حرم امام حسین (ع) در گذشته چگونه بود؟/ تصاویر
حرم امام حسین (ع) در طول تاریخ چند بار تخریب و دوباره ساخته شد؛ تا اینکه آخرین بار در دوره صدام حرم سیدالشهدا (ع) مورد تخریب قرار گرفت.
حرم امام حسین (ع) از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری داشته است و از همان زمان که امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا به شهادت رسیدند، برخی از یاران امام حسین (ع) از طایفه بنی اسد، آنها را در همان جا دفن کردند و مرقد شهدای کربلا با خاکهایی برآمده قابل رویت بود تا اینکه مختار به عنوان اولین نفر، بنایی از آجر و گچ ساخت که در آن فضای مسقف نیز تعبیه شده بود.
اولین بار که حرم امام حسین (ع) تخریب شد
پس از مدتی هارون الرشید که تشرف عاشقان حسینی به این مکان مقدس را دید، دستور تخریب آن بنا را داد و حتی درخت سدری که کنار بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) بود، قطع و فضای حرم را با خاک یکسان کردند؛ تا اینکه مأمون عباسی برای حفظ قدرت بنایی بر مرقد امام حسین (ع) ساخت. اما باز هم در دوره متوکل عباسی همان بنا نیز تخریب شد و حتی برای جلوگیری از تشرف زائران به حرم ارباب، آب آن منطقه را بستند.
در طول تاریخ حرم امام حسین (ع) چند بار ساخته و باز هم تخریب شد تا اینکه در دورههای صفویه و قاجار، ایرانیان اقدام به بازسازی و توسعه حرم امام حسین (ع) کرده و در هر دوره بخشی را ترمیم و تذهیب کردند.
چرا برخی فرمانروایان حرم امام حسین (ع) را تخریب کردند؟
حجتالاسلام محمدرضا فؤادیان، کارشناس امور دینی درباره تخریب و بازسازی حرم امام حسین (ع) اینگونه روایت میکند: امام حسین (ع) برای شیعیان از گذشته جایگاه ویژهای داشت و در هر دوره سعی شد تا حرم آن حضرت ساخته شود و برای حضور زائران آماده باشد. اما در برخی از دورهها برای نشان دادن مخالفت با شیعه و اهل بیت (ع)، حرم امام حسین (ع) تخریب شد تا عاشقان حسینی نتوانند به زیارت مشرف شوند و حتی در برهههایی از زمان، حرم اباعبدالله (ع) با خاک یکسان شد که این اقدامات حاکمان ناشی از بغضی بود که با شیعیان داشتند؛ چرا که رونق زیارت حرم امام حسین (ع) آنها را نگران اتحاد شیعیان و سرنگونی خودشان میکرد.
آخرین دوره تخریب حرم امام حسین (ع) چه زمانی بود؟
اما با تلاش شیعیان این قطعه از بهشت هر بار دوباره ساخته شد و در هر تخریب، بعد از مدتی گروهی به بازسازی آن پرداختند. آخرین دوره تخریب حرم امام حسین (ع) به دوران صدام بازمیگردد که حتی بیش از ۶ ماه فضا برای زیارت هم مسدود شده بود، اما بالاخره با تلاش شیعیان حرم امام حسین (ع) به روی زائران باز شد و جمع کثیری از عاشقان به زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند.
فضای حرم امام حسین (ع) در دوران صدام
حرم امام حسین (ع) در حتی چند دهه اخیر هم تفاوت بسیاری با فضای کنونی حرم داشت. بسیاری از خیابانها و حتی بین الحرمین خاکی بود. فضای زیارتی هم محدود بود و کسی نمیتوانست به راحتی به سوی حرم مشرف شود. حتی در گذشته با توجه به نبود مسیر مناسب برای تشرف به کربلا، بسیاری از افراد در این مسیر جان میباختند و به حرم نمیرسیدند، اما به مرور زمان مردم عراق و حتی سایر شیعیان منطقه آستین بالا زدند و برای بازسازی و فراهم کردن مسیر زیارت تلاش کردند.
زائران حسینی با وجود محدودیتهای بعثیها به حرم ارباب مشرف میشدند
در دوره صدام با وجود محدودیتهایی که بعثیها اعمال میکردند، بسیاری از شیعیان همت کرده و برای بازسازی حرم قدمهایی برداشتند. به طوری که در روزهای آخر دوران صدام با وجود اینکه سختیهای بسیاری برای زیارت وجود داشت، باز هم جمع کثیری از شیعیان در ایام خاص با تدابیر امنیتی به حرم امام حسین (ع) مشرف میشدند و نمیگذاشتند حرم خالی از زائر باشد. البته در آن دوران زیارت امام حسین (ع) برای بسیاری از مردم ایران آرزویی دست نیافتنی بود؛ چرا که به خاطر نبود امنیت لازم، کاروانی هم اعزام نمیشد تا اینکه با رایزنی مختلف، اعزام زائران ایرانی برقرار شد و عاشقان امام حسین (ع) با سختیهای فراوان به حرم ارباب مشرف میشدند.
سرنگونی صدام و رونق زیارت امام حسین (ع)
خیابانهای خاکی، گاریهایی که زائران را حمل میکردند و گردوغباری که مانع حرکت زائران میشد، بخشی از فضای آن دوران است که با این وجود بسیاری با مشقت بسیار خود را به حرم میرساندند. حتی زیارت اربعین هم که در سالهای اخیر رونق گرفته است، در آن دوران با وجود سختگیری صدام و بعثیها برگزار میشد و بسیاری برای حضور در این مسیر جان میدادند و برخی هم از مسیرهای خطرناک و صعبالعبور به سوی حرم مشرف میشدند. در دوران سرنگونی صدام نیز که آمریکاییها در عراق حضور یافتند، کاروانهای زیارتی محدودی به عراق اعزام میشدند تا اینکه پس از برقراری امنیت، حرم امام حسین (ع) رونق بیشتری گرفت.
ورود ستاد بازسازی عتبات به کربلا برای بازسازی حرم حسینی
با حضور نیروهای حشدالشعبی و مقاومت به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی در عراق، امنیت نسبی برقرار شد و از اوایل دهه ۹۰ ستاد بازسازی عتبات با موافقت متولیان حرم امام حسین (ع) اقداماتی را برای توسعه حرم حسینی آغاز کرد. بر همین اساس برنامههایی به منظور توسعه حرم و حضور میلیونی عاشقان حسینی انجام شد.
توسعه حرم امام حسین (ع) و احداث صحن حضرت زینب (س) توسط ایرانیان
محمدرضا بنیاسدی راد، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا درباره وضعیت حرم امام حسین (ع) بعد از حضور ایرانیان برای بازسازی این مکان مقدس اینگونه میگوید: مهندسان و نیروهای ستادی در کربلا از اوایل سال ۹۳ برای بررسی وضعیت مستقر شدند و پس از خریداری ملکهای اطراف حرم توسط متولیان عتبه حسینیه (ع)، عملیات اجرایی برای توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز شد.
احداث صحن حضرت زینب (س)
به منظور مقامسازی حرم امام حسین (ع)، طرح لاغرسازی و مقامسازی ستونهای اطراف حرم آغاز شد و چهار ستون اطراف حرم محکمسازی شدند و به این ترتیب با لاغرسازی آن، فضای اطراف حرم از هر طرف حدود یک متر و نیم افزایش یافت. پس از آن، با برنامه قبلی عملیات توسعه حرم از سمت باب القبله و تل زینبیه و عملیات اجرایی احداث صحن حضرت زینب (س) با مساحتی بالغ بر ۵ هکتار به عنوان طرح نخست توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز شد و هماکنون نیز این طرح در حال ساخت است و تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
آغاز توسعه حرم حضرت عباس (ع)
البته طرح توسعه حرم حضرت عباس (ع) نیز در حال انجام است که این اقدام توسط خود عراقیها صورت گرفته و در مرحله نخست خیابانهای اطراف در حال تخریب هستند تا فضا برای توسعه حرم آماده شود. در طرح توسعه کربلا که به صورت بیضی پیشبینی شده است، قرار است فضای زیارتی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) چند برابر شود تا در مناسبتها به ویژه ایام اربعین زائران به راحتی امکان تشرف به حرمها و زیارت را داشته باشند.
فضائل زیارت امام حسین (ع) در روایات و احادیث
زیارت امام حسین (ع) در احادیث و روایت مختلفی تأکید شده و حتی در برخی روایت زیارت امام حسین (ع) از زیارت خانه خدا ارجح دانسته شده است؛ تا جایی که در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «به خدا قسم، اگر در فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام با شما سخن میگفتم، قطعا، حج را به طور کلی رها میکردید و هیچکدام از شما حج نمیرفت، مگر نمیدانی که خداوند سبحان قبل از اینکه مکه را حرم خود بگیرد، کربلا را حرم امن و مبارک خود گرفت؟ ابن ابی یعفور عرضه داشت: خداوند حج بیت الله را بر مردم واجب کرد، در حالی که ذکری از زیارت امام حسین علیه السلام نیاورد.
حضرت فرمود: اگر چه این گونه است، چرا که این چیزی است که خداوند آن را چنین قرار داده است، آیا نشنیدهای کلام امیرالمومنین علیه السلام را که: همانا کف پا (باطن قدم) سزاوارتر به مسح کشیدن نسبت به روی پاست، لیکن خداوند مسح ظاهر پا را بر بندگان واجب کرده است؟ آیا نمیدانی که احرام بستن اگر در حرم بود، بهتر میبود، لیکن خداوند احرام بستن را در غیر حرم مفروض کرد». (وسائل الشیعه/ ج ۱۴/ ص ۵۱۴)
در احادیث فضیلتهای بسیاری از جمله طول عمر و برکت مال، دفع بلا، بخشش گناهان گذشته و هزار حج مقبول برای زیارت امام حسین (ع) آمده است. همچنین امام موسی بن جعفر (ع) فرمود: «کمترین آنچه از ثواب که به زائر اباعبدالله علیه السلام کنار نهر فرات داده میشود آنگاه که حق و حرمت و ولایت او را بشناسد، این است که آنچه از گناهان پیش فرستاده و بعداً میفرستد (گناهان گذشته و آینده او) آمرزیده میشود». (الکافی، ج ۴، ص ۵۸۲)
حتی در کتاب «سفر شهادت» امام موسی صدر درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) آمده است: «اسلام واقعی اسلام حسین است و به همین سبب، زیارت با معرفت امام حسین (ع) برای حسینیها بالاتر از هزاران حجی است که یزیدیها بجا میآورند. این معنای آن است که میگویند زیارت امام حسین (ع) بالاتر از حج و عرفه است، والا همه عزت و شرف او از اسلام است و امکان ندارد بالاتر از حج و اسلام باشد، زیرا همه عظمت او از اسلام و از حج است. بله، هزاران حج صوری با زیارت امام حسین (ع) برابری نمیکند، چون حج واقعی و اسلام حقیقی به دست او سیراب شد و رشد کرد و حیات خود را دوباره پیدا کرد».
بنابراین زیارت امام حسین (ع) در هر دوره و زمانی مورد توجه قرار داشته است و شیعیان و حتی سایر ادیان و مذاهب نیز به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شدهاند، اما اکنون با شیوع کرونا بیش از ۱۶ ماه است که ایرانیان از راه دور به ارباب سلام میدهند و توفیق زیارت کربلا را ندارند. با این وجود، دلهای عاشقان هر لحظه مشتاق دیدار دوباره کربلا و برقراری سفر به عتبات است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
4167
اکثریت بشر در دین داری به هشدارهای قرآن بی توجه است --- از هر شعایر و مراسمی بنام دین و مذهب که رفتار و توجه متدینان را برای جلب رضایت خداوند و رسیدن به نیازهای زندگی بین خدا و بنده تقسیم می کنند ؛ در آیات بساری از قرآن به رقیب تراشی برای خداوند تعبیر شده است . خداوند این گونه رفتار و توجه مشترک بین خدا و بنده را در آیات بسیاری از قرآن نکوهش و تحریم کرده است . خداوند برای این گونه رفتار و توجه مشترک ؛ بشر حتی پیامبران را به مجازات نابخشودنی ونابود کردن و تباهی حاصل یک عمر اعمال نیک و دین داری ، هشدار داده و تهدید کرده است. آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر نمونه های برجسته ای از هشدارها و تهدیدهای خداوند به بشر اند. خداوند در قرآن پیامبران را به محض راهنمایان بشر به سوی دین الهی توصیف کرده است که باید بشر را تنها با دریافت وحی از جانب خداوند بی هیچ کاستی و فزونی به احکام و اعتقادات این دین هدایت و راهنمایی کند . خداوند در بسیاری از آیات در سر تا سر قرآن به بشر حتی به پیامبران نسبت به فرا تر رفتن از حد و مرز این توصیف الهی هشدارهای سنگین داده است . خدداوند یگانه دانا و حکیم مطلق در قرآن بارها تاکید کرده نتیجه و سر انجام تجاوز از حد و مرزهای الهی قرآنی فراهم سازی زمینه ی گرفتار شدن بشر به عذاب الهی نا بخشودنی بی پایان در قیامت است. علت شدت و سنگینی هشدارها و تهدیدهای الهی قرآن نسبت به نتیجه و فرجام رقیب تراشی برای خداوند جسارت نابخشودنی بشرکه در سهیم ساختن بندگان ، که بحکم طبیعت بشری خود در مقایسه با عظمت جهان شمول خداوند ؛ توان و دانش ناچیز دارند ؛ در ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به یگانه ذات اقدس خداوند است. جرئت و جسارت و بی پروایی بشر جاهل و غافل به تصور و اقدام به اینگونه سهیم سازی که هیچ توجیه قرآنی و عقلی ندارد ؛ نزد خداوند بزرگ ترین گناه نا بخشودنی شناخته شده و در قیامت خداوند شدید ترین خشم خود را علیه مرتکبین گناه این بزرگ ترین ظلم روا خواهد داشت. بنیادی ترین هدف خداوند از ارسال ده ها هزار پیامبر با وحی خود به سوی بشر دادن هشدارهای سنگین برای جلوگیری از این گناه بزرگ ترین ظلم تباه کننده است که پیوسته پس از فوت هر پیامبر با ترفندهای شیطانی و با جعل و تزویر علیه پیامبران و با ترویج خرافات و من در آوردیها توسط دین فروشان در بیشتر زمینه های زندگی دامن گیر بشر شده است : « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ » ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران ﴾ وهمچنان: « وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِينَ إِلَّا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَيُجَادِلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالْبَاطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَمَا أُنْذِرُوا هُزُوًا » ﴿ آیه ۵۶ سوره کهف ﴾.
بسم الله الرحمن الرحیم این برداشت تنبیلهای عالم مانند احمد بن حنبل و ابن تیمیه و وهابیت که دستتشون تو دست صهیونیستها و شیطانه، هست و به ظواهر قرانی بهش میدن ۱. در بسیاری جاهای قرآن خداوند افعال بندگان خاص خودش رو به خودش نسبت میده. مثل فرشتگان مثلا در ستاندن جان افراد مقایسه کنید نساء۹۷ و انعام۶۱ و اعراف۳۷ و انفال۶۰ و نحل۲۸ و ... را با انعام۶۰ و یونس۱۰۴ و ...) مقام رسولان و بندگان درگاه الهی بسیار فراتر از فرشتگان است. (آیات بقره۳۰ تا ۳۵) پس این از جهالت و حماقت بسیار است که چنین برداشتی کنیم که خداوند از طریق مخلوفات خاص خود فعل خدایی انجام نمیدهد. ۲. مذموم در آیات، به طور واضح مستقل دانستن افعال خدایی بندگان خاص خدا است. مانند فعل خدایی احیاء اموات و خلق پرندگان و ... به اذن الهی توسط عیسی ع (آلعمران۴۹: ... أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِ اللَّهِ ... أُحْیِ الْمَوْتى بِإِذْنِ اللَّهِ ... ) مگر شما غیورتر و کاسه داغتر از ذات کبریایی الهی هستید که فعل خدائیش را از طریق عیسی ع به انجام میرساند. ۳. انجام این افعال خدایی توسط خداوند از طریق بندگان خاصش، از کرامت و تقضّل بر بنی آدم ع(و مخلوقات دیگر مانند فرشتگان) است و مانند یه عده کوتاه فکر نیست که خداوند را نعوذبالله انند خود خسیس و حسود پنداشتهاند. و خداوند این ملک خود را به هر که بخواهد میدهد تا چشم حسودان کور شود. ۴. هر که توفیق بندگی بیشتر پیدا کند، خداوند بیشتر او را در نظام الهیش بکار میگیرد. مانند عیسی ع که اول تکلمش اینست که من بده خدایم. (مریم۳۰: ... إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ ...) و بسیار از آیات دیگر در مورد رسولان در هنگام آوردن معجزات پس بیخود تفکر شیطانی و صهیونیستی ابن حنبل و ابن تیمیه و وهابیت را به قرآن نجسبانید. وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ (مائده۳۵ و یَبْتَغُونَ إِلى رَبِّهِمُ الْوَسیلَةَ اسراء۵۷) و السلام علی من اتبع الهدی
آیات ۱۰۳تا ۱۰۶سوره کهف، بر خلاف برداشت شما، در مورد کسانی است که آیات پروردگار که خداوند از طریق رسولان (بندگان حقیقی) را جاری کرده است، را انکار و تکذیب میکنند و برای این افعال ارزش خدایی قائل نیستند. آیه زمر۶۵ هم شرک که در مقابل عبودیت است. یعنی بدون اینکه خود را عبد خدا بدانند و مستقلاً خود را در مقابل خدا قرار دهند افعال خداوند باریتعالی را مستقلاً (و بدون اذن و اجازه الهی) به خود نسبت دهند.
امام حسین در تمام زندگیش ساده زیستی رو ترویج کرد ... ولی شیعیانش حرمش رو مطلا کردند و دو سه سال یکبار هم گنبدش رو عوض میکنن و معلوم نمیشه گنبد قبلی و طلاهاش کجا میره . این بریز و بپاش همه به پای مردم ایران هست ولی نفعش رو کسان دیگر دارند میبرند
یا آقام حسین ع
سیستان بلوچستان اب ندارن، اونوق هر چی طلا بوده رفتن خالی کردن تو عراق. اینا مسلمونی نیست شرک و بت پرستیه. امام حسین اگه بود گردن تمام مسولین جمهوری اسلامی رو میزد
از آب هم مضایقه کردند کوفیان .....خوش داشتند حرمت مهمان کربلا یا امام حسین اقای غریب ببینید مردم بخیل نمیتونند یه گنبد طلایی شما رو ببینیند. تو هرچه داشتی به خدا دادی ای حسین..... اینک خداست همانا خون بهای تو....
سلام و عرض ادب در به در کوی توام یا حسین.. تشنه به پا بوس توام یا حسین
یاحسین،نمیدونم چراااا انقدر دلم هواتو کرده ،هیچ وقت کربلا نیومدم ولی دلم گرفته خیلی دلم گرفته بخاطر اوضاع مملکتم ،با اینکه من کاره ای نیستم ،،،فقط جزءاین هشتاد میلیون نفر هستم،،،بخاطر آینده بچه های پاک ومعصوم بخاطر جوانی خودم
با احترام به مقام حسین بن علی ع . معتقدم اگر خود ایشان زنده بود راضی نمیشد مردم مدرسه نداشته باشند و حرم ایشان طلا باشد
بازم بگید آمریکا بده اگر صدام رو حذف نکرده بود که بازسازی عراق اتفاق نمیافتاد.. ولی یه بدی داشت که پول ایران در بازسازی کشورهای همسایه صرف شد و مردم شهر های مرزی ایران بویژه زاهدان روز به روز بدبخت تر
تبلیغ غلط ؛ دین و مذهب و دین داری متدینان را به چه سر انجامی دچار می سازد. --- پیامبر اکرم (ص) و همه ی ائمه ی اطهار و سایر بندگان خدا شناس و خدا پرست راستین که پرورش یافته مکتب وحی الهی بوده اند زندگی خود را در رفتار و گفتار و پندار با الهام گرفتن از احکام و اعتقادات شناختهای این وحی ، بی کاستی و فزونی ، با توکل به خداوند یکتا نظم و سامان می بخشیدند و در این زندگی هیچ چیزی را از آن خود نمی دانستند . این بزرگان والا مقام خدا شناس خدا پرست با استمداد دانش و کمک تنها از حضرت حق این زندگی را پیش می بردند و برای ایجاد زندگی سالم خدا پسندانه الگوی بشر خدا پرست بوده و هستند. این والامقامان هرگز برای تبلیغ شخصیت خدا گرای خود هرگز به پاداشهایی که از دانش ناچیز و ناقص بشر نشأت می گیرند هیچ چشم داشت و هیچ نیازی نداشته اند؛ چنانکه هرگز به خود اجازه نمی دادند و نمی پذیرفتند جدای از فیض مکتب وحی الهی به آنان مقامی نسبت داده شود و نامی از آنان برده شود. تبلیغ برای شخصیت این بزرگان والا مقام پرورش یافته مکتب وحی الهی جدای از این مکتب ؛ جفای بزرگ در حق این والا مقامان و در حق مکتبی است که با آن آموزش و پروش یافته و همه چیز خود و جهان را مطابق با آموزه های انسان ساز مکتب وحی ؛ منحصر به خداوند که یگانه صاحب این و حی است می دانسته اند. افسوس که بشر با برداشتهای متضاد با مکتب توحیدی وحی الهی ؛ از این شخصیتهای دینی و مذهبی بگونه ای غلط تبلیغ کرده می کنند گو این که این شخصیتها نیز در ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به فرد خداوند که صاحب این وحی است سهیم هستندً!!! اینگونه تبلیغ شیطانی غلط برای شخصیتهای مذکور سبب همه ی گمراهیهای جوامع متدین و سبب همه ی انحرافهای بشر از آموزه های شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری مکتب وحی الهی است . این گونه تبلیغ غلط متضاد با شناختهای مکتب وحی الهی ؛ به سوگند شیطان مبنی بر گمراه کردن اکثریت بشر بنام دین و مذهب را تحقق می بخشد. اینگونه تبلیغ سرا سر غلط گمراه کننده ، با توجه به حقیقت حی و حاضر وجود متون تحریف نشده ی وحی قرآنی الهی در اختیار همگان و بهره نجستن بشر از این وحی ؛ بحکم خداوند در قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره زمر و در آیات بسیاری دیگر از قرآن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری بشر را به نابودی و تباهی می فرستد و بشر را در قیامت به عذاب ابدی الهی دچار می کند.
مردم را به چگونگی برخورد خدا پسندانه با مراقد بندگان مقرب آگاه سازید!!! --- « تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ » ﴿ آیه ۸۳ سوره قصص ﴾ . آی کاش دین شناسان قرآن شناس مذهب و آنان که از وجود مراقد بندگان مقرب در مناطق مختلف جهان سخن می گویند و مردم را به زیارت این مراقد دعوت می کنند و به این مراقد می برند ؛ با آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی در زمینه ی چگونگی برخورد خدا پسندانه ی درست با این مراقد و چگونگی برخورد نا درست شیطان پسند با این مراقد را با بیان فرق قیاس ناپذیر میان خداوند جهان با عظمت و نظم آفرینش که یک جهان آثار با عظمت و نظم آشکار بی مانند در مقابل چشمان بشر دارد و میان این بندگان محدود به همه ی نیازها و ناتوانیها که هیچ اثر آشکاری از وجود خود در جهان ندارند، با الهام گرفتن از پیامبر شناسی قرآن که در سر تا سر قرآن در آیات محکم و مفصل رسا و گویا توان محدود و نیازهای پیامبر را بیان و تشریح کرده اند مردم را همیشه آگاه می ساختند تا این مردم نا آگاه ، بحکم آیات 103 تا 106 سوره کهف و آبه 65 سوره زمر و آیه 188 سوره أعراف و آیه 21 سوره جن و هشدارهای بسیاری دیگر در قرآن ، در رفتار و گفتار و پندار نسبت به این بندگان به تباه کردن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری خود هرگز دچار نشوند و در قیامت که هیچ فرصتی برای جبران نیست با خشم بزرگ خداوند رو به رو نگردند و دوزخ را به جای بهشت جایگاه ابدی خود نیابند. بسیار خدا پسندانه است که آیات فوق و سایر هشدارهای قرآن در این زمینه با رسم الخط درشت در بنرها و تابلوها نوشته شوند و در این مراقد نصب گردند تا زائران به هشدارهای خداوند در باره چگونگی برخورد لازم با بندگان مقرب همیشه آگاه شوند و بارفتارهای شیطان پسند دین زدا ؛ تمام دین داری و مذهب داری و اعمال نیک خود را از دست ندهند و تباه نکنند.
چرندیات بی ارزش --- آقای مدعی آرزومند عبودبت!!! در کامنتهات ؛ چرندیات ضد قرآن و ضد عقل خیلی بافته ای و قرآن شناسان ؛ بی ارزش بودن این چرندیات عوام فریب را نیک می دانند و نیز می دانند که این چرندیات رسوا ارزش هیچ جوابی را ندارند!!!
تصور وجود توان فرا طبیعی نزد پیامبر و امام و امام زاده بحکم قرآن تصور دین زدا است --- قرآن ضمن تاکید بر ویژگیهای طبیعی بشری پیامبر تنها وظیفه و مسئولیت الهی پیامبر را ابلاغ و آموزش احکام و اعتقادات الهی دین و مذهب که با وحی از خداوند دریافت می کند تعیین کرده است . خداوند درقرآن پیامبر را در امور مدیریت نیازهای روز مره ی مردم حتی در جنگ و صلح ضمن دستور به درخواست یاری از خداوند به مشورت با نزدیگان مأمور ساخته است . خداوند در قرآن به پیامبر دستور داده است به مردم بگوید او شخصا توان انجام هیچ کار فرا طبیعی و توان دست رسی به نهانهای هیچ چیز از جهان غیب را ندارد و در این زمینه از یک بشر طبیعی فراتر و برتر نیست. امامان و امام زادگان و سایر بندگان مؤمن زنده و مرده همه بشر اند و مطابق با حد و مرزهایی که خداوند در پیامبر شناسی فرهنگ اصیل دین داری قرآنی برای ویژگیهای پیامبر تعیین کرده است یقیناهیچ برتری بر پیامبر خدا ندارند. امامان و امام زادگان و سایر بندگان مؤمن همگی بعلت بریده بودن از وحی الهی از یک ویژگی بسیار مهم و سرنوشت ساز که اتصال به وحی الهی است محروم اند و به علم خداوند برای شناخت احکام و اعتقادات جدید خارج از قرآن هیچ دست رسی ندارند و بنا بر این هرچه ازاین بزرگان در زمینه احکام و اعتقادات خارج از قرآن و بیگانه با قرآن نقل می شود جعل و دروغ است . با دقت و تدبر در اصول قرآنی مذکور چگونه می توان تصور و باور کرد که امامان و امام زادگان و سایر بندگان مؤمن می توانند کارهای فرا طبیعی انجام دهند و چگونه می شود تصور و باور کرد که آنان به جهان غیب دست رسی دارند و می توانند برای دین و مذهب خارج ازقرآن نیز احکام و اعتقادات جدید ابتکار کنند؟؟؟!!! خداوند در اصول قرآنی مذکور ضمن تاکید مکرر بر طبیعت بشری پیامبر و بر ناتوانیها و نیازهای بی شمار بشری آن حضرت و بیان این که تنها شغل و مأموریت الهی پیامبر کوشا بودن و استقامت در تبلیغ و بیان احکام و اعتقادات وحی الهی است واین که آن حضرت هیچ حقی ندارد به احکام و اعتقادات وحی الهی از جانب خود بیافزاید یا از این احکام و اعتقادات بکاهد به آن حضرت دستور داده است در کارهای مدیریتی زندگی روز مره ی مردم حتی در صلح و جنگ با توکل به خدا به مشورت با نزدیگان خود بپردازد. حال با وجود این حقیقت آشکار که خداوند در آیات محکم و مفصل قرآن تاکید کرده است پیامبر خود هیچ توانی برای انجام کارهای فرا طبیعی و هیچ توان شخصی دست رسی به هیچ چیز از غیب خداوند را ندارد و همچنان تاکید بر این که او از ابتکار احکام و اعتقادات جدبد از جانب خود برای دین و مذهب خارج از قرآن منع شده است ؛ چگونه و با کدام دلیل قطعی انکار ناپذیر از قرآن و عقل می شود تصور و باور کرد و به اثبات رساندامامان و امام زادگان و سایر بندگان مؤمن می توانند برتر از پیامبر احکام و اعتقادات خارج از قرآن ابتکار کنند و از خود در زمان زندگی و پس از مرگ به مردم معجزه و کرامت و سایر کارهای فرا طبیعی را از خود نشان بدهند؟؟؟!!! خداوند همه حجتها را در قرآن در زمینه ی اصول مذکور تمام کرده و همه ی دربهای رویکرد بشر به من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با احکام و اعتقادات قرآن را در این زمینه با دلایل قطعی انکار ناپذیر قرآنی و عقلی و با هشدارهای روشنگر رسا و گویای لازم بسته است. خداوند یگانه حکیم و دانای مطلق در قرآن نادیده گرفتن این هشدارها راگناه کبیره ی نابخشودنی در حق خود نامیده و سر انجام این گناه کبیره را تباهی و نابودی تمام اعمال نیک مرتکبان این گناه معرفی کرده و مجازات این گناه را گرفتار شدن به بد ترین عذاب دوزخ ؛ برای بشر بگونه ای آشکار و انکار ناپذیر با زبانی گویا و رسا و با توضیح علل عقلی غیر قابل نقض بیان کرده است. خداوند حتی به پیامبران خود نسبت به سر انجام احتمال گرفتار شدن آنان به چنین گناهی در آیه 65 سوره زمر و آیاتی دیگر در قرآن سخت هشدار داده است .
فتنه و تفرقه چه سود افتخار آفرینی تا کنون برای جهان اسلام داشته است؟؟؟!!! --- خداوند مهربان در قرآن کریم به امت اسلامی آشکار تاکید می کند: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ . وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ . وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ» ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۵ سوره آل عمران ﴾ ، و همچنان تاکید می کند: « إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام ﴾ ، و همچنان تاکید می کند: « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ . وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بَطَرًا وَرِئَاءَ النَّاسِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَاللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ . وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرَى مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ » ﴿ آیات ۴۶ تا۴۸ سوره أنفال ﴾ و همچنان در باره اختلافات بندگان وفات یافته در قرنهای پیشین تاکید می کند: « تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ . وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ . قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنْزِلَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ . فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿ آیات ۱۳۴ تا ۱۳۷ سوره بقره ﴾ و آیات بسیاری دیگر... آیا با تاکیدهای مکرر خداوند در آیات قرآنی فوق و در آیاتی دیگر بر ضرورت چگونه بودن نقشه راه امت اسلام ؛ هیچ دین دار خدا شناس خدا پرست با انصاف وفادار به دین توحیدی و وحدت بخش خداوندت هست که با تجزیه و تحلیل علمی قرآنی و عقلی و با آمار و ارقام درست علمی به ما بفهماند با وجود نهیبهای آشکار قرآن به مسلمانان به ضرورت وحدت و ودوری از تفرقه و از طایفه گری ؛ اصرار بر هزینه سازی تریلیونی روز مره از پول مردم و بیت المال برای کوبیدن پیوسته بر کوس تفرقه و فتنه بنام دین و مذهب و بنام اهل بیت مظلوم پیامبر و بنام اشخاص دیگری که در طول بیش از 1400 سال وفات یافته اند بجز زمینه سازی برای چیره شدن بیشتر دشمنان جهان اسلام و شیادان دین فروش مزدور و طاغوتان بر سرنوشت و داراییهای مردم این جهان چه سود مثبت و سازنده ای تا کنون برای جهان اسلام داشته که بتوان مطابق با اعمال صالحه ی مذکور در قرآن با این اعمال در محضر خداوند حسابگر حساب رس افتخار کرد و از او برای این افتخار پاداش و اجر و ثواب و بهشت در خواست کرد وبه آنها در روز محشر در مقابل هزاران تریلیون خلایق حاضر مباهات کرد و با آنها نزد خداوند روسفید شد؟؟؟!!! اصرار در طول بیش از 1400 سال بر تفرقه افکنی میان مسلمانان بنام اهل بیت مظلوم پیامبر و بنام اشخاصی که در طول این مدت در گذشته اند و سینه زدن بنام این بندگان ملحق شده به دیار حق ؛ بجز شاد کردن شیطان و چیره ساختن دشمنان و طاغوتان و شیادان دین فروش مزدور بر سرنوشت امت اسلام چه بازده دیگری برای این امت تا کنون داشته است که بتوان آن را دست آورد نیکو به شمار آورد؟؟؟!!! « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ » ﴿ آیه ۸ سوره مائده ﴾ .