ابرقدرتی به نام رسانه های نوین

نقش فضای مجازی در افشای ماجرای باغ ازگل و آیت الله صدیقی و گم شدن ملکه آینده انگلیس/ سویه منفی شبکه های مجازی در دعوای یکتا ناصر و منوچهر هادی

سه موج خبری این روزها یعنی ماجرای گم شدن کیت میدلتون، باغ ازگل و آیت الله صدیقی و اختلافات یکتا ناصر و منوچهر هادی نشان دهنده قدرت رسانه در عصر جدید هستند.

نقش فضای مجازی در افشای ماجرای باغ ازگل و آیت الله صدیقی و گم شدن ملکه آینده انگلیس/ سویه منفی شبکه های مجازی در دعوای یکتا ناصر و منوچهر هادی

به گزارش خبر فوری، «قدرت گیری رسانه» یکی از ویژگی های عصر جدید است. تنوع رسانه های جمعی و استفاده زیاد شهروندان از آنها به قدرت گرفتن رسانه ها انجامیده است. این قدرت گرفتن روزافزون باعث شده تلاش افراد و گروه ها در مخفی نگاه داشتن یک واقعیت یا حادثه به ناکامی انجامد. این سویه مثبت رسانه است.

قدرت رسانه یک سویه منفی هم دارد. بسیاری از افراد سعی دارند از طریق موج های خبری و جریانات رسانه ای حاکم بر فضای مجازی، عقیده یا باور خود را بر دیگران تحمیل کنند. آنها رگ خواب کاربران فضای مجازی را می شناسند و می دانند چگونه توجه رسانه ای را به خود جلب کرده و آنها را به سمتی که می خواهند ببرند.

فیلم سینمایی "دختر گمشده" (gone girl) ساخته دیوید فینچر دقیقا چنین وضعیتی را نشان می دهد. در این فیلم، زنی که از وضعیت زندگی اش راضی نیست از طریق جلب توجه رسانه ای و بازی با آنها سعی می کند جلوی خیانت همسرش را گرفته و او را مجبور کند مجددا در کنار او زندگی کند. 

ماجرای گم شدن ملکه آینده بریتانیا

در چند روز اخیر، جریانات فوق کاملا دیده و ردیابی شدند‌. در میان اخبار پربازدید این چند روز حداقل سه خبر وجود دارند که به خوبی قدرت رسانه را نشان می دهند. در این چند هفته، خبر گم شدن کیت میدلتون (همسر پسر شاه بریتانیا و ملکه آینده آن) در صدر اخبار جنجالی دنیا قرار داشته است (اینجا بخوانید).

میدلتون مدت هاست که از انظار غایب است و شایعات بسیاری در مورد سلامتی او مطرح شده است. باکینگهام نگران اخبار مربوط به ملکه آینده انگلیس و شایعات بود. به همین دلیل، با یک عکس فیک سعی کرد مدعی شود که میدلتون سالم است و در محافل حضور دارد اما فیک بودن این عکس در شبکه های مجازی منتشر شد و باکینگهام مجبور شد عقب نشینی کرده و معذرت خواهی کند (اینجا بخوانید).

ماجرای کیت میدلتون نشان داد که فضای مجازی و قدرت رسانه ای اش آنقدر زیاد است که می تواند بر باکینگهام پیروز شده و آن را به عقب نشینی وا دارد. در حالیکه رسانه های رسمی سعی داشتند ماجرای غیبت کیت میدلتون را با یک عکس فیک منحل کنند، رسانه های واقعی (فعالان فضای مجازی) جلوی این واقعه را گرفتند.

ماجرای باغ ازگل و آیت الله صدیقی

نمونه مشابهی در ایران نیز رخ داد. این مساله مربوط به باغ ازگل و آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران است (اینجا بخوانید). در اولین روزهایی که یاشار سلطانی در حساب توییتری خود این مساله را افشا کرد، بسیاری از مقامات سیاسی کشور و رسانه های رسمی، آن را بایکوت کردند. تا چند روز در محافل رسمی هیچ بحثی در رابطه با این مساله مطرح نبود. مشخص بود جریان رسانه ای رسمی سعی داشت جلوی باز شدن این ماجرا را بگیرد اما بعد از چند روز، رسانه های مجازی بر آتش این قضیه دمیدند و آن را در سطح کشور مطرح کردند.

در ابتدا تک اکانت هایی در توییتر (ایکس) شروع به بازنشر ماجرای باغ ازگل کردند. بعد از آن، فعالان مجازی در ایکس و اینستاگرام به این مساله واکنش نشان دادند، سپس نوبت به سایت ها و رسانه های کوچک رسید. محتواهای زیادی در رابطه با این مساله تولید شد و در آخر، همان سیاستمداران و رسانه های رسمی که در ابتدا سعی داشتند ماجرای باغ ازگل را بایکوت کنند، مجبور شدند به این مساله واکنش نشان داده و در رابطه با آن اظهار نظر کنند (اینجا بخوانید).

ماجرای آیت الله صدیقی و باغ ازگل  نشان داد که دیگر قدرت رسانه ای در دست یک یا دو نهاد رسمی سیاسی و رسانه شان نیست. تک حساب های توییتری و اینستاگرامی به مراتب قدرت بیشتری دارند و به راحتی می توانند روایت خود را از یک ماجرا داشته و آن را بر روایت رسانه های رسمی غالب کنند.

ماجرای اختلافات یکتا ناصر و منوچهر هادی

اما سویه منفی قدرت رسانه ای؛ این سویه نیز در این روزها مشهود بود. ماجرای طلاق و اختلافات یکتا ناصر و منوچهر هادی اخیرا وارد سطح جدیدی شده است. طرفین این اختلافات را وارد اینستاگرام کرده و سعی دارند از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنند. اگرچه مدتی پیش اعلام شد این زوج جدا شده اند اما اخیر ناصر با چهره ای گریان در لایو اینستاگرام علیه همسر سابق خود صحبت کرد و مدعی شد هادی دخترش را به زور از او گرفته است (اینجا بخوانید).

این ادعا باعث شد جنگ مجازی تمام عیاری شکل بگیرد و ناصر و هادی در مقابل هم قرار بگیرند. این اتفاق ما را به یاد فیلم «دختر گمشده» می اندازد. به نظر می رسد در اینجا نیز، دو طرف سعی دارند از طریق تهییج افکار عمومی، دیگری را مجبور به عقب نشینی کرده و از او پوئن بگیرند و این دقیقا مصداق سوء استفاده از قدرت رسانه ای عصر جدید است.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • علی
    7

    از سه مورد فوق فقط برای مردم ایران افشا ئ غصب باغ ازگل ، تکذیب و سعی در تایید ولی با توجیج عوامفربیانه جالب بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      همین کارهای فریبانه اینها باعث کمتر شدن اعتقادات بیشتر مردم به دین و مذهب شده

    • ناشناس
      168

      شما اینقدر ناراحت نشو هرکس تخلفی کرده باشد مجازات می شود

    • ناشناس
      3

      توجیج

    • حسن ستار
      1

      جالب ودردناک بود

    • حسن ستار
      5

      به ۱۴ ۱۰ من وما برعکس امثال تونارحتیم چون مجازاتهای اختلاسهای پیش ازایشون رادیدیم وطاقت مجازات تازه ای رانداریم

    • ناشناس
      14

      منتشر بفرمایید
      ظاهرا شما خواب تشریف داشتی از مجازاتی که شدن یا نکند فکر کردی اختلاس گر باید اعدام شود؟!!!

    • ناشناس
      19

      نظرات بعضی از هوطنان از خیانت مسئولان برای شخص بنده دردناک تره ...

    • ناشناس
      0

      «توجیه» به فارسی «ردگم کنی»

  • علی
    3

    فضای مجازی همیشه بد نیست.مثلا لو رفتن فساد و اختلاس مسولین اگر بتواند مانع این افعال حرام شود بسیار عالی است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر وسیله تمدنی و فرهنگی بشر ساخته یک الت و ابزار دو لبه است.دین اوران اصلی با ان اعتقاد چه ساختند و خلیفگان و ریزه خواران ریاکار سفره انها با این وسیله چه می کنند؟علم و سواد و چاپ و کتاب با جهل و خرافات و بیماریها و فقر و عقب ماندگی چه کرد و متخصصان در خدمت نیروهای استعمار و استثمار و استحمار با ان چه می کنند؟صنعت نوین و فناوریهای نو چه رفاه و امکانات خوب و غیر قابل باوری به انسانها عرضه داشته اند و همانها در دست قدرت جویان انسان ستیز خود کامه چگونه با بهره گیری از انها انسانهارا به خفقان و بد مصرفی و الوده کردن محیط زیست و شاید نابودی می کشانند؟پیکار نیک وبد و سو گزینی انسانها در این در گیری داستان دیروز و امروز نیست,یک واقعیت ازلی و ابدی است.

    • ناشناس
      0

      اگربتواند،،وای اگر نتواند جلوی دزدی را بگیرد بیشتر مسأله را عادی سازی میکند تا بازدارنده این اخبار دزدی‌ها برای مردم شده تفریح کلامی

  • ناشناس
    2

    وقتی همشهری کین با یارت بیدار شده و میخوای خودتو سفید جلوه بدی به روایت تصویر
    درسته همشهری کین با تیر غیب میرود ولی با استعلام کاراگاه و شات حرفه ای چه خواهید نمود؟!

  • ناشناس
    2

    دلیل مخالفت و سختگیری و تصویب قانون برای بستن شبکه های مجازی توسط دولت و مجلس؟ ؟؟؟

  • ناشناس
    3

    فضای مجازی روشنگر است و بیشتر فسادها را آشکار می کند.

  • ناشناس
    114

    زندگی ها و اخلاقیات بیشتر ضربه خورده از وقتی این فضای مجازی آمده

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      4

      بله درست میگی اخلاقیات وکردار جماعتی بیشتر نمایان شده وزندگی مردم راتحت شعاع قرارداده وضربه خورده

    • ناشناس
      11

      اتفاقاً فضای مجازی مردم را اگاه‌ تر کرده است

    • ناشناس
      2

      منتشر بفرمایید
      بعله آگاه تر کرده مانند کار خودشان هست و چه قدر هم مضحک نیست !!!!!

    • ناشناس
      3

      نخیر ،،بیشتر جلوی حماقت را گرفته ،جلوی کسانیکه درصدد تحمیق جامعه هستند ایستاده ،چرا ازفهمیدن می ترسید،مگرنفهم بودن چه سودی برای شما دارد

  • محمد رضا اصفهان
    14

    بخاطر همین ک سران حکومت سعی دارن فضای مجازی فیلتر باشه چون ب ضرر نسلای بعدی و‌نوه نتیجه هاشونه

  • ناشناس
    42

    باسلام.تازه بعد از یک هفته عید و عید دیدنی و مهمانی،اخبار رو نگاه کردم،جدا شدن خانم یکتا ناصر و آقای هادی رو دیدم،آخه چرا،ملت ایران از تماشای زندگی شما لذت میبردند،مخصوصا آهنگ فوق العاده زیبا و دلنشین خوشگل پدر با اجرای منوچهر هادی و سوفیا خانم خوشگل،چی صدای خوشگلی داره این دختر خانم ناز.به نظرم،چرا؟؟؟؟؟باتشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مردم لذت نمیبرن ولی بقول محمد شیری بازیگر هیچکس نباید زندگی خصوصیشو به فضای مجازی بکشونه چه عاشقانه چه نفرت انگیز و ....

  • 🐜
    102

    درود بر ایت الله کاظم صدیقی و همه اعمه نماز جمعه تهران سخنرانی های حضرت آیت الله کاظم صدیقی یادش بخیر!!! آیا ایشان مورد عفو قرار

  • ناشناس
    6

    بالاخره ی ۴۲۰۰ متر زمین دیگه اینهمه سروصدا نداره که باباجون !

    اینهمه پول و مال مملکت خرج کسورهای دیکرشدکه هیچ عایدی نداشت
    حالا یک ایرانی بنده خدا چند متر زمین برد

    چرا ابرو ریزی می کنید؟
    خدارا خوش نمیاد !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ترک دنیا به مردم آموزند خویشتن سیم وغله اندازند.
      آن ضربه ای که این قبیل افراد به دین واعتقادات زدند کفار ودشمنان نزدند.فساد فساد است باید با مرتکبان به آن برخورد شود.هرکس می‌خواهد باشد.این خواست ما مردم ایران است.او باید پاسخگو باشد.

  • ناشناس
    7

    شوک آور ترین خبر همین خبر صدیقی برای من بود بعضا" نماز جمعه را نگاه میکردم اکثرا گریه میکرد میگفتم عجب انسانی خوش به حالش منه ساده را نگاه کن فقط کاش میدانستم این را کی انتخاب کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      69

      عزیزم از ایشان سو استفاده شده

    • ناشناس
      59

      عزیزم از ایشان سو استفاده شده

    • ناشناس
      3

      عزیزم ممکنه بگی کی حوزه علمیه

    • ناشناس
      2

      انقدر که تو میفهمی شیطان نمیفهمه

    • ناشناس
      1

      امکان ندارد بدون حضور خریدار سندی به نامش انتقال پیدا کند آنهم شخصی طراز اول کشور که شناخته شده هستند بله از افراد بی سواد و حساب بانکی آنها سوءاستفاده می شود اما این دیگه قابل قبول نیست

    • ناشناس
      1

      وکیل کارها انجام می‌دهد

  • رابی
    14

    هیچ پیامبری به اندازه تلگرام و اینستاگرام و فضای مجازی نتوانست مردم را آگاه کند.

  • جواد
    2

    بدترین چیزی که علمای دینی از اون بدشون میاد فضای مجازیست

  • نادر
    7

    حالا هرچی که بود.اقای صدیقی هم مثل محمد بوقی معروف ونقل محافل شد.چون جور دیگه ای کسی تحویلش نمگرفت.

  • مهدی بیرانوند
    1

    این یک شکست بزرگی برای رسانه بطاهر ملی هست که سعی میکنه اخبار خیانتها و جنایتها یی که در حق مردم صورت مبگیره رو کتمان کنه،بنابرین اعتمادشو از دست داده و مردم اونو رسانه ملی نمیدونن

  • شهروند
    0

    ترجبه صابت کرده هرکس تو ایران برد خورد برنده شد چون یه کشور بی کلانتر هست بعضی از سران این کشور فک می کنند حق گردن 85 ملیون نفر دارند از رسانه خودتون تجربه پس از زندگی را به ما نش. ن میدید باز م خودتون چرا اخ چرا

  • ناشناس
    3

    بله آنقدر قدرت داره که تمام خبررسانی به جای ازگل چسبیدن به ماجرای یکتا ناصر این یعنی قدرت سیاست نه فضای مجازی

  • حمید
    0

    👍👍❤❤😆😆🙏🙏

  • ناشناس
    25

    با سلام خدمت ایت الله صدیقی امام جعمه

  • ایرانی آباد و آزاد
    3

    کاش نظام و دولت و حاکمین و مسئولین و قوه قضائیه و...... در این چهل و شش سال با تمام اقشار مردم برخوردمومنانه و اسلامی و انسانی می کرد نه خصمانه و سرکوبگرانه و دشمنانه و .. کاش خودی و غیر خودی درست نمی کرد و مردم را در مقابل هم قرار نمی داد به جان هم نمی انداخت .کاش کمی به رای و نظر و خواست اکثریت مردم توجه می کرد و احترام می گذاشت و حرفشان را می شنوید کاش..

  • Belami
    52

    من از موقعی که شنیدم به آقای صدیقی ،شیخ اسلام،حافظ اسلام ، ریشه اسلام و یار امامم تهمت زدن خواب بر خود حرام کردم،وااااای بر شما،تاکی تهمت تا کی دروغ،اینا همش کار رسانه های دشمنه گوش نگیرید و عقب نکشید،پشت حجت الاسلام والمسلمین آقای صدیقی بمانید و کسی که این دروغ و تهمت رو زد رو به اشد مجازات محکوم کنید.والسلام، انشالله که آقای صدیقی این آزمون رو هم با موفقیت سپری می کند و خاری میشود در چشمان دشمنان اسلام.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما الان چه کسانی رو گوش دراز فرض کردی؟
      شما همون بهتر که از فضای مجازی استفاده نکنی ، چون بود و نبودت فرقی نداره، کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما اونیکه ادای آدم های به خواب رفته رو در میاره هرگز نمیشه بیدار کرد. شما هرگز باخبر نمیشه چه تو این فضا باشی چه نباشی

  • ناشناس
    4

    شیخ گریان ندانسته هم فروشنده بوده وهم خریدار اما خبر نداشته مردم تاکی گول اینهارا می خورید

  • حسین گلشن
    2

    پیامبر عصر حاضر فضای مجازی اشت

  • مهدی
    6

    فضای مجازی اگر منظورتان سکوهای خارجی است که بیشتر دروغ میگوید ولی رسانه های داخلی هم میتوانند اگاه سازی کنند البته درمورد کرسنت هم بگویید

  • ناشناس
    1

    زمین که هیچ اگر هزاران هکتار برگردد فایده ای ندارد چون نفس عمل زشت و قبیح است ایمان مردم را هدف قرار داده شک و تردید را رواج می دهد فقط بر خورد قاطع می تواند جلوی بی ایمانی را بگیرد و به اعتقادات مردم جان تازه ای بدهد

  • ناشناس
    3

    اگر فضای مجازی نبود هرگز احدی از مردم از این بخور بخور باخبر نمی شدند فضای مجازی استخوان تو گلوی اینهاست

  • یک مستمری بگیر
    3

    امیدوارم مردم متوجه شده باشند که چرا حکومت و خصوصا روحانیت با فضای مجازی مخالف هستند

  • غلامرضا
    2

    والا نمی دانیم کدام حق است وکدام ناحق مادرپیرزنم یک هکتاراززمینی که70سال اجدادم خودمان برروی آن کشت می کردیم عدس کاری نموده به بطور شبانه ریس منابع طبیعی و دادستان شهرستان رستم اقدام به تخریب آن نموده ام اعتراض کردیم تهدید به زندان شدیم .......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش سریال وایکینگ ها رو حتما ببین جالبه،شرح حال شماست

  • ناشناس
    21

    خدا لعنت کند این فضای مجازی را، ته مانده
    ایمان مردم رو هم به باد داد یه روز اختلاط باجناقها یه روز سیسمونی یه روز گم شدن سکه ها یه روز شاسی بلند یه روز باغ قلان آيت الله، به امید خدا و به گروی مردم ، بزودی شبکه ملی شروع میشه و همه این مشکلات حل میشه و همه چیز گل و بلبل میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مارابه تحمیق آماده کردند
      با قول تشکیک آواره کردند
      همچون کلاهی برمانهادند
      اموال مارا سرمایه کردند

  • حسن
    4

    کدام یک از اخبار شما یه لقمه نون واسه من بازشسته شد؟؟ پس گور پدر ملکه،، خراب بشه باغ ازگل و محکوم بشه بچه به تحمل این پدر ومادر برای همه عمر!

  • رضا
    2

    به همین دلیل قدرت رسانه بود که حضرات فضای مجازی را فیلتر کردن، فضای مجازی وقدرت رسانه ای اون نوریست پر قدرت که بر تاریکخانه های جهل و دروغ و اختلاسی که سعی میشود از چشم مردم پوشیده بماند و روئیت نشود، می‌تابد و آشکارشان می نماید.

  • ناشناس
    1

    افول گرایان رانتی قصد داشتند فضای مجازی را کامل حذف کنند چون از عاقبت فعال بودن آن مطلع بودند .... خیلی هم زحمت کشیدند اما نشد . وگرنه ماجرای زمین خواری ها و جعل امضا ها و خیلی موارد دیگه در سکوت و مطمعن انجام میشد اب هم لز اب تکان نمی خورد

  • ایرانی
    2

    بیرون کردن افغان از همه اینا مهمتره اول اخراج افغان
    نه به افغان #

  • ناشناس
    16

    به صدیقی تهمت زدند
    ایشان آدم سالم و پاکی است
    شایعات را باور نکنیم

  • ناشناس
    0

    خبر رسیده شیخ وقتی داشته ملک رو از خودش میخریده وبه اسم خودش میکرده لبخندی توام با اشک شوق داشته🤣

  • ناشناس
    0

    رسانه ملی شده روابط عمومی حکومت! کلاً امورات مثبت و امید آفرینی کاذب و اینکه با پول دولت چه ها ساخته شده و در اختیار کدام افراد ذی نفوذ قرار داده شده جهت بهره برداری ، آنها را نشان میده.

  • ناشناس
    0

    آقای صدیقی دو اتهام وجود دارد اولا سوءاستفاده از بیت المال ثانیا تصرف در بیت المال ولازم است یکبار نامه امیرالمؤمنین علی علیه السلام 3و5 نهج البلاغه رامطالعه کنید

  • ناشناس
    0

    چقدر فضای مجازی بد اموزی داره!همه متوجه خیلی چیزها خواهند شد که در مملکت در حال رخ دادن هست،پس درجه فیلترینگ برای بد اموزی باید بیشتر شود تا کسی متوجه نشود چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!!!!!

  • ناشناس
    1

    فکر می کنید برای چی حکومت شبکه های اجتماعی را فیلتر کرده؟ آنقدر حجم فساد و اختلاس زیاد شده که چاره ای ندارند جز اینکه جلو درز اخبار را بگیرند

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    5

    یاشاسین صدوقي

  • ناشناس
    0

    هرکی برخلاف شما فکر بکنه ونظربده گمراه است .

  • ناشناس
    0

    نقش فضای مجازی در ایران بیشتر سرگرم کننده هست مدتی( شیخ علی تهرانی ، کرباسچی ،خاوری جزایری،زنجانی،منصور اریا،متروپل ،قالیباف ،صنایع فولاد،چای دبش،بازیگران،موقوفات ،انحصاری،عکاسی اخوند از زن بی حجاب،جنگ غزه و یمن و اسراییل و در نهایت کاظم البکاء )که نتیجه هایشان به جایی ختم نشد،

  • نادر
    7

    همش تهمت و افترا توسط چند نفر آدم لاشیی که دین و ایمان مردم و جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند فقط هوچی گری میکنند به ناحق بدون سند و مدرک تهمت میزنند روزی برملا خواهند شد

  • هنر
    0

    دیگه. دستتون. برای. مردم. رو شده. با. سیاه. کاری. خلاف. را. نپوشانده.

  • امید
    2

    امیدواریم خبرریشه کن شدن زنان ودختران هرزه ی بی عفت بی حیای چندش بی حجاب وبدحجاب درشبکه ها وایرال شودوحتمااین خبربازنشرودنبال کننده ی بسیاری زیادی خواهدداشت به امیدآن روزکه ان شاءالله بسیارنزدیک است دل متدینین وخانوادهای شهداشادشود

  • سعید
    0

    عالم یا مسئولی که خطای مرتکب می شودباتوجه به جایگاهش بایدباقاطعیت وشدت بیشتر‌مجازات‌بشه تامردم باور و ایمان شون نسبت به قانون ودین کم رنگ نشود چرا بعضی ها اسلام سپر بلای خودشون کردن

  • قلی
    0

    من میخواستم یک مال وزمین با غ و اب وقف کنم بخدا الان یک وجبش وقف نمیکنم میترسم یکنفر بره جعل امضاء کنه بعدش هم برن درختهای من زحمت کشیدم قطع کنن اصلا نمیدم واگر هرکس بخواد وقف کنه منانعش میشم وراهنمایی میکنم به یک اعتماد بده تا وقف کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد