خبرفوری بررسی می‌کند

سلبریتی ها و موج بی سابقه حمایت از غزه/ از بازیگر زن مشهور هندی تا نانسی عجرم؛ واکنش جنجالی سلبریتی آمریکایی در حمایت از مردم رفح

خواننده مشهور عرب نوشت: تا کی جامعه بین المللی به ترس خود از لابی صهیونیستی ادامه می دهد؟ خون بیگناهان فلسطین را از چنگ نازی‌های صهیونیست آزاد خواهد کرد و همین خون ها پایان اسرائیل را نزدیک خواهند کرد.

سلبریتی ها و موج بی سابقه حمایت از غزه/ از بازیگر زن مشهور هندی تا نانسی عجرم؛ واکنش جنجالی سلبریتی آمریکایی در حمایت از مردم رفح

به گزارش خبر فوری، بعد از آتش سوزی مهیب در رفح و آتش گرفتن ده ها مرد و زن و کودک، سلبریتی های مختلف در سرتاسر جهان با انتشار پست و استوری نسبت به این فاجعه واکنش نشان دادند.

گروهی به کمپین اینترنتی «all eyes on Rafah» پیوستند و گروهی نیز در صفحات شخصی خود از سازمان ملل خواستند که جلوی فاجعه انسانی در غزه را بگیرد. به جز سلبریتی های ایرانی که به مساله فاجعه رفح واکنش نشان دادند (اینجا بخوانید)، سلبریتی های دیگر کشورها نیز دست به کار شده و در صفحات مجازی خود وحشیگری در غزه و به خصوص رفح را محکوم کردند.

سلبریتی های هالیوود، هندی و عرب، بیش از همه به حادثه رفح واکنش نشان دادند. در زیر مروری بر مهم ترین واکنش های این سلبریتی ها خواهیم داشت.

سلبریتی های هندی

مالایکا

بسیاری از سلبریتی ها و هنرمندان هندی و بالیوود نسبت به فاجعه رفح حساسیت نشان دادند. برجسته ترین بازیگرانی که در مورد آتش سوزی یکشنبه  پست یا استوری گذاشتند، افراد زیر هستند:

عالیا بات

عالیا بات 2

عالیا بات برای چندمین بار مطلبی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. متن یکی از پیام های او این بود: «همه بچه ها مستحق امنیت هستند. All eyes on rafah»

کارینا کاپور خان

کارینا کاپور خان

کارینا کاپور خان که اخیراً به عنوان سفیر ملی یونیسف در هند انتخاب شده، پستی را با امضای کاترین راسل، مدیر اجرایی آژانس سازمان ملل متحد به اشتراک گذاشت. در این پست آمده است: «تصاویر کودکان سوخته و خانواده هایی که از چادرهای به آتش کشیده شده در رفح بیرون می آیند همه ما را شوکه می کند. گزارش کشتار کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته اند وجدان را آزرده می کند. بیش از هفت ماه است که شاهد وقوع این فاجعه هستیم؛ فاجعه ای که منجر به مرگ هزاران نفر شده است.»

پریانکا چوپرا

چوپرا

پریانکا چوپرا، هنرپیشه مشهور هندی و نماد بالیوود در جهان نیز، استوری " All eyes on Rafah " را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و به این کمپین پیوست. به جز او، افراد مشهور دیگری از جمله وارون دهاوان، سونام کاپور، دولکوئر سلمان، کونکونا سن شارما، سوارا باسکر، سانیا میرزا (تنیسور هندی)، ویر داس، دیا میرزا، شیلپا رائو، اورفی جاوید، راکول پریت سینگ، ایلینا دکروز، هانسیکا موتونی، عایشه تاکیا و ... استوری « All eyes on rafah » را منتشر کرده و به کمپین مشهور این روزها پیوستند.

سونام کاپور

همچنین، مالایکا آرورا، هنرپیشه مشهور، در صفحه خود نوشت: "چیزی به نام کشتن کودکان به طور قانونی وجود ندارد". همچنین، یو یو هانی سینگ، خواننده رپ نیز اظهار داشت که دلش شکسته است.

فعالیت ضد اسرائیلی سلبریتی های هالیوود

سوزان

بسیاری از سلبریتی های آمریکا و هالیوود نیز نسبت به فاجعه رفح واکنش نشان دادند. «مارسیا کراس» هنرپیشه آمریکایی در صفحه اجتماعی خود به محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه و بازنشر محتواهای درباره حمایت از فلسطین پرداخت.

سوزان ساراندون هنرپیشه آمریکایی نیز که همواره در موارد متعددی در حمایت از فلسطینی ‌ها صحبت کرده است، از صفحه رسمی خود در ایکس برای انتشار مجدد پست های زیادی در محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه و ابراز همبستگی با مردم فلسطین استفاده کرد.

بلا حدید

 همچنین، افراد مشهور و سلبریتی هایی که در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن در فرانسه حاضر شدند، روز شنبه با پرچم فلسطین و نمادهای اعتراضی روی لباس خود به جشنواره آمده و بدین شکل با فلسطین ابراز همبستگی کردند. شخصیت های مشهور جهانی که از 14 تا 25 مه در کن حضور داشتند، در حالی که روی فرش قرمز راه می رفتند، با لباس خود با مردم غزه ابراز همدردی کردند. بلا حدید، مدل مشهور آمریکایی - فلسطینی، از مهم ترین معترضان بود که با لباس قرمزی که با طرح چفیه دوخته شده بود، توجه ها را به خود جلب کرد.

حدید که بارها حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده است، در شبکه های اجتماعی به دلیل نشان دادن همبستگی خود با فلسطین مورد تحسین قرار گرفت. او بعد از آتش سوزی رفح نیز چندین استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که حمله اسرائیل به رفح را محکوم می کرد.

سلبریتی های عرب و حمایت از غزه

شddشsdd13730-1716893497-1024x683

تعدادی از سلبریتی های جهان عرب نیز به بمباران کمپ آوارگان در غرب رفح در جنوب نوار غزه واکنش نشان دادند و بسیاری از آنها خشم و ناراحتی خود را از این حمله ابراز کردند. محمد رمضان علی، هنرمند مصری در اینستاگرام پستی منتشر کرد و از فعالان عرب خواست که فقط از طریق اینستاگرام با اسرائیل مبارزه نکنند. او نوشت: «آیا با تلفن همراه می جنگیم؟ چگونه خواهران ما آزاد می شوند و عزت ما باز می گردد؟» وی افزود: «خداوند شهدای ما در رفح را بیامرزد، مجروحانشان را شفا دهد و به خانواده‌هایشان صبر عطا کند، اما من برای کل جهان عرب ناراحت هستم، پس از این همه جنایت، نمی‌توانم درک کنم که ما کاری جز ارسال عکس و فیلم غم انگیز از رفح انجام نمی دهیم.»

نانسی عجرم، خواننده لبنانی، نیز درحساب کاربری خود در ایکس نوشت که برای به حرکت درآوردن وجدان حاکمان جهان یک معجزه لازم است. وی افزود: «می‌خواستم صبح بخیر برای شما بنویسم، اما تصاویر اعضای بدن افراد بی‌گناه در اردوگاه‌ها مرا به گریه انداخت. این نشان دهنده شری است که جهان هستی را پر کرده است.»

چهره زشت نانسی عجرم قبل جراحی زیبایی | زمانی که نانسی عجرم لولو بود!+عکس

 

الیسا، خواننده مشهور لبنانی که میلیون‌ها دنبال کننده در صفحات اجتماعی خود دارد، به انتقاد از حمله اسرائیل به رفح پرداخت و نوشت: «تصاویر و صداهای رفح هرگز از ذهن من خارج نخواهد شد. بشریت دیروز مُرد و از ۷ اکتبر مرده است. خداوندا، دعاهای ما و آنچه می خواهیم کافی نیست. به این مردم و کودکان رحم کن و به فلسطین رحم کن. این چه جرمی است؟ آیا این دموکراسی است که آنها به جهان صادر می کنند؟»

همچنین، راغب علامه، خواننده مشهور لبنانی در صفحه خود نوشت: «اسرائیل، این جنایتکار نازی چه زمانی از ریختن خون کودکان و غیرنظامیان بی گناه سیر خواهد شد؟» وی از طریق حساب کاربری خود در ایکس به جامعه جهانی پیام داد و گفت: «تا کی جامعه بین المللی به ترس خود از لابی صهیونیستی ادامه می دهد؟ خون بیگناهان فلسطین را از چنگ نازی‌های صهیونیست آزاد خواهد کرد و همین خون ها پایان اسرائیل را نزدیک خواهد کرد.»

تامر حسنی با استناد به آیه قرآنی «و گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند» (وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ) جنایت رفح را محکوم کرد و به انتقاد از جامعه جهانی پرداخت.

تامر حسنی

صبا مبارک، هنرپیشه اردنی، نیز بخشی از سخنان مصطفی برغوثی، دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین را بازنشر کرد و  تصاویری نیز از جنایت اسرائیلی ها در رفح و غزه منتشر نمود.

صبا

رهام حجاج، بازیگر مصری، هم تصویری از آتش سوزی رفح منتشر کرد و نوشت: « برای غزه... فلسطین را اشغال کردند، آنها چادرها را بمباران نمودند.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • ناشناس
    57

    اسرائیل باید ازصحنه روزگار حذف شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      اگه تونستی حذف کن!!!!

    • ناشناس
      6

      فرصت پیش آمد پس چرا حذف نکردید
      فقط با چندتا موشک همه چیز را تمام کردید
      تا کی باید مردم ایران در سرکاری باشد؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      6

      موشکها هم سر کاری بودن!!!!

    • حسن ستار
      1

      جالب اینجاست که طرف را توده راه نمیدن
      به کدخدا نامه مینویسه

  • ناشناس
    37

    غیرت این سلبریتی ها بیشتر از سیاستمداران ترسو و برداشتن است ،،خون عربی در رگهای سیاستمداران حاکم بر کشورهای عربی نیست استعمار خونشان را مکیده بجای ام اب تزریق کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      هرجا سخن حمایت از تروریستهای حماس است جمع روسپی‌ها و بدکاره‌های هالیوود جمع است

    • حسن ستار
      9

      اونها مثل جماعتی نیستندکه منافع ایران وایرانی رابه فلسطینی و..ترجیح بدهند وکاسه ی داغترازآش شوند

    • حسن ستار
      9

      اونهامثل جماعتی درایران نیستندکه منافع کشورومردمشان رافدای فلسطینی و..کنندوکاسه ی داغترازآش بشن

  • ملت
    30

    اینها از عوارض شکم سیریه.به خدا اگه مستاجری و بیکاری و حقوق وزارت کاری ایران رو به اینها بدید.فردا اولین نفری هستند که به فلسطینی که یه عمره حق ملت ایران رو مفت میخوره فحش و بد و بیراه میگن.دل خوش سیری چنده.انسانیت و حقوق بشر تو همین ایران سالهاست سلاخی میشه .یکی از این حامیان بشریت جیکشم در نمیاد.همین فردا غزه صلح بشه به ۲ سال نکشیده همشون صاحب خونه نو نوار و وسایل زندگی میشن.تازه خوراک مفت و پوشاک هم به راهه.زناشون هم سر ۹ ماه کل تلفات این جنگ رو باز میزان و بلکه بیشتر.مردانشون میشینن تو خیابان قلیون کشان اهنگ حبیبی نور العینی گوش میدن.ما هم سگ دو زنان کرایه خونه جور میگنیم و نفرین و ناله میکنیم.

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      16

      حرف دل مردم ایران زمین همینه که میگی!!! فقط مردم

    • کوروش
      29

      این ها چه ربطی به هم دارند. بحث فلسطین و اسرائیله
      چرا به صحرای کربلا میزنی؟

    • کوروش
      30

      اونها هم با همه نفهمی شون به بد بودن اسرائیل رسیدند ولی بعضی از مردم لجوج ما نمی‌خوان برسند.

    • ناشناس
      21

      حرف های تو هم از شکمت هست از عقلت نیست...

    • سکولار
      14

      کامنت ملت، دمت گرم که همین الان 100000 مثبت بهت دادم. این غزه ای ها جنگشون تموم بشه همه ی خسارت بازسازیشونو تا دینار آخر از مردم ایران میگیرن.

  • بهنام
    22

    تنها دولیبرتی‌های ایران لال شده‌اند، آنهم از ترس ویزا ندادن کشورهای اروپایی به آنان است.

  • یعقوب
    10

    زمانی که همین سلبریتی به جنبش مهسا واکنش نشان میدادند عوامل اسرائیل خوانده میشدند. حالا چی؟

  • ناشناس
    19

    اینان ابلهان تاریخ هستند نمی غزه ایها وفلسطینیها همه دنبال جنگ وخونریزی هستند مثل 7 اکتبر ، در فکر زندگی راحت نیستند تمام غزه تونل کندن در نتیجه افکار غزه ایها پلید و منحرف هست وکسانی که از انان حمایت میکنند ابله تر ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      و اسرائیل تنها دموکراسی خاورمیانه و اخلاقی ترین ارتش دنیا و... رو یادت رفت بگی.
      این مملکت که مرغداریه
      دوست دارم همین متنو با ترجمه انگلیسی تو کامنتهای یه خبرگزاری مطرح بزاری تا بقیه دنیا باهات ابراز همدردی کنن

  • ناشناس
    16

    خاک عالم بر سر سلبرتیهای ماااااااااااااااااا

  • ناشناس
    27


    ملت تو صهیونیستی
    از طرف اونا پیام مدی بمیر

  • ناشناس
    4

    ازخدابخواھیدزنان زیبادرآخرت بھم بدہ ازبزرگترین نعمات خداھستندزنان انشااللہ

  • اا
    14

    اجاره خونه چند!!?

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      شرافت و وجدان چند؟؟؟انسانیت چند؟؟؟؟؟

    • حسن ستار
      6

      به ۴۰ ۱۲قیمت شرافت وانسانیت ووجدان دردورنج هموطن خودرادیدن ودرک کردن وبه مسخره نگرفتن آن به خاطرفلسطینی و..

  • یک بام و دو هوا
    11

    آفرین وسپاس از نظر جناب "ملت"
    الان دیگه ایناااا خوب شدن...
    اما کلا جز اکثریت سانسور شده هستن.. چون حجاب اجباری ندارن..
    سیمای میلی ایران.. هزینه برای خرید فیلمهای سلاخی و جنایی و مزخرف تخیلی کره ایی میده.. اما دریغ از فیلمهای شاد یا با مضمون اجتماعی بخاطر سانسور و سلیقه ای اقلیت حاکم..
    ببین با حق ملت شریف ایران چ کردین..
    ک میگیم این تقاص پولهای بیت المالیه ک با نارضایتی و بدون اجازه مردم ایران بذل بخش کردین و میکنید..
    ما نمی بخشیم..
    الانم واسمون مهم نیست..
    از چندجا بکشیم؟؟
    دارایی کشور ک میفرستین واسه رژیمها و سازمانهای انگلی و مفتخور..
    کل ایرانم پر کردین از مهاجرای کشور همسایه..
    خدا ازتون نگذره.. وسع مستاجر ایرانی نمیرسه داخل شهر خونه بگیره.. حاشیه نشین و حلبی آبادی شدیم..
    هرچی شما ب ناحق بدین
    خدا از جون و مالشون چندبرابر بگیره..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      باشه الان اون سلبریتی هایی که دو تا نخ حجاب اجباری رو کلشونه، از نظر انسانیت و شرف فولن دیگه ها؟؟
      مثل الان.

  • ناشناس
    3

    نانسی عجرم یک عرب افراطی ضد ایرانی است

  • حائری
    20

    سلبریتی ایرانی زن ومرد فقط فتنه گری می کنند واز سفره انقلاب می خورند واز حق وحقیقت دورند خاک تسرشان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه‌ی مثل خودت مفت خور و شکم پرست نیستند کافر همه‌ی رو......
      پس زر نزن متوهم

  • ناشناس
    4

    همین افراد در اتفاقات تاسف بار دوسال پیش ایران موضع گیری کردند و با نام دیگری خطاب شدند... متاسفانه "حق و حقیقت " هم شده ملعبه بازی‌های سیاسی...خوبه انسان همیشه طرفدار حق و حقیقت باشه...هر جای دنیا که باشه و فراموش نکنیم بین کودک و اسلحه، همیشه کودک را انتخاب کنیم بدون توجه به اینکه کودک کجایی است و اسلحه دست چه کسی است

  • ناشناس
    7

    انشاالله ترامپ میاد و درستش میکنه

  • همه دنبال نان خوردن
    3

    سوری ها سودانی ها صومالی ها خونشان سبز است خون فلسطینی ها قرمز است درودبر قاتلین ۴۰۰ هزار از مردم سوریه مرگ بر قاتلین۴۰ هزار فلسطینی

  • مرگ برمقاومت
    3

    مرگ برسپرسازان کودک رباواسروغارت کن

  • ناشناس
    6

    اینا مثل ملت ایران نبودن که تمام هستی و پولشون برای فلسطین داده باشن . ( واگر نه از فلسطین دفاع نمیکردن )

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      ازگوشت سگ حرومتره اینجا طرف بیکاری وفقر تن فروشی وکلیه میفروشه وشماره رودیوارمینویسه اونوقت پولش می‌ره جنگ بایهودی هایی که رسمازمین خریدند

    • ناشناس
      5

      تمامش که نه. بخش اعظمش را خودشان میدزدند و به کانادا و .. منتقل میکنند. بخشی را هم صرف تجهیز تروریستها و نیروهای سرکوب میکنند

    • ناشناس
      4

      بایددوکشوری بشه ولاغیر

  • یوسف
    19

    بعضی ها اینقدر مغز نخودی هستن که توانی تحلیل کردن اتفاقات را ندارن و همه چیز رو با هم قاطی میکنن..سال ۴۰۱ در ایران جنایت شد در حال حاضر هم اسرائیل داره جنایت میکنه..فهمیدن این خیلی سادست اما بعضی ها مغزشون توانایی تحلیل ندارن و چون از ج.ا خوششون نمیاد از اسرائیل حمایت میکنن.حیف

  • ناشناس
    0

    ۱۷:۰۰ تا وقتی که خودشون اینطور بخواهند

  • ناشناس
    1

    وای چه خانوم‌های بد حجابی
    قطعا اینا می رن جهنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها