تجلیل از ۳ چهره ماندگار سینمای انقلاب

در دومین شب سینمایی سوره و مراسم رونمایی از هویت برند جدید سازمان سینمایی سوره حوزه هنری از محمد کاسبی، منوچهر محمدی و امرالله احمدجو به بهانه سال‌ها فعالیت در عرصه سینمای انقلاب اسلامی تجلیل شد.

تجلیل از ۳ چهره ماندگار سینمای انقلاب

دومین محفل سالانه خانواده سینماگران حوزه هنری به بهانه آغاز دهه پنجم حیات سینمایی سوره و با محوریت پاسداشت بزرگان و چهره‌های ماندگار سینمای انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از هویت برند جدید سازمان سینمایی سوره در حوزه هنری برگزار شد. حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: ما در دوره جدید سازمان سینمایی سوره تلاش کردیم میراث حوزه را احیا کنیم. بر این اساس اولین تمرکزمان را روی شکل‌گیری جریان تولید گذاشتیم، چراکه همه حوزه هنری را با تولیداتش می‌شناسند. ابتدا و در شروع نیز فقط شاهد تولیدات سینمایی بودیم، اما در سال‌های بعدی آثاری در دیگر رشته‌های هنر‌های تصویری مانند فیلم‌های تلویزیونی، سریال، انیمیشن و مستند را شاهد بودیم. وی ادامه داد: حوزه هنری مانند خانه‌ای است که افراد می‌آیند و می‌روند، اما نمی‌توانند از آن دل بکنند.

امیدوارم با همکاری و همراهی سینماگران عزیز بتوانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم، چراکه هنوز کار‌های زیادی را انجام نداده‌ایم، فیلم‌های زیادی نساخته‌ایم، بسیاری از شهر‌ها سینما ندارند و هنوز افراد بسیاری علاقه به فیلمسازی دارند، اما امکان ساخت برایشان فراهم نشده است. رئیس سازمان سینمایی سوره ادامه داد: در این مسیر از ابتدای دوره جدید به دنبال آن بودیم تا با تکیه بر میراث بلند حوزه هنری و تحولات تازه در صنعت سینما، دست به بازآفرینی هویت سینمایی سوره و طراحی هویت دیداری تازه بزنیم؛ لذا پروژه طراحی هویت برند جدید سازمان سینمایی سوره را در همکاری با استودیو سه در چهار از اواسط سال گذشته آغاز کرده و اکنون نیز به سرانجام رسیده است. در بخش دیگری از این مراسم آیین پاسداشت بزرگان سینمای حوزه هنری برگزار شد و از محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون، منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما و امرالله احمدجو کارگردان پیشکسوت به بهانه سال‌ها فعالیت در عرصه سینمای انقلاب اسلامی تجلیل شد.

محمد کاسبی در بخشی از پیام ویدئویی که برای این مراسم ضبط شده بود، گفت: این انقلاب به نام مبارک فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) و به این دو بزرگوار مدیون است. اگر امروز بودجه‌ای در اختیار ما می‌گذارند به این برکت است، پس باید حواسمان به پولی که از بیت‌المال به نام مبارک این عزیزان در اختیارمان قرار می‌گیرد، باشد. من فیلمسازان بسیاری را به یاد دارم که امروز چیزی از آن‌ها باقی نمانده است. حوزه هنری به کسانی نیاز دارد که عاشق انقلاب هستند.

منبع: روزنامه جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها