چرا این فیلم، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما شد؟

در بخش دوم فیلم «درون بیرون» به مخاطب هشدار داده می شود که اضطراب بیش از حد آن هم در مقطع حساس بلوغ چه پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد و دیگر اینکه چگونه حس «شادی» در لحظه لحظه‌های سخت زندگی نجات‌بخش است و به کمک آدمی می آید و او را از سقوط و فروپاشی نجات می دهد.

چرا این فیلم، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما شد؟

فیلم «درون بیرون 2»، فارغ از اینکه انیمیشنی با ساختار جذاب و شاد است، نکات روانشناختی بی‌شماری با خود دارد، اگرچه جهان فیلم برای کودکان و نوجوانان ساخته شده، اما مناسب سنین مختلف است و هر کسی با هر طرز تفکری و با هر نگاهی می‌تواند به تماشای این انیمیشن بنشیند و از تماشای آن لذت ببرد. 

از ساختار فیلم بگذریم، اساسا دوگانه «درون بیرون» درباره چالش احساسات فرد است، فیلم همچون روانشناس با مخاطبش حرف می‌زند و لحظه لحظه‌های زندگی، تلخی‌ها، رنج‌ها را برای او تشریح و تحلیل می‌کند و در انتها می‌گوید اگر احساسات درست مدیریت شود، جسم و روح ما هم درست عمل می‌کند، به بیان دیگر فیلم به مخاطب این هشدار را می‌دهد که اگر نتوانیم بر احساسات منفی و ترس و اضطراب‌های زندگی غلبه کنیم این احساسات هستند که بر ما غلبه کرده و نیرو و توان را از ما می‌گیرند.

همان‌طور که اشاره شد، «درون بیرون» 2 قسمت دارد و قصه آن حول دختری به نام رایلی است، در بخش اول فیلم «درون بیرون»، ما کودکی رایلی را با خواسته‌ها و امیال کودکانه در کنار احساسات غم و شادی و خشم و تنفر می‌بینیم. در قسمت اول هر آنچه کودکان در سنین پایین با آن مواجه هستند متناسب با روحیه آنها و احساسات‌شان می‌بینیم، به عنوان مثال شادی‌های بچگانه، لجبازی‌های کودکانه، غم و خشمی که لحظه‌های آنها را می‌سازد، آنجایی که کودکان ناگهان شادی می‌کنند یا از شدت خشم فریاد می‌زنند یا زمانی که قهر می‌کنند همه این چالش‌ها قصه زندگی رایلی را در قسمت اول می‌سازد.

اما در بخش دوم رایلی به سن بلوغ می‌رسد، او ورزشکار است و هاکی بازی می‌کند و با رسیدن به سن بلوغ تغییرات و بحران‌هایی در او ایجاد می‌شود و حالا او باید از این تغییرات پی در پی عبور کند.

رایلی اگر در قسمت اول فیلم «درون بیرون» احساساتی نظیر شادی و غم و تنفر و خشم را تجربه می‌کرد حالا با سن بلوغ در بعضی لحظه‌ها خجالت می‌کشد، یعنی حس شرم در او نمایان می‌شود یا لحظه‌هایی رایلی بی‌حوصله است، اما آن چیزی که تمام جسم او را در بر می‌گیرد و رایلی باید با آن مبارزه کند، اضطراب و استرس است. در واقع در بخش دوم فیلم «درون بیرون » به مخاطب هشدار داده می‌شود که اضطراب بیش از حد آن هم در مقطع حساس بلوغ چه پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد و دیگر اینکه چگونه حس «شادی» در لحظه لحظه‌های سخت زندگی نجات‌بخش است و به کمک آدمی می‌آید و او را از سقوط و فروپاشی نجات می‌دهد.
اما ساختار «درون بیرون 2» به گونه‌ای است که همچون دیگر آثار دیزنی، نه تنها مخاطب خسته نمی‌شود که با آن همذات‌پنداری کرده و تا انتها به تماشای  فیلم  می‌نشیند.
البته که قسمت اول فیلم «درون بیرون» به لحاظ قصه و ساختاری، جذاب‌تر است، اما فروش خیره‌کننده آن در بخش دوم به‌طوری که آن را به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل کرده خود گواهی بر استقبال مخاطب از این فیلم است. تماشای این فیلم سالم و شاد و آموزنده به خانواده‌ها و نوجوانان توصیه می‌شود.

inside out 2 characters

منبع: اعتماد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد