بیوگرافی و عکس های شخصی ریما رامین فر

ریما رامین فر سال 67 دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد. سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت و در رشته نمایش وارد دانشگاه شد.

بیوگرافی و عکس های شخصی ریما رامین فر
بیوگرافی کامل ریما رامین فر بازیگر محبوب سینما تلویزیون به همراه فیلم شناسی و عکسهای شخصی و حرفه ایی “ریما رامین فر” و همسر و پسرش را مشاهده میکنید.

بیوگرافی ریما رامین فر

نام:ریما

نام خانوادگی:رامین فر

تاریخ تولد:5 فروردین 1349

محل تولد:تهران

تحصیلات:کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

پیشه:بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی

وضعیت تاهل:متاهل

همسر:امیر جعفری

فرزند:1 پسر

58

بیوگرافی ریما رامین فر/ عکس از فرهاد ایرانی

خانواده و زندگی شخصی ریما رامین فر

اگر بخواهیم بگوییم که ریما رامین فر متولد چه سالی است، تاریخ پنجمین روز فروردین ماه سال 1349 پاسخ دقیق و کاملی است. در پاسخ به سوال ریما رامین فر اهل کجاست باید بگوییم که خانم بازیگر در تهران متولد شده است و یکی از هنرمندان تهرانی است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نمایش و کارشناسی ارشد کارگردانی میباشد. از ابتدای جوانی دوست داشت در یک رشته هنری مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.

ریما رامین فر فرزند طلاق است

صحبت های ریما رامین فر درمورد طلاق والدینش که در ادامه می خوانید این را نشان داد که خانم بازیگر تجربه تلخ جدایی والدینش را حس کرده.

من در خانواده ای بزرگ شدم که رابطه پدر و مادرم کار نکرد و آنها از هم جدا شدند و من بشدت از این جدایی آسیب دیدم، به همین دلیل از هر نوع تنشی پرهیز می کنم. معتقدم وقتی ما بچه دار می شویم باید تلاش کنیم از هر گونه مشکلی که روحیه و زندگی او را دچار تشنج می کند، پرهیز کنیم.

من هنوز دارم تاوان طلاقی را که 40 سال قبل رخ داده پس می دهم. هنوز هم از خیلی چیزها می ترسم. برای همین تمام تلاش خود را می کنم تا پسرم از هر گونه تنش و درگیری دور باشد. همه سعی ام این است که پسرم را از هر گونه آسیبی که خودم آنها را تجربه کردم، محافظت کنم.

59

ریما رامین فر در کنار پدرش

ازدواج ریما رامین فر و همسرش

ریما رامین فر سالها پیش با امیر جعفری بازیگر ازدواج کرده است و خوشبختانه تا به امروز زندگی خوبی را تجربه کرده اند. ماجرای آشنایی و ازدواج ریما رامین فر با امیر جعفری به سال 73 و حضور در نمایش دوجلاد و البته کلاسهای بازیگری زنده یاد حمید سمندریان باز میگردد. این زن و شوهر بازیگر دوران نامزدی طولانی 9 ساله را تجربه کردند که در توضیح این تاخیر امیر جعفری در دورهمی مهران مدیری صحبت کرد و علت را نامناسب بودن وضعیت مالی برای شروع زندگی مشترک عنوان کرد.

60

ریما رامین فر و همسرش/ عکس از سجاد احمدی

مختصر بیوگرافی امیر جعفری همسر ریما رامین فر

امیر جعفری متولد 10 شهریور 1353 در تهران متولد شد. او بازی در سینما را در سال 1380 و با بازی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد.

فرزند ریما رامین فر

ریما رامین فر و امیر جعفری یک پسر بنام آیین دارند که در شب نیمه شعبان و تاریخ ششم شهریورماه سال 1386 بدنیا آمد. خانم بازیگر تنها یک فرزند دارد اما برخی از کاربران که نمیدانند ریما رامین فر چند فرزند دارد به تصاویر شایعه ساز اخیر که آنها را یک خانواده چهارنفره نشان میداد و ادعا شده بود که فرزند دوم امیر جعفری متولد شد، اطمینان کرده و او را مادر 2 فرزند میدانند در حالیکه نوزاد داخل این تصویر، برادرزاده امیر جعفری است.

61

ریما رامین فر در کنار پسرش آئین

تحصیلات ریما رامین فر

ریما رامین فر سال 67 دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد. سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت و در رشته نمایش وارد دانشگاه شد.

ورود ریما رامین فر به دنیای تئاتر با نمایشنامه نویسی

اولین نمایشنامه که نوشت نمایشنامه پس تا فردا بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی می کرد.

اولین بازی ریما رامین فر

ریما رامین فر از سال 1371 در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد. اولین کار حرفه ای اش نمایش شب به خیر مادر نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی حامد محمدطاهر بود که در سال 75 در تئاتر شهر به روی صحنه آمد. و از همان سال به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی. از جمله کارهایش از زمستان، 66 رقص کاغذ پاره ها، پس تا فردا، دل سگ، یک دقیقه سکوت، همان همیشگی و زمزمه مردگان را می توان نام برد.

62

پانته آ بهرام و ریما رامین فر در نمایش شب بخیر مادر

در سال 80 در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد.

او در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم در کنار همسرش به بازیگری پرداخت؛ همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم بازی کرد.

شهرت ریما رامین فر با نقش هما در سریال پایتخت

شاید بتوان گفت عاملی که باعث جلوه و درخشش کار رامین فر شد حضور وی در جلو دوربین سیروس مقدم و همکاری با عوامل سریال پایتخت است. هم بازی شدن وی با محسن تنابنده بسیار در ذهن ها ماندگار شد. بازی در نقشی به نام هما که همسر یک فرد گچ کار است و حوادث پیش روی آنها یک سیر دراماتیک در بیننده اغوا کرد که این اوج هنر ایشان را در ارائه حس بازیگری می رساند.

63

ریما رامین فر و بازیگران سریال پایتخت

مروری بر فیلم های ریما رامین فر

ریما رامین فر در آثار مهمی ایفای نقش نموده که نقش او در برخی فیلم هایش را مرور خواهیم کرد.

ریما رامین فر در پایتخت

ریما رامین فر در تمامی فصول پایتخت نقش هما همسر نقی معمولی را ایفا نموده است. سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری تا کنون 6 فصل از آن پخش شده و فصل هفتم پایتخت برای پخش در رمضان یا نوروز 1404 مراحل تولید خود را پشت سر میگذارد. در پایتخت ریما رامین فر، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، هومن حاجی عبداللهی و...بازی کرده اند.

64

محسن تنابنده و ریما رامین فر در سریال پایتخت/ عکس از مهدی حیدری

ریما رامین فر در هتل

هتل فیلم سینمایی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته است که داستان دو زوج را روایت می‌کند که در سفر به کیش دچار چالش‌های بامزه و خنده داری می‌شوند. ریما رامین فر در سینمایی هتل نقش خانم توکلی عمه صدف اسپهبدی را ایفا کرده است. پژمان جمشیدی در نقش رامین قادری، محسن کیایی در نقش مسعود مروّجی، صدف اسپهبدی در نقش سهیلا، مه لقا باقری در نقش ستاره و...از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

65

ریما رامین فر در فیلم سینمایی هتل

ریما رامین فر در ویلای ساحلی

فیلم سینمایی ویلای ساحلی با نام قبلی رکر به کارگردانی کیانوش عیاری در ژانر طنز و کمدی است که روایتگر زندگی خانواده روستایی است که به عنوان سرایدار قرار است از یک ویلا به مدت 6 ماه نگهداری نمایند. ریما رامین فر نقش همسر پژمان جمشیدی را در کنار رضا عطاران، فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی و...ایفا کرده است.

66

پژمان جمشیدی رضا عطاران و ریما رامین فر در فیلم ویلای ساحلی

ریما رامین فر در جنگل آسفالت

ریما رامین فر در سریال نمایش خانگی جنگل آسفالت با همسرش امیر جعفری همبازی بود.سریال جنگل آسفالت، سریالی درام به کارگردانی پژمان تیمورتاش است که توانسته رضایت بسیاری از مخاطبان را به دست آورد. نوید محمدزاده، امیر جعفری، مریلا زارعی، فرشته حسینی، علیرضا جعفری، ریما رامین‌فر، نازنین فراهانی، مجید آقاکریمی، دیبا زاهدی، آزاده صمدی و مسعود کرامتی از بازیگران فصل اول جنگل آسفالت هستند.

67

امیر جعفری و ریما رامین فر در سریال جنگل آسفالت/ عکس از نادر فوقانی

ریما رامین فر در ابد و یک روز

ریما رامین فر در فیلم سینمایی ابد و یک روز نقش شهناز را کنار بازیگرانی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی ایفا کرده است. ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان قصه خانواده‌ ای که درگیر مشکلات مختلفی مانند اعتیاد، فقر، بیکاری و... هستند را بیان می کند.

68

ریما رامین فر در فیلم سینمایی ابد و یک روز

ریما رامین فر در فیلم یه حبه قند

یه حبه قند فیلم سینمایی به کارگردانی رضا میرکریمی است که در آن ریما رامین فر نقش اعظم زن جعفر(رضا کیانیان) را کنار بازیگرانی چون نگار جواهریان، سعید پورصمیمی، پریوش نظریه، فرهاد اصلانی و...بازی کرده است. داستان یه حبه قند درباره داستان ازدواج است که صبح روز عقد، دایی عروس در حال خوردن صبحانه با یک حبه قند خفه می‌شود و....

69

ریما رامین فر در فیلم سینمایی یه حبه قند

ریما رامین فر در سریال دفتر یادداشت

سریال دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی‌ زاده و تهیه‌ کنندگی حسین اکبری است که داستان آن مربوط به دو دوست قدیمی به نام های ایرج با بازی رضا عطاران و حمید با نقش آفرینی حسن معجونی می شود که به ماجرا جویی علاقه داشته و ناخواسته پایشان به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و حوادث خطرناکی باز می شودو.... در این سریال رضا عطاران، حسن معجونی، مینا ساداتی، کاظم سیاحی، سوگل خلیق، زهرا داوودنژاد، داریوش کاردان و آزیتا حاجیان بازی کرده اند اما ریما رامین فر جزو بازیگران این سریال نبود.

ریما رامین فر در سریال من یک مستاجرم

من یک مستاجرم سریالی به کارگردانی پریسا بخت‌آوراست که در آن ریما رامین فر نقش نیره زن ناصر(سعید آقاخانی)را در کنار امیر جعفری، کتایون امیرابراهیمی، نگار فروزنده، سپند امیرسلیمانی و...را ایفا کرده است.داستان سریال من یک مستاجرم درباره یک پیرزن به نام زمانه خانم (با بازی کتایون امیرابراهیمی) است که دارای یک ساختمان پنج واحده درتهران است و از خارج برمی گردد و....

70

ریما رامین فر در سریال من یک مستاجرم

فیلم شناسی ریما رامین فر

در پاسخ این سوال که ریما رامین فردر چه فیلم هایی بازی کرده؟ باید بگوییم ریما رامین فر در آثار سینمایی و تلویزیونی بی شماری ایفای نقش نموده که عبارتند از:1

فیلم‌های سینمایی ریما رامین فر

  • نان عشق و موتور 1000:ابوالحسن داوودی، 1380
  • رفیق بد :عباس احمدی مطلق، 1386
  • شیرین:عباس کیا رستمی، 1387
  • یه حبه قند:رضا میرکریمی، 1390
  • قصه‌ها:رخشان بنی اعتماد، 1390
  • سیزده:هومن سیدی، 1391
  • مرگ ماهی:روح الله حجازی، 1393
  • فصل نرگس:نگار آذربایجانی، 1394
  • زاپاس:برزو نیک نژاد، 1394
  • ابد و یک روز:سعید روستایی، 1394
  • سوفی و دیوانه:مهدی کرمپور، 1395
  • چهل و هفت:احمد اتراقچی، علیرضا عطاالله تبریزی، 1396
  • زیر نظر:مجید صالحی، 1397
  • ملاقات خصوصی:امید شمس، 1400
  • ویلای ساحلی:کیانوش عیاری، 1401
  • هتل:مسعود اطیابی، 1402

71

پریناز ایزدیار و ریما رامین فر در فیلم سینمایی ملاقات خصوصی/ عکس از محمد بدرلو

سریال‌های تلویزیونی ریما رامین فر

  • من یک مستاجرم :پریسا بخت آور، 1383
  • پایتخت 1:سیروس مقدم، 1390
  • چک برگشتی:سیروس مقدم، 1391
  • پایتخت 2 :سیروس مقدم، 1392
  • پایتخت 3:سیروس مقدم، 1393
  • پایتخت 4 :سیروس مقدم، 1394
  • پایتخت 5 :سیروس مقدم، 1397
  • پایتخت 6 :سیروس مقدم، 1399 تا 1400

72

هومن برق نورد و ریما رامین فر در سریال چک برگشتی

فیلم‌های تلویزیونی ریما رامین فر

  • آخرین روز ماه :منوچهر هادی، 1390
  • چند روز بیشتر:پریسا گرگین، 1392

73

ریما رامین فر در فیلم چند روز بیشتر

سریال‌های نمایش خانگی ریما رامین‌فر

  • مهمونی:1401
  • جنگل آسفالت:پژمان تیمورتاش،1403

80

ریما رامین فر در برنامه مهمونی

تئاتر

  • آن سوی آینه (علی سرابی، 1396٬1397)
  • اینجا کجاست (شیوا مسعودی، 1392)
  • رومولوس کبیر(نادر برهان مرند، 1388)
  • غریبه‌ای در خانه (دل‌آرا نوشین، 1388)
  • کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، 1387)
  • شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، 1376)
  • مرگ دستفروش (نادر برهانی مرند، 1385)
  • زمزمه مردگان (سیامک احصائی، 1381)
  • می‌رم روزنامه بخرم (رحیم نوروزی، 1381)
  • همان همیشگی (رامین‌فر، 1380)
  • دل سگ (محمد یعقوبی، 1379)
  • یک دقیقه سکوت (محمد یعقوبی، 1379)
  • پس تا فردا (محمد یعقوبی، 1379)
  • رقص کاغذ پاره‌ها (محمد یعقوبی، 1378)
  • زمستان 66 (محمد یعقوبی، 1377)
  • شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، 1376)
  • ترن (حمیدرضا آذرنگ)

75

ریما رامین فر در تئاتر آن سوی آینه

نویسنده

  • بدون شرح(1381)
  • کمربندها را ببندیم(1383)
  • چارخونه(1386)

جوایز نامزدی‌های ریما رامین فر

  • برنده جایزه تندیس جشنواره بهترین بازیگر زن برای بازی در پایتخت در جشنواره نوروزی صدا و سیما سال 1397
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون در پانزدهمین جشن حافظ برای بازی در پایتخت 3 سال 1394
  • برنده تندیس جشنواره بهترین بازیگر مکمل زن در پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای بازی در فیلم سینمایی حبه قند سال 1390
  • نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر مکمل زن در پانزدهمین جشن سینمای ایران برای فیلم یه حبه قند سال 1389
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم یه حبه قند سال 1389

عکسهای ریما رامین فر

76

ریما رامین فر بازیگر/ عکس از آرشا عقیقی

77

سلفی هومن حاجی عبدالهی و ریما رامین فر در کنار نسرین نصرتی

78

عکس عاشقانه امیر جعفری و ریما رامین فر/ عکس از فرهاد ایرانی

79

ریما رامین فر در فیلم چهل و هفت

80

برادر ریما رامین فر در برنامه دورهمی

81

عکس ریما رامین فر و همسرش/ عکس از آرشا عقیقی

82

عکس جذاب ریما رامین فر

83

عکس سلفی الناز شاکردوست در کنار ریما رامین فر و خانواده اش

84

ریما رامین فر در برنامه دورهمی مهران مدیری

85

خواهر ریما رامین فر

86

ریما رامین فر در برنامه خندوانه رامبد جوان

87

عکس سلفی بهرام افشاری و ریما رامین فر در پشت صحنه پایتخت

88

همسر و فرزند ریما رامین فر

 

ببینید: ترلان پروانه در سریال حضرت موسی 

89

ریما رامین فر بازیگر سینما تلویزیون/ عکس از امیر حقبر

90

عکس ریما رامین فر در اتاق گریم سریال پایتخت

91

ریما رامین فر در کنار امیر جعفری و پسرشان آئین جعفری

 

ببینید: ساعت گرانقیمت هدی زین العابدین جلب توجه کرد

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • بابک
    1

    بسیار عالی

  • ناشناس
    1

    اون ریما در دور همی شوخیه دیگه نه؟؟؟

  • باران
    2

    ارام ومتین

  • کیوان
    5

    با پارتی بازی بواسطه شوهرش وارد سینما شد وگرنه هنرپیشه خوبی نیست

  • هوادار
    0

    بازیگر قابل احترام ومحبوب مخاطبان تلویزیون و سینما ، در پایتخت خیلی خوش درخشید

  • فلاح
    0

    بهترین بازیگر بانو که در ایران دیدم خانوم رامین فر هستند خیلی محترم و قابل احترام

  • ناشناس
    0

    درود بر همای سعادت

  • کلارک نشین
    0

    ماشاالله مثل قالی کرمونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد