پایتخت اداری ایران ساخته می شود/ مشخصات کامل و نقشه شهستان پهلوی/ تصاویر

اطلاعات از تسهیلات جدید برای صدور پروانه ساختمان خبر داده و اینکه فلسطینی ها، هتل هیلتون اسرائیل را منفجر کردند.اما اعلام مشخصات کامل بناهای شهستان پهلوی یکی از خبرهای صفحه سوم‌ روزنامه است که این خبر را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

پایتخت اداری ایران ساخته می شود/ مشخصات کامل و نقشه شهستان پهلوی/ تصاویر

خبر اول و داغ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۵ اختصاص دارد به کشف واکسن تازه ضد هاری پس از ۲۴ سال تحقیق و تلاش در ایران توسط انیستیتو پاستور ایران با همکاری دانشمندان آمریکایی.

راه حل های بنیادی برای کنکور و گزینش دانشجو هم به توصیه کمیته پیگیری کنفرانس ارزشیابی انقلاب آموزشی در رامسر تیتر یک امروز اطلاعات است. در این کنفرانس گفته شده که حذف مدارک تحصیلی در کسب مشاغل مختلف، ارزش‌های علمی را افزایش می دهد.

خبر جالب دیگر روزنامه به رسیدن تعداد اتومبیل‌های تهران به ۹۱۳ هزار پلاک مربوط می‌شود و اینکه صدور پلاک تهران - م هم آغاز شد.

اطلاعات از تسهیلات جدید برای صدور پروانه ساختمان خبر داده و اینکه فلسطینی ها، هتل هیلتون اسرائیل را منفجر کردند.

اما اعلام مشخصات کامل بناهای شهستان پهلوی یکی از خبرهای صفحه سوم‌ روزنامه است که این خبر را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20240903_072957_756

ادارات مرکزی بانک‌های ملی، مرکزی، توسعه و سرمایه گذاری، تجارتی ایران و هلند، صادرات، تعدادی از وزارتخانه ها و موسسات دولتی و شهرداری تهران در شهستان پهلوی مستقر خواهند شد و شهستان بصورت مرکز پایتخت در شکل یک منطقه مترقی و پیشرفته ظاهر خواهد شد.

عملیات ساختمانی در شهستان پهلوی یا تپه های عباس آباد سابق در مهرماه آینده آغاز خواهد شد و بتدریج شش میلیون متر مربع زمین شهستان تبدیل به فضای سبز، مرکز اداری، تجاری و مسکونی می‌شود. از شش میلیون متر مربع زمین شهستان، ۲/۴ میلیون متر مربع اختصاص به فضای سبز دارد و قسمت مهمی از این فضای سبز بصورت یک پارک مرکزی شهر تهران ایجاد می‌شود و تشابهی با هایدپارک لندن خواهد داشت‌.

اولین قسمت شهستان پهلوی که همزمان با اجرای طرحهای زیر بنایی شهرک مانند خیابان بندی، آسفالت،اگو سازی، اجرا خواهد شد در زمینی به وسعت یکصد هزار متر مربع پیاده می‌شود. این زمین در قسمت شرق شهستان قرار دارد و شرکت - خانه - آنرا اجرا می کند. اراضی این قسمت حدود متری سه هزار تومان از شهرداری تهران توسط شرکت مذکور خریداری خواهد شد.

IMG_20240903_072957_639

در این منطقه سه آسمانخراش ۳۰ طبقه اداری احداث می‌شود. مجموع زیر بنای این سه آسمانخراش ۱۵۰ هزار متر مربع خواهد بود و در حقیقت این آسمانخراش ها مرتفع ترین آسمانخراشهای شهستان و احتمالا تهران خواهد شد. یکی از این سه آسمانخراش را بانک صادرات خریداری می کند.

در این زمین یک ساختمان مدور مسکونی نیز احداث می‌شود که ۱۴ طبقه و حدود ۳۰۰ دستگاه واحد مسکونی از دو اتاق خواب تا چهار اتاق خواب با زیربنایی در حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ متر مربع خواهد بود. در این اراضی با توجه به رشد سریع مالکیت اتومبیل در تهران، برای ۴۵۰۰ اتومبیل در زیر زمین جای پارک ساخته می‌شود.

IMG_20240903_072957_649

مجموع سرمایه گذاری در این منطقه ۲/۵ میلیون تومان پیش بینی می‌شود و تا سه ماه دیگر شرایط فروش و قیمت‌های واحدهای مسکونی و ساختمان‌های تجاری و اداری نیز مشخص خواهد شد. در ساختمان‌های تجاری کلیه تسهیلات و احتیاجات مورد نیاز سازمان‌های تجاری تهیه و آماده خواهد شد و مراکزی برای زیراکس، تلکس، فتوکپی، تهیه بولتن و مرکز تلفن ایجاد می‌شود تا برای اولین بار در ایران، هر موسسه ناچار نباشد که کلیه احتیاجات خود را در سازمان خود فراهم کند. مرکز تجاری این قسمت از شهستان پهلوی از امپایر استیت نیویورک بزرگتر است.

در شهستان پهلوی بر روی هم‌ رفته سه مرکز مسکونی، مرکز بهداشت، بازار، هتل، مراکز فرهنگی، مرکز کنفرانس، پارک ورزشی و مراکز اداری وزارتخانه ها و بانک‌ها پیش بینی شده است.

منبع: اطلاعات
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    4

    افسوس که آمریکا و انگلیس نذاشتن ایران با شاه ابر قدرت منطقه بشه

  • اختر
    4

    درود و رحمت بیکران بر خاندان معظم پهلوی سازنده ایران .......

  • عباسعلی
    3

    بعد از او خاورمیانه حتی یک روز خوش به خودش ندید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    22

    منظورش حلبی آباد بوده
    اینی که جاوید شاه میزنی برو تاریخ بخون ببین‌وضعیت مسکن تو زمام پهلوی چه جور بده
    اول اطلاعات کسب کن بعد بنویس

    نظرات شما -
    • اختر
      2

      فقط اکباتان و برج های آتی ساز را نگاه و حسرت بخور .

    • ناشناس
      1

      منظور از حلبی ورزشگاه آزادی است یا شهرک اکباتان یا صنایع فولاد و ذوب آهن یا کارخانجات ایرانناسیونال و .... ؟؟؟؟ در دورترین روستاها خانه بهداشت و خانه جوانان و زمین های ورزشی و در مدارس تغدیه رایگان و ...
      یک کار مثبت برای مردم ایران بعد از انقلاب را نام ببرید ‌؟؟؟

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    بهترین روزگار مردم ایران زمین دهه ۱۳۵۰ دارا و ندار ببر و بیار بگیروببند نداشتیم سهم همه مردم ایران زمین پرداخت می‌شد تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه رایگان بود حرفی از گرانی یا تورم شنیده نشد روغن پنج کیلویی یک سکه جایزه داشت دیپلم یا پایان خدمت سربازی داشتی فردا استخدام یک شرکت معتبر می‌شدی با پس انداز می‌شد ماشین و خانه خریداری کنیم اراده می‌کردی ب هر کشوری دوست داشتنی پرواز می‌کردی هیچ مدیری یا مسولین نیازی ب دزدی و رانت و اختلاسگری نداشت خودروهای آمریکایی آلمانی کف خیابان های تهران تردد می‌کردند قیمت ها زیر ۲۵ هزار تومان پیکان صفر کیلومتر کارخانه ۱۷ هزار تومان کسی گرسنه سربربالین نمی گذاشت رفاه اجتماعی مردم برقرار بود امنیت ملی برقرار بود پاسپورت ایرانی در همه جای دنیا قابل احترام بود شاهنشاه آریامهر مردم ایران زمین را لوس و ننر بار آورده بود اما شجاع و دلاور اگر تغذیه زمان شاه نبود باور کنید در جنگ هشت ساله شکست خورده بودیم روح شاهنشاه آریامهر شاد و یادش گرامی باد همچون کوروش بزرگ هخامنشی!!!

  • ناشناس
    1

    حالا سوای اینکه به چه نامی باشد شرافتا و وجدانا فکر می‌کنید که شدنی بود یا نبود ؟؟؟

  • م
    0

    واقعا مهندسای اونموقع و شهرسازی معماری ما پیشرفته تر و مترقی تر از الان بوده نمونش شهرسازی های الان بیشتر به فکر منفعت و جیب پر کنی هیچ احترامی برای اون شهر و زمین و مردمانش قائل نیستند شهرسازان و مدیران فضای سبز که افتضاح کانال کشی جاده سازی داخل شهر افتضاح تر علی اخصوص شهرهای مهاجرپذیر

  • بهلول
    0

    داغ دلمونوتازه میکنی

  • حخ
    1

    فقط خاک بر سرتون با این مملکت داریتون

  • محمد
    6

    اینکه در یک شهر انهم پایتخت ، شهرک اداری ساخته شود تکرار مکررات در دنیاست و چیز عجیبی نیست ؛ و این موضوع را باید در کنار حلبی ابادها و مردمی که به نان خالی محتاج بودند را باید دید ؛ شکم سیر از گرسنه بیخبر است ؛ فاشیسم پان اریایی پهلوی دست نشانده استعمار زندانهایش پر از آزادیخواهان بود و جوانان انقلابی را به جوخه های تیرباران سپرده بود ؛ کافی بود شما یک سطر به زبان ترکی مطلب بنویسی! سر از زندان و شکنجه گاه در می اوردی! در همین حکومت نکبت بظاهر جمهوری هر خانه دوتا اتوموبیل دارد ؛ زمان شاه ملعون مدفون برای اکثریت مردم دوچرخه ارزو بود ! اکثریت مردم تلویزیون نداشتند ! حتی ضبط صوت ؛ و اقلیتی حتی توان خرید یک رادیو را نداشت ! کفشها را پینه میکردند ، لباسها را وصله میدوختند ! بله کاش از زندگی و خانه های مردم روستاها که در حد دوران غارنشینی بود هم فیلم و عکس بگذارید ، فراموش نکرده ایم ؛ دمبالچه ها و کاسه لیسان سلطنت وضعشان خوب بود ؛ ملی مردم؟! اینجا هم که هرچه منفی زدیم به نفع سلطنت منحوس وابسته مثبت شد!! البته عده ای نااگاه هم تحت تاثیر تبلیغات ۲۴ ساعت استعمار (voa، bbc، و انتراشغال ) باور کرده اند که گویا انزمان گل و بلبل بوده ! زیرا فقط ویترین بالاشهر تهران را از این تلویزیونها دیده اند ! اما حلب ابادها و دروازه غار ها را ندیده اند!!...

  • محمد
    0

    یعنی پاستور اینقدر عظمت داشته که متخصصان آمریکایی اونجا میومدن و فکر ازدیاد اتومبیل هم شده بوده بعدش فکر خانه و.....هم شده تا از تردد بی مورد کاسته بشه یادمه من کلاس اول بودم به مناسبت عید نوروز به هر دانش آموز 500 تومان عیدی از طرف مدرسه داده شد که بعدش انقلاب شد تا سال سوم یا چهارم دبستان (دقیق یادم نیست ) بازم این مبلغ داده میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد