روزنامه گردی تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۵۸

گزارش ها و اخبار روزنامه کیهان ۲۷ تیر سال ۱۳۵۸ رادر دیدبان تاریخ بخوانید: از ادعای سخنگوی دولت درباره اجیر شدن ۲ هزار نفر و ۸۰ راننده تاکسی توسط ضد انقلاب تا رکورد شکنی ازدواج دختران ۱۵ ساله و فرار هژبر یزدانی!

روزنامه گردی تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۵۸

روزنامه کیهان روز چهارشنبه ۲۷ تیر سال ۱۳۵۸ در بالای لوگوی خود با چاپ تصویری از راهپیمایی دیروز تهران نوشته است، راهپیمایی وحدت با شرکت میلیونها نفر برگزار شد. این روزنامه همچنین در تیتر یک خود از مذاکرات مهم آیت الله طالقانی با امام خبر داده و از قول محافل آگاه نوشته است که ایجاد وحدت بین گروه‌ها،نحوه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، بحران‌های خوزستان و غرب کشور به احتمال زیاد در ملاقات دیشب مطرح شده است. این روزنامه همچنین از شرایط و نحوه ثبت نام در مدارس خبر داده و در گزارشی دیگر از رکورد ازدواج دختران ۱۵ ساله در تهران نوشته است. از جمله خبرهای مهم دیگر این روزنامه می‌توان به حق پناهندگی شاه از پارلمان مصر، دستور آزادی زندانیان مشمول عفو در سراسر کشور، آغاز محاکمه دو بمبگذار ایرانی در آلمان و اینکه سید صادق طباطبایی سخنگوی دولت اعلام کرده است دو هزار نفر از طرف عوامل ضدانقلاب برای جنگ روانی در تهران اجیر شده اند.

صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت همچنین مدعی شده بود؛ مخالفان جمهوری اسلامی ۸۰ راننده تاکسی را برای شایعه پراکنی استخدام کرده اند!

IMG_20230718_071033_372

روزنامه را ورق می زنیم به صفحات داخلی می رویم به خبری در رابطه با هژبر یزدانی سرمایه دار معروف بر می خوریم که اعلام شده ۹۰۰ میلیون تومان به نام افراد از کشور خارح کرده است. متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

هژبر یزدانی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان از بانک ایرانیان بصورت ارز به خارج منتقل کرده است. این ارزها بنام های مختلف خارج شده و به صندوقهای خاصی واریز گردیده و یا به حساب بستگان و ایادی هژبر یزدانی در خارج منظور شده است.

این مطلب را ابراهیم کریم آبادی مدیر عامل بانک ایرانیان اظهار داشت و گفت؛ هژبر اکثر کارهای ناشایست مالی و بانکی خود را طی ۱۸ ماهی انجام داده که اکثریت سهام بانک ایرانیان را بدست آورده است. او برای صدور ارز به خارج از نامهای مختلف استفاده کرده است و حتی با استفاده از نام مستخدمین بانک مبالغ هنگفتی ارز به خارج فرستاده و بدین منظور جلوی نام مستخدمین عنوان دکتر یا مهندس اضافه کرده تا شناخته نشوند.

IMG_20230718_071032_829

کریم آبادی اضافه کرد؛ هژبر یزدانی علاوه بر صدور ارز ۵۰ میلیون دلاری(حدود ۳۵۰ میلیون تومان) از بانک‌های خارج و داخل گرفته است، که بانک ایرانیان ضمانتنامه آنها را صادر کرده است. جالب اینکه مقداری از آنها را به نام نوکران و مستخدمین خود گرفته است. مثلا با نام شمس الله - نوکرش - ۲۰ میلیون دلار گرفته است.

یک مقام اقتصادی و بانکی درباره موضع بانک ایرانیان اظهار داشت؛ وضع این بانک در حال حاضر خوب است و در طی ماه گذشته مردم بیش از  ۸۰۰ میلیون ریال پولهای خود را به این بانک منتقل کرده اند و وصول مطالبات در ابن مدت به ۳۰۰ میلیون ریال رسیده است. ضمنا پس از ۶ ماه، بانک مجددا کار ارزی خود را بر طبق مقررات بانک مرکزی شروع کرده است.

منبع: سایت دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • shahram
    0

    در جمهوری اسلامی حتی تیتر روزنامه ها هم زیاد فرقی با 43 سال قبلش نداره

  • ناشناس
    0

    الان هم میخورن میبرن هیچکس بهشون چیزی نمی گن اینکه چیزی نیست توایران

  • ناشناس
    0

    کیهان ازهمون اغاز شروع به گزافه گویی کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها