بازداشت پاول دوروف؛ وقتی دم‌ خروس آزادی بیان بیرون می زند!

مالک ایکس می‌گوید که اینستاگرام پر از موارد سوءاستفاده از کودکان شده، ولی خبری از دستگیری زاکربرگ نیست. چراکه او آزادی بیان را سانسور و به دولت‌ها راه ورود به اطلاعات کاربران را می‌دهد.

بازداشت پاول دوروف؛ وقتی دم‌ خروس آزادی بیان بیرون می زند!

این صحبت‌ها خلاصه‌ایست از همه آنچه درباره پاول دوروف اتفاق افتاده است. مالک اپلیکیشن تلگرام تنها به خاطر عدم سانسور و همکاری نکردم با سرویسهای امنیتی غربی بازداشت شده و این درحالیست که سایر پلتفورمها به دلیل وابستگی به غرب، تحت فشار دولتهای اروپایی و آمریکا نیستند.

جالب اینجاست که بازداشت پاول دوروف صدای رسانه‌های غربی را هم درنیاورده است. همان رسانه‌هایی که پس از فیلتر تلگرام با دلایل مشابه دولت فرانسه در ایران، فریاد آزادی رسانه‌هایشان گوش فلک را کر کرده بود‌.

پس از بازداشت مالک تلگرام در فرانسه، بی بی سی کارشناس دعوت کرده و از وضعیت پورنوگرافی کودکان در تلگرام می‌گوید. جالب اینکه همین رسانه هنگام فیلتر تلگرام در ایران، آن را مصداق نقض آزادی فضای مجازی در کشور توصیف می‌کرد!

موضوع مواجهه با پلتفورم‌های مجازی سالهاست مورد بحث در کشورهای مختلف قرار داشته و دارد اما سوال اینجاست که چرا برخورد با تخلفات پلتفورمها، از سوی دولتها و رسانه های غربی به صورت تبعیض آمیز تحلیل می شود.

با نگاهی به محتوای رسانه‌های غربی می‌توان دریافت که رر نگاه آنها، هر کاری در اروپا و آمریکا انجام می‌شود، چشم بسته قابل دفاع است، اما کاری مشابه حتی با شدتی بسیار کمتر، در کشورهای مستقلی مانند ایران با پروپاگاندای شدید رسانه‌های غربی روبرو شده و تلاش می‌شود تصویری وارونه از آن به مخاطب ارائه شود.

دولت‌های غربی که دهه‌هاست نماد نقض آرادی بیان و نقض حریم خصوصی شهروندان خود و دیگر مردم جهان هستند، چنان از رسانه‌ها برای سفیدشویی خود بهره می‌برند که گاه گمان می شود این دولتها واقعا به آزادی بیان معتقدند‌.

اما دم خروس این نقض آزادی آنگاه بیرون می زند که اتفاقاتی مانند فیلتر تیک تاک یا بازداشت پاول دوروف رخ می دهد و آنجاست که روشن می شود مراد از آزادی، تنها آزادی پلتفورمهایی است که در راستای جاسوسی یا سیاستهای رسانه ای غرب فعالیت می کنند.

به این ترتیب بازداشت پاول دوروف بار دیگر نشان داد که همه ادعاها در دفاع از آزادی رسانه و فضای مجازی، شعارهای توخالیست که در بزنگاه ها، قربانی منافع دولت های غربی می شود.

منبع: اخبار روز آزاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مورچه خوار بزرگ 🦡
    0

    روسیه باید هر چی اروپایی آمریکایی است بازداشت کند و با پاول خوش فکر معاوضه کند ، دورف خیلی باهوشه ....
    جنگ واقعی امروز است و فردا دیر
    روسیه بزن اتم را تا سه ، شروع یک ، دو ، ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد