۶۰ درصد از محدودیت بهره‌گیری از سوخت گاز دو کارخانه سیمان فارس رفع شد

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه دو کارخانه سیمان با محدودیت سوخت گاز مواجه شدند بیان کرد: هم اکنون ۶۰ درصد از این محدودیت ها برداشته شده و تا دو هفته آینده همه این محدودیت ها برداشته خواهد شد.

۶۰ درصد از محدودیت بهره‌گیری از سوخت گاز دو کارخانه سیمان فارس رفع شد

غلام عباس حسینی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اولویت نخست در فصول سرد سال تامین گاز مردم و شهروندان در مصارف خانگی است، این اولویت به هر طریقی باید رعایت شود از این رو بر اساس قراردادهایی که شرکت گاز با صنایع دارد در مواقعی که محدودیت مصرف گاز به وجود می آید صنایع باید از سوخت دوم استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش، با بیان اینکه دو کارخانه سیمان سپهر قیر و کارزین و سیمان نی ریز به دلیل نداشتن مخازن ذخیره سوخت دوم با محدودیت سوخت گاز مواجه شدند افزود: بارها لزوم ایجاد مخزن ذخیره سوخت دوم به این دو کارخانه یادآوری شده بود اما در این زمینه اقدامی نشد از این رو در روزهای گذشته این دو کارخانه با محدودیت استفاده از گاز روبه رو شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد : بر اساس تدابیر اندیشیده شده سایر صنایع بزرگ در استان فارس از جمله پتروشیمی و نیروگاه ها و صنایع بزرگ با مشکل سوخت مواجه نشدند ، سایر کارخانه های سیمان هم مشکل سوخت نداشتند.

بهره برداری از ۳۱۶ پروژه گاز رسانی در دهه فجر امسال

مدیر عامل شرکت گاز فارس افتتاح ۳۱۶ پروژه گازرسانی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان در استان را یادآور شد و اظهار داشت: در این ایام به دو شهر فدامی و دوبرجی داراب، ۷۹ روستا و ۲۳۵ واحد صنعتی عمده و جز با هزینه ۳۱۳ میلیارد تومان گازرسانی خواهد شد.

حسینی نوید اجرای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز در استان داد و افزود: هفت هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی از گاز بهره مند خواهند شد، پروژه های گاز رسانی به عماد شهر لارستان و ۴۱ روستا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به ضریب بهره مندی استان فارس از گاز طبیعی، گفت: هم اکنون ۹۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان فارس از گاز برخوردار هستند و با اتمام پروژه های در دست اجرا تا پایان سال ۹۹، ضریب بهره مندی استان به طور میانگین به ۹۷ درصد خواهد رسید.

حسینی تعداد روستاهای مشمول گازرسانی در استان را دو هزار و ۳۹۵ روستا عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از روستاهای در دست اجرا (۱۳۲ روستای باقیمانده با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار، ۱۴۶ روستای در دست اجرا با ۲۷ هزار و ۳۹۰ خانوار و روستاهای گازدار شده تا کنون ۳۵۹ هزار خانوار) صریب برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.

او همچنین در تشریح گاز رسانی به شهرها، گفت: از تعداد ۱۱۰ شهرستان در استان تاکنون به ۱۰۲ شهر گازرسانی شده و هشت شهر در دست اجراست و با بهره برداری از طرح های در دست اجرا ضریب بهره مندی شهری استان به ۹۸.۹ درصد می رسد.

حسینی تعداد کل واحدهای صنایع استان را که شرایط بهره مندی از گاز دارند ۹ هزار و ۶۲۲ صنعت اعلام کرد و ادامه داد: ۶۱۵ صنعت باقیمانده، هزار و ۱۲۹ صنایع در دست اقدام است و هفت ۸۷۸ صنعت گازدار شده اند.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به جایگاه های CNG، گفت: تعداد کل جایگاه ها در استان ۱۳۸ جایگاه است که ۱۳۳ جایگاه دارای گاز شده، چهار جایگاه در دست اجراست و یک جایگاه باقیمانده است.

او به الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان در استان اشاره کرد و گفت: برای این مهم شرایط اقلیمی پنج گانه پیش بینی شده است، بدین ترتیب که در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ میزان مصرف ۲۰۰ متر مکعب در ماه ، در ایام سرد در اقلیم چهار، میزان ۱۵۰ مترمکعب در ماه، اقلیم ۵، میزان ۱۰۰ مترمکعب در ماه و در ایام گرم همه اقلیم ها ۴۵ مترمکعب در ماه است.

این مقام مسئول گفت: شرکت گاز استان فارس مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از کارخانه های سیمان و کاشی، ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه ها و ادارات استان مطالبه دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها