دیپلم افتخار ششمین جشنواره صنایع دستی فجر به هنرمند ملیله کار زنجانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دیپلم افتخار ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر به استادکار ملیله زنجانی، اهدا شد.

دیپلم افتخار ششمین جشنواره صنایع دستی فجر به هنرمند ملیله کار زنجانی

 امیر ارجمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در آیین اختتامیه ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به همراه جایزه غیرنقدی به 6 هنرمند برتر و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به 6 هنرمند برگزیده دیگر اعطا شد که نام استاد "سما جوادی" استادکار ملیله زنجان در این میان می‌درخشید.

وی اضافه کرد: این هنرمند زنجانی ۱۴ سال است در رشته ملیله‌کاری فعالیت می‌کند و سه اثر این صنعتگر دارای نشان ملی است که برای 2 اثر در سال ۹۶ و یک اثر در سال ۹۸ این نشان را گرفته است.

 این مسوول ادامه داد: در نمایشگاه ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از استان زنجان ۱۰ اثر برگزیده از ۹ هنرمند صنایع‌دستی استان شامل آثار جعبه شکلات خوری شادی توکلی، شکلات خوری نقی رحمانی، نقل خوری محمد نوری، نقل خوری محمد نوری، بشقاب پایه‌دار کاظم نوری، سینی شش پر علیرضا لطفی رضایی، سینه‌ریز مهدی نوری در رشته ملیله‌کاری، قلم‌تراش ۶ تیغه مسعود توسلیان در رشته چاقوسازی و دو اثر جاکتابی و جعبه جواهرات از مصطفی نبوی در رشته قلم‌زنی در این جشنواره به معرض نمایش درآمده‌اند.

گفتنی است ملیله، ظریف کاری نقره است که با استفاده از مفتول‌ها و نوارهای ظریف نقره و بکارگیری طرح‌های اسلیمی و منظم ساخته می‌شود. نقره‌ای که در ملیله سازی زنجان استفاده می شود نقره با عیار ۹۹۹  بوده و  همچنین ملیله زنجان به خاطر اصالت نقوش، بخصوص ظرافت منحصر به فرد آن، از جمله هنرهای شگفت انگیز و خیره کننده از دیدگاه اهل هنر بوده و هست.

زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله  در سال ۹۸ توسط شورای جهانی صنایع‌دستی ملیله ثبت شده است.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد