خانه مداحان به خاطر اظهارات نسنجیده یک مداح از مردم عذرخواهی کرد

در پی اظهارات مهدی اکبری درباره معلوم کردن مبلغ پاکت مداحان و حق داشتن آنان در انجام چنین کاری، خانه مداحان با رد اظهارنظرهای شخصی او و این‌که چنین نظراتی، دیدگاه جامعه مداحان نیست، از ملت شریف ایران عذرخواهی کرد.

خانه مداحان به خاطر اظهارات نسنجیده یک مداح از مردم عذرخواهی کرد

پس از اظهارات مهدی اکبری مداح اهل بیت علیهم‌السلام درباره معلوم کردن مبلغ از سوی مداحان و واکنش‌های گسترده به نظرات او خانه مداحان نیز بیانیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت:

انتشار سخنان یکی از مداحان محترم در روزهای اخیر در پاسخ به پرسشی مبنی بر دریافت صله توسط مداحان محترم با واکنش‌ها و اظهار نظر‌های متفاوتی روبه‌رو بوده است. نظر به اهمیت موضوع و پرسش‌های ایجاد شده در اذهان عمومی ذکر چند نکته لازم به نظر می‌رسد:

۱. شکوه مدح و رثای آل الله در ۱۴ قرن پیشین بر پایه عشق و ارادت به آن ذوات پاک استوار بوده و رونق آن مدیون دل‌های پاک و انفاس قدسی خوبان این درگاه و شمول عنایت اهل بیت بوده است و خادم این آستان شأنی جز خدمت خالصانه و مدح و رثای مجدانه بهترین‌های عالم نداشته است. از این رو نوکری این آستان خود بزرگ‌ترین صله خداوند متعال به مادحان و برترین عطیه آسمانی بوده و هست.

۲.مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) همواره اذعان می‌کرده اند که مرحمت سیدالشهدا (ع) به آنان در امور معنوی همواره بسیار افزون‌تر از هدیه‌های خالصانه مردم عاشق قرآن و عترت بوده است. چه نعمت و رزقی بالاتر از خروشان ساختن عاطفه مردم عترت دوست در مسیر تعالی معنویت و رشد و کمال الهی بندگان خوب خدا؟!

۳. زیست زاهدانه و مناعت طبع صادقانه بزرگان و پیشکسوتان مداحی کشور در طی قرون متمادی خود گواه صادقی بر اصالت نداشتن پول و مادیات در این عرصه است. احوال عارفانه بسیاری از سلف صالح مداح و بی‌اعتنایی آنان به زخارف دنیوی امروزه برکسی پوشیده نیست.

۴. تبار نورانی ستایشگری و اسوه‌هایی چون دعبل و کمیت و سید حِمیَری و زیست صالحانه و حضور آنان در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نشان می‌دهد که آنان شعر و مدح خود را نه برای دریافت صله و تنها بر اساس وظیفه دینی خود عرضه کرده‌اند و صله معنوی و مرحمت دینی اهل بیت (ع) به آنان بسیار افزون‌تر از صله مادی به آنان بوده است. دعای خیر امامان معصوم درباره آنان با هیچ سیم و زری مقایسه پذیر نیست.

۵. اظهار نظرهای شخصی برخی از مداحان هیچ گاه نظر جامعه مداحان محترم نبوده و نیست و اگر خاطری از طرح این مباحث رنجیده گشته، صمیمانه از محضر عموم ملت شریف ایران عذر خواهی می‌کنیم.

۶. برخورد با سخنان مطرح شده نباید به ایجاد شکاف و دوقطبی و تسویه حساب‌های شخصی منجر شود و خدای ناکرده افراد را از مسیر صدق و امنت خارج کند و روح همدلی و نصیحت خیرخواهانه و برادرانه را تضعیف کند.

در پایان فصل الخطاب در شناخت جایگاه مداحان بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سال‌های متمادی در دیدار مداحان به ویژه بیانات اخیر معظم له در نقش محوری مداحان در جهاد تبیین است و این بیانات می‌بایست سرلوحه همگان قرار گیرد.

ان شاءالله

 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • بنده خدا
    0

    بله

  • عباسی
    0

    واقعیت رو گفته چرا ناراحت میشید . مگه نمیگیرید . از مردم عذرخواهی نکنید بلکه نزد درگاه الهی شرمنده باشید مداح های پاکتی .

  • ناشناس
    6

    ساختمان خانه مداحان چقدر شبیه خانه حضرت زهرا و امام علی است

    نظرات شما -
    • واقعیت بگویید
      17

      شک نکن خانه امام علی اینطوری بود چون داماد رسول خدا و مسلمانان در مدینه خیلی پولدار شدن ، داستان فقیر بودن و نان نداشتن همش دروغ است برای تحمیق و تحمیر ملت ایران

  • مش جمعه
    1

    حقیقت وجودی مداحان را بیان کرده است.اگر هم کم باشه هفت تیر می کشه. طی چند سال گذشته روحانیون به علت کسب مقام های دولتی و مشغله کاری ، منابر به مداحان واگذار شده است.

  • شهرام.ر
    0

    قسم حضرت عباس شما رو باور کنیم یا دم خروس رو؟؟؟؟.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اون قسمتش مهم نیست مهم اینه که با عذر خواهی یا بدون عذر خواهی مسئله همچنان به قوت خودش باقی هست! این یکی فقط آشکارا گفته

  • داد
    0

    این خانه است و یا قصر که مداحان مفتخور از کدام بیچاره به یغما برده اند

  • تبریز
    2

    بخورید نوش جونتون

  • ناشناس
    0

    همه مداحان علنا می گیرند تازه نرخ هم دارند شبی 5 میلیون با بالا. حکومتی هایشان زیر 30 میلیون نیست باید در پاکت در بسته یا کارت هدیه ناقابل اهدا شود والا صاحب مجلس را به عزا می نشانند. نیازی به عذرخواهم هم نیست چیزی که عیان چه حاجت به بیان

  • حسن
    7

    خاک بر سر کسی که حاضر بشه برای چرندیاتی که این مفتخورها سر هم می کنن یک ریال پرداخت کنه.

  • ناشناس
    1

    لعنت بر تمام فریبنده گان ملت ایران.

  • ناشناس
    1

    آهنگران را ببینید و عبرت بگیرید.

  • ناشناس
    0

    خوب است دولت انقلابی مثل بقیه کارها که سامان داده، این موضوع رو هم ورود!!!!! کنه و ویزیت مداحان رو‌ تعیین کند. مثلا مداح با مدرک معادل لیسانس چقدر و با معادل دکتری چقدر نرخ داره. الان همه رو که معادل کردید خوب مداحان رو‌ هم بکنید!!!!

  • ناشناس
    0

    اگر راست میگویید ، بخشنامه کنید هیچ مداحی حق درخواست پول به هرشکل و مدلی ندارد و فقط برای رضای خدا مداحی میکند و اگر مشخص شد مداحی دعوت شده و چون پول نگرفته ، مداحی نکرده ، از مداحی خلع شود . ببینیم و تعریف کنیم

  • علومی
    0

    مردم کیلویی چنده عذر خواهی ترس از دست دادن منبر هست از خدا بترسید مثل سید ذاکر باشید ریالی از مداحی دریافت نمی کرد روحش شاد

  • ناشناس
    0

    کاش رویه دیگر مداحان بویژه در پس از انقلاب هم مورد توجه قرا می گرفت تا روشن می شد تاچه پایه متاسفانه مداحی گری مثلا انقلابی عده ای پر شمار دل ها را از این مقوله بیزار کرده است.

  • ناشناس
    1

    واقعیت همینه اجر همه با حسینه اما مداح نقد حساب میکنه چون کلا برای پول مداحی میکنند

  • هالو
    0

    اینها از پولی که میگیرند .مالیات میپردازند .؟یا معاف از مالیاتند؟

  • ناشناس
    1

    دیگه ملت ازین روضه بازیها خسته شدن وقتی وضع مالیشون بهم ریخته

  • کبلاق حکیمی بورا
    5

    خوردوسازان جسم ملت را جابجا میکنن و مداحان روح ملت را. پس حقشون که مثل خودروسازان درآمد داشته باشن. چون قطعه سازان مداحی باید قطعه های مرغوب تولید کنند نیاز به تشکیل وزارتخانه ضروری است

  • ستمدیده
    1

    مداحی یه شغله نه چیز دیگه بیچاره مردم ساده ای که فریب ظاهر اونا را میخورند و پولشان هم میدهند!

  • ناشناس
    2

    شتر سواری دولا دولا نمیشه

  • ناشناس
    3

    اینها گروه دیگری از مفت خوران در کنار آخوندها هستند که فقط ترویج خرافات و غم و اندوه از طریق ناراحت کردن و گریان کردن و نالان کردم مردم دارند...

  • چوپان دروغگو بیدار شو
    2

    ولله ولله ولله ائمه راضی به هوچی بازی برخی از این بزرگواران نیستند!ولله توی هزارو چندصدسال مگه اینا مکتب شیعه رو روپا نگه داشتند هرچی زیر سئوالش بردند و باعث تمسخر شدند.. هیجکس هم نه اجازه داره نه قدرت داره در مقابل گزافه گویی برخی از این بزرگواران انتقاد کنه !البته بعضی هاشون هم واقعا واقعا توی خط و‌مسیر ائمه هستند که خدا بهشون خیر و برکت بده

  • ناشناس
    0

    این خانه در اصل از آثار تاریخی ثبت شده است که متعلق به خانم فخرالدوله بوده و در خیابان فخر آباد تهران واقع شده ولی توسط مداحان محترم غصب شده و اسم خانه مداحان را روی آن گذاشته اند در حالیکه چون حیاط آن مشجر و فضای سبز است توسط شهرداری کاملاً باز سازی شده و نیمکت هم در آن نصب شده و اهالی محل به عنوان پارک از آن استفاده میکردند ولی الان در ید مداحان محترم میباشد که جای بحث و تعجب دارد ...

  • ناشناس
    0

    خانه مداحان چه بهشتی است !!!

  • ناشناس
    2

    انشااله مرد به درجه ای از شعور برسند که دیگر مداح را از مراسم حذف کنند و فقط قاری قرآن کریم لازم باشد تا هزینه زیادی بر خانواده داغدار تحمیل نگردد به امید آنروز

  • ناشناس
    1

    کشوری که ملاح پرور باشد و برای مداحان جایگاه تعریف کنه و انها را بر صدر بنشاند، هرگز پیشرفت نخواهد کرد.یا حق

  • ناشناس
    1

    کثیف تر از این قشر کسی نیست

  • ناشناس
    2

    انتشار سخنان یکی از مداحان محترم :
    محترم در خبر یعنی درست گفته
    عذرخواهی طلبکارانه
    مهدی اکبری عزیزتر شد

  • ناشناس
    0

    ملت جرا باید عقلشان را به این مداحان میدهند

  • ناشناس
    6

    ی مشت مفت خور زرتشتی شدن مداح اهل بیت!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      به زرتشت توهین نکن اینها اگر خون زرتشتی در رگ داشتند دنبال عرب پرستی نمی‌رفتند.

  • ناشناس
    0

    رسانه های دشمن خدا را نیک بشناسید!!!
    ---
    کار گزاران برخی رسانه خبری اگر به خدا ایمان داشتند هرگز تا این حد با شناختهای محکم و مفصل قرآن و با روشنگریهای قرآنی و عقلی دشمنی نمی کردند که در پایگاه های خود به هیچ اثری از این شناختها هرگز اجازه ی ظهور ندهند.
    این کارگزاران از خدا بی خبر با اصراری جنون آمیز مانع پخش آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری الهی اصیل قرآنی در سایتهای خود می شوند!!!
    نقشی که خداوند منان برای شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی تعیین کرده ؛ آگاه سازی توده های متدین به سره از ناسره ی دین داری و مذهب داری است تا از تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری و نیکو کاری این توده ها جلو گیری شود .
    انواع شیادان دلال دین فروش و مذهب فروش که دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر را با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل ابزار کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خود قرار داده اند برای پر کردن جیبهای فراخ خود از مال حرام با پیروی از نیرنگهای پلید شیطانی دین زدا ؛ سخت تقلا می کنند شناختهای قرآنی از توده های متدین پنهان بمانند و هیچ رواجی نیابند .
    افسوس که سکوت مراجع دین در مقابل فاجعه عظمای دین زدایی که با رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با شناختهای قرآن بگونه ای روز افزون در دشمنی با دین توحیدی خدا رخ می دهد واین دین را خرافه گستر جلوه می دهد ؛ این فاجعه ی عظما را بیشتر گسترش و رواج می دهد و بی دینی و لا مذهبی را جایگزین دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر می کند .
    شخص روحانی نمای موسوم به علیرضا توحید لو یکی از این دلالان دین فروش و مذهب فروش است که با پنهان شدن در کسوت روحانیت به ترویج خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل می پردازد ود رخدمت به اهداف پلید صهیونیسم و استکبار در تفرقه افکنی و فتنه انگیزی میان مسلمانان ؛ دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر را بدنام و منفور می سازد.

  • ناشناس
    0

    نظر دادن نسبت به اعتقادات دین ومذهب نیازمند آگاهی به شناختهای قرآن است
    ---
    ضمن احترام به شهرت شخصی صاحبان حرفه های مثبت و سازنده ی جامعه ؛ نظر دادن در باره ی درستی یا نادرستی اعتقادات منسوب به دین و مذهب وظیفه ی منحصر به مراجع دین است که می باید به شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی که در اختیار همگان اند آگاهی موضوعی کامل داشته باشند و توده های متدین را به حد و مرزها و ملاک و معیارها و نویدها و هشدارهای این شناختها آگاه سازند.
    نادیده گرفتن وظیفه خطیر آگاه سازی توده های متدین به شناختهای قرآن ؛ زمینه را برای رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین و مذهب توسط انواع دلالان دین فروش و مذهب فروش از خدا بی خبر فراخ باز گذاشته و دین و مذهب را به بازیچه ی این منفعت طلبان سیری ناپذیر جاهل و غافل و مغرض تبدیل کرده است .
    گناه کبیره ی رواج این بی بند و باری نفرت آفرین در زمینه های ی دین و مذهب بگردن صاحبان حرفه هایی است که آموزش دین و مذهب را در انحصار خود گرفته و بوظیفه ی خطیر پیامبر گونه ی خود که نوید و هشدار است و باید با آگاه سازی توده های متدین به ملاک و معیارهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی انجام گیرد عمل نمی کنند و سکوت و بی تفاوتی را در این زمینه در مقابل رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب در جامعه بر گزیده اند .
    رواج بی بند و بار من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با شناختهای قرآن و متضاد و متعارض با اصول علمی - منطقی عقل بد ترین و پلید ترین دست آویزی است در اختیار دشمنان بیگانه ی جهان اسلام و مزدوران آنان برای برهم زدن وحدت قرآنی خدا پسندانه ی جوامع مسلمان و گسترش فتنه و تفرقه و پیامدهای شوم تفرقه و فتنه در میان این جوامع و چیره شدن بر سرنوشت و ثروتهای این جوامع است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها