چرا هالووين يك جشن ايراني است؟

شب هالووین نیز مانند جشن کریسمس و روز ولنتاین، از دیگر جشن‌ها نامرتبط با فرهنگ ایرانی است که تازگی‌ها به شدت در خانه‌های ایرانی جا باز کرده است.

چرا هالووين يك جشن ايراني است؟

به گزارش خبر فوری این موضوع دستمایه طنز شرق شده که در ادامه می خوانید:

خيلي ها فکر مي کنند خارجي ها هر کاري مي کنند نايس و تودلي است و آنها هم آن را انجام مي دهند؛ مثلا از انداختن چادر روي صورت و رفتن در خانه همسايه ها و قاشق زني بدشان مي آيد و مي گويند گدايي است، اما خوششان مي آيد که با ماسک ترسناک بروند درِ خانه همسايه و چيزي بگيرند. عيبي هم ندارد. مرغ همسايه هميشه غاز بوده است. تخم مرغ همسايه هم تخم طلاست.
اما ما امروز به شما ثابت مي کنيم که بي بروبرگرد هالووين ايراني است؛

دليل اول
ببينيد توي هالووين مردم ادا درمي آورند که همه چيز ترسناک شده، درحالي که ما نيازي نداريم ادا دربياوريم و واقعا خيلي چيزها ترسناک است.

دليل دوم
توي هالووين لباس ترسناک مي پوشند و به خانه هم مي روند. ما توي خانه خودمان يکهو يکي در را باز کند و بيايد تو، لباسش هم ترسناک نباشد، از ترس زهره ترک مي شويم.

دليل سوم
توي هالووين مردم ماسک به چهره مي زنند.
ما هميشه ماسک به چهره مي زنيم و به اين مي گوييم قربانت بشوم، به آن مي گوييم نوکرتم، بعد با اسم مستعار توي ميهماني و اينترنت طرف را رنگي مي کنيم.

دليل چهارم
توي هالووين مردم از کدوحلوايي استفاده مي کنند، درحالي که اولين استفاده از کدوحلوايي در تاريخ مال شنل قرمزي است که رفت توي کدوتنبل تا گرگه نخوردش.

دليل پنجم
توي هالووين مردم دور هم جمع مي شوند تا کمي ترس را تجربه کنند، درحالي که ما هميشه با دوستانمان جمع مي شويم و مي زنيم ٢٠:٣٠ و همگي مي ترسيم.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها