یک یلدا پر از داستان:

خوب است در کنار حافظ خوانی، داستان خوانی هم کنیم!

حسن ایمانی "داستان نویس" گفت: به زودی مجموعه ارزشمندی از داستانک های یلدایی به قلم داستان نویسان ایرانی در قالب کتابی ارزنده ای به بازار نشر وارد می شود.

خوب است در کنار حافظ خوانی، داستان خوانی هم کنیم!

حسن ایمانی "داستان نویس و گردآورنده داستانک های یلدایی" خاطرنشان کرد: ایده جمع آوری داستانک های یلدایی از دو ماه پیش ذهن بنده را به عنوان نویسنده فعال در حوزه ادبیات داستانی به خود مشغول کرده بود تا اینکه طی یک تلاش یک ماهه شبانه روزی در فضای مجازی، توانستم این ایده را عملی کنم و یکی از بکرترین کارهای فرهنگی در حوزه ادبیات داستانی در کشور عزیزمان را رقم بزنم و مجموعه ای از داستانک های یلدایی را جمع آوری کنم که صد البته همکاری نویسنده های خوش قریحه در نگارش و ارسال داستانک ها نبود، این مهم اتقاق نمی افتاد.

حسن ایمانی گفت: برای تشویق بیشتر نویسنده ها به خوب نوشتن و درست نوشتن داستان و ارزیابی کیفیت کارها جهت شناساندن میزان قوت و ضعف داستانک ها و همچنین رونق بیشتر مطالعه و نگارش داستان، این داستانک ها را به اساتید مجرب جهت داوری سپردیم و با نظر ایشان، بهترین داستانک ها انتخاب و هدایایی به برگزیدگان تعلق گرفت. 

در اجرای این ایده ادبی، قریب به هشتاد نویسنده از سراسر کشور مشارکت داشتند که همین جا از تک تک نویسندگان تشکر می کنم و امیدوارم در حوزه داستان نویسی همچنان فعال و پویا و رو به رشد، پیش بروند.

حسن ایمانی اظهار کرد: داستان در زندگی همه مردم جاری است. به بیان ساده تر، هر کسی به سهم خود، داستانی برای تعریف دارد ولی قرار نیست چون هر کسی در زندگی داستانی برای تعریف دارد پس همه داستان نویس هستند. خیر، داستان نویسی فراگیری فنون مختص به خود را می طلبد و لازم است فردی که می خواهد وارد جهان داستان نویسی شود، با شرکت در انجمن ها و کارگاه های متنابه و تمرین و تمرین و تمرین، شناخت خود را از عناصر داستان گسترش دهد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۹_۱۲-۴۶-۲۳ (2)

این داستان نویس ادامه داد: برای علاقمند سازی و رشد مقوله داستان نویسی و داستان خوانی در جامعه، بایستی بستر لازم را فراهم کنیم. یکی از همین بسترها، جمع های خانوادگی است که نمونه بارز آن می تواند دورهمی های یلدایی باشد. چه می شود در کنار حافظ خوانی و خاطره بازی و گفت و شنودهای صمیمی، بخشی از دورهمی های شب یلدا را به داستان خوانی اختصاص دهیم؟ بدون شک، این امر ضمن پاسداشت سنت دیرینه قصه گویی ایرانیان در طولانی ترین شب سال، می تواند در علاقمند سازی مردم به جهان داستان نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۹_۱۲-۴۶-۲۳

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • معصومه جعفری
    0

    درود خدمت استاد بزرگوار و خواننده های این بخش خبری
    آقای ایمانی از اساتید بزرگواری هستند که طی زندگی داستان‌نویسی با ایشان آشنا شدم و الحق در راه داستان ایده‌های نابی را طرح و عملی می‌کنند. از کوشاترین اساتید مجربی هستند که افتخار آشنایی با ایشان و گروهشان را پیدا کرده‌ام. ایشان بدون هیچ چشم داشتی داستان‌های یلدایی را جمع آوری کردند و این کار قطعا نقطه‌ عطفی برای داستان نویسان نوقلمی مثل ما خواهد بود تا با تلاش بیشتر در این مسیر قدم برداریم.
    از کارهای ارزنده‌ی ایشان سپاسگزاریم.🙏🙏

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها