باستان‌شناسان بقایای کشتی چارلز داروین را پیدا کردند

گروهی از باستان شناسان بر این باورند که موفق شده اند بقایای کشتی متعلق به چارلز داروین را پیدا کنند. این بقایا در محلی کشف شده که حدس زده می شود کشتی چارلز داروین در آنجا غرق شده است.

باستان‌شناسان بقایای کشتی چارلز داروین را پیدا کردند

گفته می شود چارلز داروین با این کشتی در سراسر جهان سفر کرده است. با این حال ، هنگامی که در سال 1870 این کشتی از چرخه فعالیت خارج شد، اطلاعات زیادی در مورد این کشتی منتشر نشد.

اکنون ، تیمی از باستان شناسان ، که به سفارش دولت انگلستان در حال کاوش روی داده های تاریخی هستند، می گویند که مکانی را یافته اند که این کشتی در روزهای پایانی خود در آن قرار داشته است. کارشناسان بقایای این کشتی را روی ماسه های رودخانه روچ ، در نزدیکی روستای پاگلسام در شرق اسکس شناسایی کرده اند.

این بقایا با کمک یک پهپاد، مجهز به دوربین مخصوص یافته شده است. این پهپادها به نور مادون قرمز مجهز بوده اند. دکتر دان اتکینسون ، مدیر امور ساحلی و دریایی باستان شناسی انگلستان در این خصوص گفت: "کار بر روی این پروژه بسیار هیجان انگیز بود، ما با انتشار نوری اندک روی این کشتی قدیمی و مشهور موفق شدیم به اطلاعاتی دقیق درباره کشتی پی ببریم."

البته این گروه هنوز به شکل دقیق مشخص نکرده اند که کشتی متعلق به داروین است یا خیر اما شواهد و قرائن حکایت از همین موضوع دارند. کشتی "HMS Beagle" یک کشتی مسافرتی بود که در سال 1820 با هزینه 7803 پوند ساخته شد که معادل تقریباً نیم میلیون پوند در دنیای امروز است.

این کشتی در ابتدا توسط دولت برای جمع آوری داده های دریایی مورد استفاده قرار گرفت ، اما مدتی بعد توسط داروین مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها