مدیرکل منابع طبیعی فارس اعلام کرد:

توزیع ٤٠٠ هزار اصله درخت در فارس

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس اعلام كرد كه در آستانه روز ملي درختكاري، ٤٠٠ هزار اصله درخت برای توزیع بین شهروندان آماده شده است.

توزیع ٤٠٠ هزار اصله درخت در فارس

مهرزاد بوستاني شنبه ١١ اسفند در يك كنفرانس خبري مشترك با رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز به تشريح ويژه برنامه‌هاي هفته درختكاري پرداخت.

وي با اشاره به وجود ١٠ ميليون و ٣٠٠ هزار عرصه منابع طبيعي با ارزش فارس، خاطرنشان كرد: گستردگي اراضي و مراتع تحت پوشش اداره‌كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس موجب ارتباط با همه آحاد جامعه شده است .

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس ادامه داد: از ابتداي امسال بر حسب سياستگذاري‌هاي مركز، اجراي برنامه‌ها در بخش خدمات‌رساني با جلب مشاركت مردم و اعتماد سازي در دستور كار قرار گرفت .

بوستاني تخصيص اعتبار ٤٠ ميليارد توماني از صندوق توسعه ملي با دستور رهبري براي اجراي طرح‌هاي پيش‌بيني شده در فارس را از اقدمات شاخص اين اداره‌كل ذكر و عنوان كرد: بخشي از اين طرح‌ها در دهه فجر امسال به مرحله افتتاح رسيد .

وي بيان كرد: در بخش سازه‌اي آبخيزداري نيز ٣٤ پروژه در ٢٣ شهرستان با اعتبار ٢٥ ميليارد توماني اجرايي شده كه بخشي از آنها در دهه فجر به بهره‌برداري رسيد و مابقي در هفته درختكاري به بهره‌برداري می‌رسد و ارزش آنها در کنترل سیلاب‎‌ها است.

بوستاني به ترميم و توسعه پوشش گياهي به عنوان يكي از سياست‌هاي اين اداره‌كل در سال ٩٧ هم اشاره و اضافه کرد: پوشش جنگلي فارس به دليل قرار گرفتن در خط خشكي بسيار حائز اهميت است، از اين رو اين مهم در دستور كار قرار گرفت .

وي ادامه داد: سالانه بالغ بر دو هزار هكتار بذركاري در راستاي اجراي طرح جنگلانه توسط سازمان‌هاي مردم نهاد انجام مي‌شود .

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس به بخش حفاظت از مراتع تحت مديريت هم اشاره و عنوان كرد: گشت مراقبت با حفر ٤٢ كيلومتر كانال حفاظتي اراضي، مانع از پيشرفت دخل و تصرفات غيرقانوني شده است .

بوستاني با اشاره به وجود بيش از دو هزار و ٤٠٠ طرح مرتع داري در سطح فارس، خاطرنشان كرد كه بخش قابل توجهي از آنها به جهت حفاظت از عرصه‌ها به بهره‌برداران واگذار شده است .

وي به اخذ سند مالكيت اراضي تحت شش به نام دولت هم اشاره و با بيان اينكه ٩ ميليون و ٢٠٠ هزار هكتار از اراضي فارس داراي سند مالكيت بودند كه بخش زيادي از آنها در قالب طرح كاداست به تك برگي تبديل شده‌اند، گفت: ٢١٠ هزار هكتار سند تك برگ به نام دولت در قالب طرح كاداست تاكنون صادر شده است .

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس به خشكيدگي درختان در سال‌هاي اخير اشاره و بيان كرد: سالانه بالغ بر ٦ هزار هكتار از عرصه‌هاي منابع طبيعي استان مورد پايش قرار مي‌گيرند .

بوستاني در بخشي از سخنانش با تاكيد بر اينكه قاچاق سوخت بحراني‌ترين دغدغه در فارس است، گفت: متاسفانه درگيري‌هايي بين قاچاقچيان و ماموران در طول ماه و سال در فارس حادث مي‌شود به گونه‌اي كه سالانه ٤٠ تن محموله‌هاي جنگلي مورد تجاوز و قتل قرار مي‌گيرند .

وي همچنين اعلام كرد در حالي كه در سال ٩٣ بالغ بر ٩ هزار و ٨٠٠ هكتار از اراضي تحت پوشش اين اداره‌كل در ۳۱۲ فقره مورد آتش‌سوزي قرار گرفتند اما در سال ٩٧ با كاهش چشمگير به ٩٠ فقره آتش سوزي در قالب٣٨٠ هكتار رسيد .

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس به برخورد با كارگاه‌هاي متخلف توليد زغال هم اشاره و عنوان كرد: در سيمكان جهرم با همكاري دستگاه قضايي و ادارت متولي اقدماتي در این خصوص انجام و ٧٠ كارگاه پلمب شدند. هيچ‌يك از كارگاهها مجوز نداشتند .

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها