درمان طاسی و کچلی در زمان آشوریان هزار سال پیش

مطالعات تاریخی بر الواحی گلی که متعلق به ۲۶۰۰ سال قبل بود، نشان می‌دهد که پزشکان پادشاه آشوری سعی داشتند درمانی برای طاسی سر پیدا کنند.

درمان طاسی و کچلی در زمان آشوریان هزار سال پیش

الواحی چندتکه در موزه انگلستان که در قرن ۷ قبل از میلاد به دلیل ربوده شدن چندتکه شده نشان می‌دهد که یک دایره المعارف بزرگ پزشکی در زمان گذشته وجود داشته است.

در این نوشته‌ها درمانی برای برخی اجزای بدن انسان از سر تا کلیه تا انگشتان پا یافت شده است.

مثلا برای کچلی و طاسی سر پزشکان آن دوره سه روز پیش از اصلاح، مالیدن پمادی گیاهی بر سر و کوتاه کردن مو‌ها را تجویز کرده اند که بعد از آن در روز چهارم سر را با مواد قلیایی می‌شوییم و مکرر روغن مالی می‌کنیم و سپس به مدت سه روز روغن برنج و سرو آسیاب شده را بر سر می گذاریم.

پزشکان آن دوره ادعا می کنند پس از انجام این مراحل فرد کاملا از کچلی خلاص می شود. آن‌ها همچنین برای کسی که چشمش از یرقان پر شده پیشنهاد می‌کنند تا پوست انار را در چشم شخص بدمند.

این الواح از کتابخانه پادشاه آشوری بانبیال که به علم دوستی شهره بوده و امپراتوری آشوری را بین سال‌های ۶۶۹ تا ۶۳۱ قبل از میلاد فرماندهی میکرده به دست رسیده است.

به رغم پیدا شدن الواح در قرن ۱۹ میلادی، محققان تا سال ۲۰۱۸ نتوانسته بودند تکه‌های این کتیبه‌ها را به یکدیگر وصل کنند و ارتباط میان آن‌ها را بیابند. تا اینکه در پروژه Nin med تمام این اجزا از هم گسسته بار دیگر به یکدیگر متصل شدند.

دکتر کریستین سیمکو، مدیر پروژه در این باره گفت: ما می‌توانیم آوا‌های این الواح را ترجمه کنیم، اما تا به حال متوجه شده ایم که تمام اجزای آن با یکدیگر مرتبط هستند، در نتیجه می‌توانیم مکان دقیق آن‌ها را تشخیص دهیم.

این الواح به وسیله میخ و به زبان آکادی نوشته شده که یک نوع خط قدیمی است که شکل آن مانند میخ است و در کل جهان تعداد افراد اندکی هستند که قادرند این خط را بخوانند و متوجه شوند، چون این خط و زبان بیشتر از دوهزار سال پیش منقرض شده است.

گفته می شود، جنگ میان آشوری‌ها و بابلی‌ها در سال ۶۱۲ قبل از میلاد باعث از هم گسیختن این الواح شده است. همچنین نابود کردن کامل کتابخانه امر مشکوکی است که نشان دهنده جنگی میان این اقوام بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد، بخش عظیمی از این کتابخانه هنوز توسط باستان شناسان یافت نشده و باید در محلی دیگر به جستجوی آن پرداخت چرا که بابلی‌ها میتوانند در جریان جنگ ان‌ها را منتقل کرده باشند.

منبع: تابناک باتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها