توزیع ۸۴۰ میلیون ریالی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان لامرد

سرپرست تبلیغات اسلامی لامرد از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شهرستان به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال خبرداد.

توزیع ۸۴۰ میلیون ریالی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان لامرد

حجت الاسلام حبیب باقری، صبح یکشنبه بمناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود اظهار کرد: اول تیرماه سالگرد صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ است.

او گفت: در این روز میمون به مبلغان دینی و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی و اطلاع رسانی دینی تبریک عرض می‌کنم، و باید برای تبلیغ و حرکت در مسیر فرهنگی، هدفمند باشیم.

وی افزود: نهاد ارزشمند اداره تبلیغات با داشتن رسالت عظیم رساندن حقایق اسلام به دنیا و شناساندن آن به مردم، برای پرداختن به امر تبلیغات دینی تأسیس شده است.

او گفت: اداره تبلیغات، کار سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت تأسیس مراکز اطلاع رسانی، اعزام مبلغ برای اشاعه فرهنگ اسلامی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی تصریح کرد: در سال گذشته، ۸۵ هیئت مذهبی ساماندهی شده، و از دیگر مسئولا ن هیئت‌ها می‌خواهیم که در اولین فرصت با مراجعه به این اداره نسبت به ثبت هیئت خود در سامانه اقدام کنند.

او گفت: در حال حاضر ۱۴ کانون قرآنی در شهرستان لامرد در حال فعالیت است، و افرادی که دارای افتخارات و عناوین کشوری منتخب شده اند را می‌توان در آینده به عنوان استاد در منطقه به کارگیری کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون مداحان شهرستان لامرد اظهار کرد: تا کنون ۴۵۰ نفر عضو این کانون هستند، که در سال گذشته با تشکیل دوره‌های مداحی تفننی و استفاده از اساتید مجرب و مطرح کشوری توانسته ایم امیدی را در دل مداحان شهرستان، بویژه مداحان جوانان، ایجاد کنیم تا به این هنر ارزشمند توجه جدی تری شود.

او گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نگذاشته ایم که مراسم ملی مذهبی ما تعطیل شود و با استفاده از فضای مجازی فرصت خوبی را برای شهروندان به وجود آورده ایم که از آن بهره برداری کنند که جا دارد از تلاش‌های سیدجلیل احمدی رئیس کانون مداحان شهرستان نیز تشکر کرد.

وی در همین زمینه افزود: برافراشته شدن پرچم یاصاحب الزمان برای اولین بار بر فراز آسمان شهر لامرد، تهیه ۳ هزار بسته فرهنگی بین مردم، اهدا ۱۵ کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی به همنامان مهدی، و همچنین به قید قرعه به افراد شرکت کننده در مسابقه میلاد امام زمان، گوشه‌ای از فعالیت‌های این اداره در جشن امام زمان بوده است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از خیران که در امر تبلیغ دست به خیر می‌شوند و با این نهاد انقلابی همکاری می‌کنند خاطرنشان کرد: در ماه محرم و صفر بیش از ۸ تن شکر، و ۳ تن برنج در بین حسینیه‌ها توزیع شد.

حجت الاسلام حبیب باقری گفت: چندین سال است که برنامه سفر زیارتی ثامن الائمه برای سنین بالای ۴۰ سال که تاکنون به مشهد مشرف نشده اند، با دریافت هزینه ناچیزی، به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند، اما به دلیل وضعیت کرونایی فعلاً برنامه‌ای نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهت کمک به نیازمندان در این وضعیت کرونایی، با همکاری بنیاد علوی ۴۲۰ عدد کارت هدیه ۲میلیون ریالی به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال تهیه، و با هماهنگی هیئت‌های مذهبی و امام جماعت مساجد این بسته‌های معیشتی در اختیار خانواده‌های مستحق، و نیازمند محلات قرار خواهیم داد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها