چگونه گربه‌ها با پشت سرگذاشتن سگ‌ها به ستاره‌های هالیوود تبدیل شدند؟

نقش‌آفرینی گربه‌‌ها در فیلم‌های سینمایی، نشان می‌دهد که این حیوانات بازیگوش برای صنعت سینما از جذابیت خاصی برخوردار هستند.

چگونه گربه‌ها با پشت سرگذاشتن سگ‌ها به ستاره‌های هالیوود تبدیل شدند؟

افزایش نقش‌آفرینی گربه‌ها در سینما و تلویزیون نشان می‌دهد که نگاه‌های سنتی به این حیوانات بازیگوش به عنوان شخصیت‌های خبیث دیگر کاملا از بین رفته است. در سال‌های اخیر، گربه‌ها جای سگ‌ها را در هالیوود گرفته‌اند و نقش آنها را در صنعت سینما و تلویزیون کمرنگ کرده‌اند. 

گربه‌های بازیگر

از گربه‌ای با نژاد «اسکاتیش فولد» در فیلم کمدی «آرگیل» به کارگردانی متیو وان گرفته تا گربه‌‌ای با نژاد «مین کون» در سریال تلویزیونی «ریپلی» ساخته استیون زیلیان، همه گربه‌هایی هستند که به جای بازی در فیلم‌های ترسناک و به عنوان حیوانات خانگی افراد شرور، نقش قهرمانان و شخصیت‌های پیچیده را بازی می‌کنند.

در پشت صحنه‌هایی از فیلم «یک مکان ساکت» که به تازگی منتشر شده است، دو گربه با نژاد تاکسیدو به نام‌های نیکو و شنیتزل نشان داده می‌شوند که هردو در نقش «فرودو»، حیوان حامی عاطفی سمیرا، بازیگر زن داستان را بازی می‌کنند.

No more photos, purrlease.

No more photos, purrlease. Vianney Le Caer/2024 Invision

فرودو مانند یک سگ به سمیرا وفادار است. او گاهی اوقات با صداهای بلند فرار می‌کند، اما همیشه برمی‌گردد. او به اریک (یکی دیگر از بازیگران فیلم) کمک می‌کند تا دارویش را پیدا کند.

 این دو گربه در فیلم به خوبی نقش آفرینی می‌کنند و با کارهایی که انجام داده‌اند، قلب تماشاگران را در سراسر جهان به دست آورده‌اند. یکی از طرفداران این فیلم در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «اگر فرودو نامزد دریافت جایزه اسکار نشود، دیگر هیچ برنامه‌ای را تماشا نمی‌کنم.»

ریسک بزرگ

Lupita Nyong’o had to go through a form of cat therapy before filming 'A Quiet Place: Day One.'

Lupita Nyong’o had to go through a form of cat therapy before filming 'A Quiet Place: Day One.' Vianney Le Caer/2024 Invision

با این وجود همچنان، انتخاب یک گربه ناز در نقش اصلی یک انتخاب جسورانه است و قماری بزرگ است. 

کار کردن با گربه‌ها به دلیل شخصیت‌های گوشه‌گیر و تمایلشان به انجام کارها برعکس آنچه از آنها خواسته می‌شود، بسیار سخت است.

ری برویک، که مسئول آموزش ده‌ها گربه برای فیلم چشم گربه محصول سال ۱۹۶۹ بود، یک بار اعتراف کرد که این کار دشوارتر از کار با مرغ عشق‌ها در فیلم پرندگان هیچکاک بوده است.

با این حال تعلیم دهندگان حیوانات در سینما و تلویزیون می‌گویند اگر سگ‌ها خوب آموزش دیده باشند، معمولاً کاری را که از آنها می‌خواهید انجام می‌دهند. اما گربه‌ها قلق خاص خود را دارند.

Jonesy in 'Alien', one of the most famous and bad-ass film cats of all time.

Jonesy in 'Alien', one of the most famous and bad-ass film cats of all time. 20th Century-Fox

خوشبختانه، پیشرفت‌ها در CGI، نقش آفرینی گربه‌سانان را سینما و تلویزیون آسان‌تر کرده است. تکنولوژی CGI به سازندگان اجازه می‌دهد تا تخیلات خود را به واقعیت تبدیل کنند.

با این حال برای کارگردان فیلم «یک مکان ساکت»، واقعی نگه داشتن فرودو در این فیلم که رابطه انسان و حیوانات را به تصویر می‌کشد مهم است.  

او می‌گوید: «ما آنها را با مربیان ماهر گربه مدیریت کردیم.»

مایکل سارنوسکی به هالیوود ریپورتر گفت: «همه تصور می‌کردند که ما نمی‌توانیم آن را به روش قدیمی انجام دهیم، اما من واقعاً خوشحالم که این کار را انجام دادیم.»

Louise Fazenda and Pepper the cat - reportedly the first feline Hollywood star - in 1917's 'Are Waitresses Safe?'

Louise Fazenda and Pepper the cat - reportedly the first feline Hollywood star - in 1917's 'Are Waitresses Safe?'Paramount pictures

علیرغم این واقعیت که گربه‌ها بیش از یک قرن است که در فیلم‌ها نقش آفرینی می‌کنند اما هنوز هم  مشارکت‌ زیادی در سینما ندارند. این درحالیست که جشنواره کن جایزه‌ای با عنوان «نخل طلای سگ» را برای سگ‌ها در نظر گرفته است و این حیوانات حتی به اسکار نیز دعوت می‌شوند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها