چگونه ویزای انگلستان را دریافت کنیم؟

دریافت ویزای انگلیس شرط اول ورود به خاک این کشور هیجان‌انگیز است، با دریافت این ویزا می‌توانید در طول مدت زمان مشخصی در خاک این کشور بمانید.

چگونه ویزای انگلستان را دریافت کنیم؟

امکانات فوق‌العاده تحصیلی در کنار وضعیت اقتصادی خوب انگلستان، این کشور را به یکی از گزینه‌های اصلی مهاجرت تبدیل کرده است. در این مقاله با مزایای دریافت ویزای انگلیس آشنا خواهید شد و از شرایط اخذ این ویزا اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

مزایای دریافت ویزای انگلیس

مهاجرت به انگلیس با مزایای چشمگیری همراه است که می‌تواند سطح زندگی شما را بهبود ببخشد. در ادامه، به برخی از مزایای اصلی مهاجرت به انگلیس اشاره خواهیم کرد:

  • دسترسی به سیستم آموزش عالی: انگلیس یکی از کشورهای سرآمد در حوزه تحصیلات دانشگاهی است. وجود دانشگاه‌های بزرگی مانند کمبریج و آکسفورد در انگلستان گویای این موضوع است. کیفیت آموزش در دانشگاه‌های انگلیس بسیار بالا است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از فرصت‌های شغلی خوبی برخوردار خواهند بود.
  • سیستم درمانی پیشرفته: سیستم بهداشت عمومی (NHS) انگلستان یکی از موفق‌ترین سیستم‌های بهداشتی در جهان شناخته می‌شود. شهروندان انگلستان، از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند می‌شوند. بیمه عمومی خدمات پزشکی بسیاری را شامل می‌شود.
  • فرصت‌های شغلی مناسب: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در انگلستان قرار دارند؛ علاوه‌بر این، نرخ بیکاری انگلستان نسبتا پایین است و افراد می‌توانند شغل مورد نظر خود را به‌راحتی پیدا کنند. بعد از فارغ‌التحصیلی،‌ به شما زمان کافی داده می‌شود تا کار مناسب خود را پیدا و ویزای‌ خود را تمدید کنید.
  • فرهنگ و هنر غنی: انگلستان فرهنگ بسیار غنی و کهنی دارد. موزه‌های معروف، نمایشگاه‌ها، تئاترها و جشنواره‌های متنوع، این کشور را تبدیل به یکی از قطب‌های فرهنگی جهان کرده است.
  • فرصت سفر به بسیاری از کشورهای دنیا: درست است که انگلستان جزو اتحادیه اروپا نیست و شما ویزای شینگن ندارید؛ اما این به معنای کم‌اعتبار بودن ویزای انگلیس نیست. شما با ویزای انگلیس می‌توانید به کشورهای زیادی سفر کنید که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزای انگلستان

انگلستان انواع مختلفی از ویزاها را برای ورود، اقامت، تحصیل و کار به شهروندان خارجی ارائه می‌دهد. در ادامه، به برخی از اصلی‌ترین انواع ویزاهای انگلستان اشاره شده است:

ویزای تحصیلی انگلستان (Student Visa)

رایج‌ترین و بهترین ویزای انگلیس، ویزای تحصیلی به قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در انگلستان است. نسبت به انواع ویزای انگلستان، ویزای تحصیلی انگلیس مراحل روشن‌تری دارد و شانس بیشتری برای دریافت آن خواهید داشت. بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا در انگلیس قرار گرفته‌اند و همین امر باعث می‌شود بعد از فارغ‌التحصیلی نیز بتوانید ویزای خود را تمدید کنید؛ علاوه‌بر این، در طول تحصیل نیز اجازه کار پاره‌وقت خواهید داشت. برای دریافت ویزای انگلیس از طریق تحصیل، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتخاب دوره و دانشگاه مورد نظر در انگلستان: ابتدا باید دوره تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس مؤسسه آموزشی معتبری را پیدا کنید که این دوره را ارائه می‌دهد. در این مرحله بسیار دقت کنید؛ زیرا ممکن است که در مراحل بعدی به مشکل بخورید.
  2. درخواست پذیرش: بعد از انتخاب مقطع و دانشگاه انتخابی، باید نامه درخواست پذیرش رسمی از دانشگاه داشته باشید. این مرحله مهم‌ترین گام در اخذ ویزای انگلیس است. اکثرا دانشگاه‌ها از شما آزمون زبان (مانند IELTS یا TOEFL) یا مدارک دیگری می‌خواهند.
  3. دریافت نامه پذیرش: پس از موافقت مؤسسه، نامه پذیرش را دریافت خواهید کرد. این نامه شامل جزئیات مهمی مانند دوره، هزینه‌ها، تاریخ شروع و… است.
  4. درخواست ویزای انگلیس: برای ورود به انگلستان به‌عنوان دانشجو، نیاز به ویزای تحصیلی دارید. درخواست شما نیاز به اطلاعات پاسپورت، نامه پذیرش، اطلاعات مالی و سایر مدارک خواهد داشت.
  5. پرداخت هزینه ویزا: هنگام درخواست ویزای انگلیس، هزینه مربوط به ویزا را باید پرداخت کنید. میزان این هزینه بسته به نوع و مدت اعتبار ویزا متفاوت است.
  6.  مصاحبه و ارائه مدارک: ممکن است برای ارائه مدارک اضافی جهت تایید، نیاز به مصاحبه باشد. این مدارک ممکن است شامل اطلاعات مالی، سوابق تحصیلی و سوابق کاری باشد. برای مصاحبه باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا دبی سفر کنید.

 ویزای کاری انگلستان (Work Visa)

 ویزای کاری برای افرادی است که به منظور انجام کار در انگلستان وارد این کشور می‌شوند. انواع ویزاهای کاری شامل Skilled Worker Visa، Intra-Company Transfer Visa و Temporary Worker Visa می‌شود. برای دریافت ویزای کاری باید امتیاز لازم را کسب کنید. مهارت‌ها، تجربه کاری، سطح زبان انگلیسی و حوزه شغلی، موارد تاثیرگذار در کسب نمره هستند.

ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس (Entrepreneur Visa)

  • ویزای سرمایه‌گذاری Tier 1 Investor: این ویزا به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری حداقل دو میلیون پوند در انگلستان، به‌طور دائم در این کشور زندگی کنند.
  • ویزای سرمایه‌گذاری Tier 1 Entrepreneur: حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این ویزا 500000 پوند است.
  • ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس (Tier 1 Graduate Entrepreneur): این ویزا به دانشجویان خارجی که در یک دانشگاه معتبر در انگلستان تحصیل کرده‌اند و یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا به‌طور دائم در انگلستان زندگی کنند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این ویزا 200000 پوند است.

 ویزای توریستی انگلستان (Standard Visitor Visa)

 ویزای توریستی برای افرادی است که جهت گردش، تفریح، بازدید از خانواده یا برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات کاری قصد سفر به انگلیس را دارند. ویزای انگلیس معمولا شش ماه اعتبار دارد که در شرایط خاص تا یک سال نیز قابل تمدید است. هزینه ویزای توریستی انگلستان برای افراد غیر اتحادیه اروپا 350 پوند است.

عنوان: تحصیل در انگلستان

مدارک لازم برای اخذ ویزای انگلیس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای انگلیس ممکن است بسته به نوع ویزایی که قصد دارید درخواست کنید، متفاوت باشد؛ اما در کل، مدارک معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرم درخواست ویزا: در گام اول اخذ ویزای انگلیس، باید فرم درخواست مرتبط با نوع ویزایی را که می‌خواهید پر کنید. این فرم در وبسایت سفارت قابل دسترسی است.
  • پاسپورت: پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ پایان مدت مقرر اقامت در انگلیس لازم است؛ همچنین پاسپورت شما باید صفحه خالی داشته باشد.
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی: برای اثبات توانایی مالی در تامین هزینه‌های اقامت و تحصیل یا کار در انگلیس، باید مدارک مالی نظیر حساب بانکی، اسناد مالی، گواهی حساب و سایر مدارک مشابه را ارائه دهید.
  • مدارک تحصیلی و کاری: برای ویزای تحصیلی یا کاری، مدارک مرتبط با تحصیلات یا تجربه‌ کاری شما (مانند مدارک تحصیلی، رزومه و توصیه‌نامه) لازم است.
  • معرفی‌نامه: برای بعضی از انواع ویزاها، مانند ویزای کاری، ممکن است نامه‌ای از کارفرما یا نماینده مؤسسه مربوطه که مشخصات و مقصد شما را تایید کند، لازم باشد. در ویزای تحصیلی نیز باید نامه پذیرش داشته باشید.
  •  پرداخت هزینه ویزا: این هزینه ممکن است بسته به نوع ویزا متغیر باشد.
  • بیمه سفر: برخی از ویزاها نیاز به بیمه سفر و درمانی دارند تا در صورت بروز مشکلات در طول اقامت شما، هزینه‌های درمانی را پوشش دهد.

عنوان: تحصیل در انگلیس

جمع‌بندی

در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی را درباره ویزای انگلیس به دست آوردید. با ویزای انگلیس می‌توانید به کشورهای بریتانیا مانند ولز یا اسکاتلند نیز مهاجرت کنید. انگلستان دانشگا‌ه‌های بسیار مطرحی دارد و همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا موقعیت‌های شغلی زیادی پیدا کنید. برای شروع فرایند مهاجرت و گرفتن ویزای انگلیس، بهتر است حساب‌شده گام بردارید تا احتمال ریجکتی ویزایتان پایین بیاید؛ زیرا سابقه ریجکتی برای درخواست‌های بعدی ویزا نیز امتیازی منفی در نظر گرفته می‌شود. برای شروع می‌توانید سری به وبسایت مای آرمان بزنید و فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد