این سلبریتی «بسیجی آمریکایی» است/ جکسون هینکل کیست و چرا عاشق جمهوری اسلامی ایران است؟

حمایت جکسون هینکل از عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل نام وی را بار دیگر بر سر زبان ها انداخته است، فعال سیاسی و رسانه ای جنجالی آمریکایی که به خاطر عقاید سیاسی اش از جمله مواضع ضد اسرائیلی اش و حمایت هایش از فلسطین و ایران در سال های اخیر، به شهرت زیادی دست یافته است.

این سلبریتی «بسیجی آمریکایی» است/ جکسون هینکل کیست و چرا عاشق جمهوری اسلامی ایران است؟

جکسون هینکل ۲۴ ساله، روز یکشنبه به دنبال عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل، با انتشار تصویری حماسی درباره ی ایران در توییترش نوشت: «اگر حامی ایران هستید لایک کنید.»

جکسون هینکل کیست

 

جکسون هینکل کیست؟

جکسون هینکل متولد سال ۱۹۹۹ در ایالت کالیفرنیای آمریکا و فارغ التحصیل رشته ی علوم سیاسی از کالج سدلبک ِ کالیفرنیا است.

او خود را یک میهن پرست مارکسیست – لنینیست محافظه کار و ماگا کمونیست توصیف کرده است.

جکسون هینکل در سال ۲۰۲۰ برنامه ای سیاسی در یوتیوب به نام The Dive with Jackson Hinkle را راه اندازی کرد که خود مجری آن بود و تا سال ۲۰۲۳ تعداد دنبال کنندگان آن به ۳۰۰ هزار نفر رسید. او این برنامه را در شبکه اجتماعی Twitch هم منتشر می کرد. با این حال، هینکل به دلیل برخی اظهارنظرهای سیاسی اش از فعالیت در یوتیوب، توئیچ و اینستاگرام منع شده است و در حال حاضر، برنامه ی خود را در Rumble منتشر می کند که شبکه اجتماعی محبوبی در میان محافظه کاران آمریکایی است.

جکسون هینکل کیست

جکسون هینکل با مواضع ضد اسرائیلی اش و حمایت هایش از فلسطین، ایران، سوریه، یمن، چین و روسیه شناخته می شود.

او فعالیت زیادی در توییتر دارد و از زمان عملیات ۷ اکتبر حماس علیه اسرائیل، تعداد دنبال کنندگان او در توییتر از ۴۱۷ هزار نفر به ۲/۵ میلیون نفر رسیده است.

جکسون هینکل با شبکه های تلویزیونی آمریکا و رسانه های دولتی روسیه هم به عنوان تحلیلگر سیاسی گفتگو داشته است.

جکسون هینکل کیست

جکسون هینکل با آنا لینیکووا، ملکه ی زیبایی سابق روسیه نامزد کرده و آن ها قرار است به زودی با یکدیگر ازدواج کنند. آنا لینیکووا که متولد سال ۲۰۰۰ در روسیه است، به دلیل به رخ کشیدن زندگی لوکس و مجللش با نامزد آمریکایی خود در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران مورد انتقاد گرفته است.

ماجرای لقب «بسیجی آمریکایی» جکسون هینکل

خبرگزاری دولتی «مهر» سال گذشته در میانه ی درگیری های میان حماس و اسرائیل، در مطلبی درباره ی شهرت جکسون هینکل در میان کاربران ایرانی به «بسیجی آمریکایی» نوشته بود:

«جکسون هینکل» فعال سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی با موضع‌گیری‌های اخیر خود علیه اسراییل و حمایت پر قدرتش از فلسطین، از سوی کاربران فارسی‌زبان به عنوان بسیجی آمریکایی شناخته می‌شود.

حساب کاربری متعلق به «جکسون هینکل» فعال سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی که از روزهای آغاز حمله اسراییل به غیرنظامیان فلسطینی، موضع خود را مشخص کرده و پر قدرت به حمایت از فلسطین پرداخته بود؛ این بار در کنار یک پرچم فلسطین نوشت: «تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل فلسطینی‌ها را از غزه ربوده و آنها را برهنه می‌کند.»

جکسون هینکل کیست

هینکل به دنبال این خبر و در بحبوحه اظهار نظر کاربران رسانه، با انتشار تصویری به سادگی شباهت قابل توجه اسراییلی‌ها و داعشی‌ها را به تصویر کشید و به مخاطبان خود یادآوری کرد که رفتارهای رژیم صهیونیستی، جنایت‌های داعش را یادآور می‌کند.

انتشار این تصاویر با حجم گسترده‌ای از واکنش‌ها مواجه شد و بیش از پانزده میلیون بار مورد توجه و بازدید کاربران قرار گرفت. بعد از این قیاس هینکل، لفظ «داعشی‌های اسراییلی» یا «اسراییلی‌های داعشی» به عنوان یکی از پرتکرارترین عبارت‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

جکسون هینکل کیست

لازم به ذکر است هینکل، به صورت گسترده به عنوان یکی از حامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در ایکس فعالیت می‌کند و با انتشار پرتعداد محتوای تاثیرگذار درباره حقایق و شرایط غزه، به جامعه قابل توجهی از مخاطبان اطلاع‌رسانی می‌کند. او روزانه چند توییت با موضوع حمایت از غزه و محکومیت اسراییل منتشر می‌کند که اکثر آنها به صورت میلیونی مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. تلاش این چهره آمریکایی برای فاش کردن جنایت‌های اسراییلی و فعالیت‌های او علیه اسراییل باعث شده برخی کاربران فارسی‌زبان به او لقب «بسیجی آمریکایی» را بدهند.

این لقب طنازانه که کاربران به هینکل داده‌اند، یادآور بخشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب است که در دیدار خود در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان به اجتماعات و تظاهرات گسترده جهانی علیه صهیونیسم اشاره کردند و در پاسخ به ادعای برخی منابع غربی مبنی بر اینکه ایران این اجتماعات را ساماندهی می‌کند، با کنایه گفتند: «لابد این اجتماعات کار بسیج لندن و بسیج پاریس است!»

او پیش از ماجرای غزه، در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ در ایران نیز، علیه اغتشاشگران در ایران موضع‌گیری کرده بود و با انتشار ویدویی گفته بود: «اگه می‌خواهید تعطیلات آخر هفته خودتان را به فنا بدهید، به اجتماع معترضان ایرانی که توسط سیا سازماندهی شده بپیوندید؛ نگاه کن! احمق‌های نفهم!»

همان موقع انتشار این ویدیو باعث شد کاربران ایرانی که تفکرات براندازانه داشتند به صورت گسترده‌ای به صفحه او حمله و به او فحاشی کنند. بعد از این موضوع، هینکل بار دیگر نشان داد در موضع‌گیری‌های خود محکم ایستاده است. او در پاسخ به براندازان نوشت: «من از هیچکدام از شما احمق‌ها عذرخواهی نمی‌کنم. رویدادهای امروز تکرار ضعیف وقایع سال ۱۹۵۳ (کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بر مصدق) است. صرفاً یک انقلاب رنگی سازماندهی شده توسط سازمان سیا با هدف تغییر رژیم است.» او همچنین چند بار در صفحه خود تصویر شهید «قاسم سلیمانی» را منتشر کرده است.

جکسون هینکل کیست

 
 
منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    14

    ماشالله به این بصیرت مثال زدنی اش

  • ناشناس
    19

    درد و بلاش بخوره تو سر امثال صادق زیبا کلام با اون تفکرات مزخرفش. ان شالله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      آهان
      هرکی از اینجا به سمت اونا بره نفهمه ولی به سمت شما بیاد میشه فهمیده!!!
      اونی که فکر کردی خودتی

  • ناشناس
    4

    اون كنار دستيش هم بسيجيه؟!

    نظرات شما -
    • من
      4

      آره بسیجی فعال هم هست

  • متفاوت
    3

    لطفا بفرمایید اون خواهربسیجی هم باهاش همراهی می‌کند یانه؟ منظورم همسرشه.

  • آرش
    7

    نان به نرخ دلار خور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چون طرف ایناست دیگه بهش نمیگن خائن وطن فروش!!!
      اگه سلبریتی اینجا بود یا فراریش میدادن یا وادارش میکردن انکار کنه یا.......

  • ملت
    8

    الان ایرانی از اسرائیل حمایت کنه کلی آدم فروش آمار میدن به سایت گنداب.اما آمریکا آزادی بیان برقرار است و ادعای دینداری هم ندارن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      پس اگه اینطوریه تو چرا اینقدر راحت مطلب میگذاری؟!!!! 🤣

  • ناشناس
    4

    از سلبریتی هم مثل آمریکایی ها شانس نیاوردیم .....

  • ناشناس
    7

    چند وقت دیگه معلوم میشه جاسوسه و کلّی هم از ایران پول گرفته

  • بهنام
    6

    دمت گرم با مرام .

  • علی رضا
    2

    به این میگن کاتولیک‌تر از پاپ یا کاسه‌ی داغ‌تر از آش.
    راستی اگه از اونا میدن منم میام تو جبهه‌ی اخلاص و استکبارستیزی و ....
    آقا چفیه‌ی من کوش؟

  • ناشناس
    1

    میشد تصاویر بهتری گذاشت؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها