه پله، بهتر از بالا رفتن از پله هاست، چون دود و حرارت سبک است و به سمت بالا حرکت می‌کند، ضمن این که به در خروجی و راه فرار نزدیک تر می‌شوید .

اگر با کمبود هوا مواجه شدید، خود را به پنجره برسانید و آن را باز کنید و اگر باز نشد، شیشه آن را از گوشه پایین بشکنید .برای تنفس در دود ناشی از آتش، یک دستمال مرطوب یا خیس جلوی دهانتان بگیرید.

همچنین استفاده از پتو یا یک پوشش مقاوم به عنوان یک محافظ موقت برای عبور از مسیر خطر می‌تواند کارساز باشد .

نحوه حرکت از میان دود باید به صورت خمیده یا سینه خیز باشد. هنگام فرار از آتش، تمام درها را پشت سرخود ببندید تا آتش دیرتر به شما برسد.

مخفی شدن در کمد دیواری و زیر تخت و استفاده از آسانسور هنگام آتش‌سوزی اقدام صحیحی نیست.

توجه داشته باشید که برگشت به محل آتش‌سوزی برای برداشتن لوازم گران بها می‌تواند خطرناک باشد .

در مکانی که به دام افتاده‌اید تا رسیدن نیروهای امدادی با پتو، ملحفه یا هر شیء دیگر منافذ ورود دود را بپوشانید و تا حد امکان به راه‌های هوایی نزدیک شوید .

اگر بر اثر شدت آتش‌سوزی، احتمال ریزش آوار وجود داشت، در زوایا یا گوشه‌های دیوار پناه بگیرید. ایمنی و هوای قابل تنفس در این قسمت‌ها بیشتر است .

درآخر بهتر است که از پناه گرفتن در قسمت‌های مرکزی ساختمان اجتناب کنید، تا احتمال محبوس شدن شما کاسته ‌شود و نیروهای امدادی، راحت‌تر و سریع‌تر شما را پیدا خواهند کرد.

33

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد