فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی داشته باشند در جشنواره 100 جایی ندارند

فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی داشته باشند در جشنواره 100 جایی ندارند

نشست خبری یازدهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای صبح امروز دوشنبه دوم اسفند ماه با حضور علی قربانی دبیر این جشنواره و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این نشست علی قربانی دبیر جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای گفت: «جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در سه مرحله شکل گرفته است، مرحله اول ایجاد نام دارد که معتقدم دوستان من در حوزه هنری کرج این جشنواره را تاسیس کردند، آنها به درستی تشخیص دادند که دنیای امروز دنیای دستگاه های موبایل و فضاهای مجازی است و از همین رو ایجاد رسانه‌های جدید ضروری و لازم است که به آن فکر کنیم. مرحله دوم تثبیت جشنواره است که دوستانم در حوزه هنری تهران شکل کارشناسانه به آن دادند و به برگزاری این جشنواره اهتمام ورزیدند. مرحله سوم مرحله توزیع و تولید نام دارد. ما به سراغ تولیدکنندگان، فیلمسازان و سرمایه گذاران رفتیم و دست آن ها را در دست یکدیگر گذاشتیم و سپس این ارتباط را با شبکه های پخش مثل تلویزیون، ایستگاه های مترو، تلویزیون های شهری و فضاهای مجازی ایجاد کردیم زیرا پرداختن به این مسایل برای هر چه بهتر منتقل کردن پیام های اخلاقی ضروری بود که ما در این مرحله موفق شدیم.»

قربانی در ادامه اظهار داشت: «در دو، سه سالی که در خدمت دوستان در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای بودم همواره فریاد زدم که این جشنواره، جشنواره حوزه هنری نیست معتقدم در حال حاضر جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگری از بی اخلاقی رنج می برد و بهبود این شرایط تنها به عهده حوزه هنری نیست بنابراین همه باید کمک کنیم که پرچم جشنواره بالا باشد. در واقع بهترین چیزی که می تواند اخلاق را گوشزد کند فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای به خاطر نوع ارایه اش است. با این وجود واقعیت این است که موفقیت هایی که در جشنواره ۱۰۰ رخ داد مربوط به این چند دوره قبل نیست زیرا با حضور یک شخص و یک نفر نمی توان چیزی را تغییر داد. البته دوست دارم یک چیز دیگر را هم بگویم؛ اینکه ما در برخی از عرصه ها موفق نشدیم. من دوست داشتم بسیاری از دستگاه های فرهنگی و غیرفرهنگی در کنار ما باشند تا بتوانیم از طریق فیلم کوتاه که بهترین راه برای خروج از بی اخلاقی است فعالیت کنیم اما در این عرصه موفق نشدیم.»

دبیر جشنواره همچنین مطرح کرد: «برخلاف آنچه تصور می شود فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، فیلم های ارزانی نیستند منظور از ساخت فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای صرفا فیلم های موبایلی نیست، فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای فیلم های کاملی هستند که نیازمند کار تخصصی است. این را هم باید بگویم هر چند برخی از دستگاه ها به کمک ما آمدند اما دوست داشتم بگویم آقای راهنمایی و رانندگی، آقای بهزیستی، و خانم محیط زیست، کجا هستید؟ این عرصه برای شما است، پس چرا فعالیت نمی کنید؟ باید یادآورم شوم که ما سالانه چقدر هزینه برای فوتبال می کنیم که در ۹۰ دقیقه آن شاهد بی اخلاقی باشیم؟ البته من نمی گویم که نباید به این مساله پرداخت اما ما می توانیم با همین هزینه فیلم های زیادی را تولید کنیم که مروج اخلاق باشد. ما همین حالا فیلم های کوتاه زیادی داریم که کنترل خشم را می آموزد.»

قربانی در ادامه صحبت‌هایش افزود: «از ۷ جشنواره دنیا مثل جشنواره فیلم بوستون، افغانستان، بخشی از جشنواره کن، ژنو، لبنان، پاکستان و چین آثاری را به نمایش می گذاریم این را هم باید بگویم که در بخش مسابقه هزار و ۹۷۰ فیلم از ۱۰۱ کشور به دست ما رسید که ما ۵۹ فیلم را برای بخش مسابقه انتخاب کردیم. در این میان آمریکا با ۲۱۷ اثر، هند ۲۰۳ اثر، انگلیس ۸۹ اثر و ترکیه با ۷۴ فیلم بیشترین تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده بودند.»

دبیر یازدهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای همچنین تصریح کرد: «ما امروز بیشتر از هر چیز دیگری به اشاعه اخلاق در جامعه نیاز داریم به همین ترتیب ما فیلم هایی را که در آن سیاه نمایی شده باشد و مروج اخلاق نباشند، به جشنواره راه ندادیم.»

قربانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کمک به فیلمسازان گفت: «این جشنواره به خودی خود تولیدکننده نیست اما شرایطی را مهیا می کند که دست سرمایه گذار و تولیدکننده را در دست یکدیگر بگذارد. از آنجایی که من در بخش معاونت سینمایی حوزه هنری پستی را دارم باید بگویم که سه مرکز در حوزه هنری تولیدکننده و حمایت کننده آثار کوتاه هستند. بنابراین جشنواره به خودی خود تنها پلی ارتباطی برقرار می کند. جشنواره به خودی خود نمی تواند تولیدکننده باشد زیرا اگر به سمت تولید برود دچار مشکل می شود.»

او همچنین افزود: «فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای فیلم هایی هستند که برخی از آنها پخش بین الملل دارند. فیلم هایی که تولید حوزه هنری است در امور بین الملل سازمان سینمایی این کار انجام می شود و سایر عزیزانی که تهیه کننده خصوصی دارند و تمایل دارند که ما پخش آثار آنها را بر عهده بگیریم همین جا اعلام می کنم که با آغوش باز پذیرای آنها هستیم.»

قربانی در پایان نیز در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌های برگزاری این دوره از جشنواره گفت: «هزینه برگزاری جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با جوایز آنها ۶۵۰ میلیون تومان معادل با برگزاری دوره قبل است و تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از دوره نهم است در اینجا باید از شبکه دو، مستند، نمایش و آی فیلم که ویژه برنامه های فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را به خود اختصاص دادند و به طور کلی از صدا و سیما به دلیل کمک هایش تشکر کنم.»

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی طی روزهای ۴ تا ۶ اسفند ماه سال جاری به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

10

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید