روایت سفارت ایران در لندن از دانشمند ایرانی همطراز ارسطو و گالیله

سفارت ایران در لندن به مناسبت سالگرد تولد ابوریحان بیرونی، دانشمند برجسته ایرانی اظهار کرد که نام این دانشمند پیوند مهم فرهنگی بین سه کشور ایران، افغانستان و ازبکستان ایجاد کرده است.

روایت سفارت ایران در لندن از دانشمند ایرانی همطراز  ارسطو و گالیله

سفارت کشورمان در انگلیس در شبکه مجازی ایکس نوشت: در سپتامبر ماه تولد ابوریحان بیرونی، دانشمند برجسته ایرانی است که عموما در جهان غرب در زمره دانشمندانی مانند گالیله و ارسطو سنجیده می‌شود؛ چرا که ابوریحان نیز مانند این دو شخصیت برجسته، در حوزه‌های مختلف دانش، صاحب نظر بود. در دوران عصر طلایی اسلامی، دانشمندان ایرانی نقش بارزی در تکوین دانش بشری داشته‌اند که ابوریحان فقط یکی از آنان است.

این دانشمند علاوه بر سهمی که در تکوین دانش بشری داشته است، امروز یک پیوند مهم فرهنگی بین سه کشور ایران، افغانستان و ازبکستان هم ایجاد کرده است؛ چرا که  این دو کشور در زمان زندگی ابوریحان بخشی از ایران بوده‌اند و ولادت وی در ازبکستان و وفات وی در افغانستان کنونی اتفاق افتاده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    3

    تو ازبکستان به دنیا اومده و تو افغانستان فوت شده ولی شده دانشمند ایرانی اونوقت ما که تو ایران به دنیا اومدیم شدیم اتباع خارجی!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون موقع این کشورها جزو ایران بودن

    • ناشناس
      0

      دوست من، اتباع خارجی رو که تا چند سال پیش روی سرمون میذاشتیم
      انقدر که بعد از اومدن طالبان، فوج فوج اومدن ایران، و آمار تجاوز و جنایتشون زیاد شده، صدای همه در اومده

    • ناشناس
      0

      آن موقع، یعنی هزار سال پیش هنوز موج مهاجرت اقوام ترک تبار مثل ازبکها، ترکمنها، سلجوقیان .... به سمت سرزمینهای غربی که این سرزمینها عمدتا ایرانی بودند شروع نشده بود. بعداً این اقوام حتی تا آناتولی یا ترکیه امروزی هم رفتند. پس اشتباه نکنید اینها سرزمین ایران و آنها هم ایرانی بودند.

  • رسولی
    2

    ایران ۴۵ سال است که تاسیس شده اونجوری حساب کنیم اول روی زمین دایناسور ها حاکیم بودن کره زمین مال دایناسور ها است
    پس

  • ناشناس
    2

    آها ابوریحان هم اتباع خارجی بوده کارت آمایش نداشته ردمرزش کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد