سامسونگ اولین شرکت بزرگ فناوری است که انگشتر هوشمند به بازار می‌دهد/ از آن می‌توان برای ردگیری خواب استفاده کرد

سامسونگ امیدوار است با جدیدترین دستگاه پوشیدنی خود یعنی انگشتر گالاکسی، توجه دوستداران فنآوری تناسب اندام و پیگیری وضعیت سلامت را جلب کند.

سامسونگ اولین شرکت بزرگ فناوری است که انگشتر هوشمند به بازار می‌دهد/ از آن می‌توان برای ردگیری خواب استفاده کرد

سامسونگ از این دستگاه جدید در گردهمایی گالاکسی به عنوان آخرین محصول در اکوسیستم دستگاه‌های خود رونمایی کرد. سامسونگ می‌گوید این محصولات را با هوش مصنوعی «فوق‌العاده تقویت» کرده است.

انگشترهای هوشمند، که دارای حسگرهای کوچک برای ردگیری علایم مختلف سلامتی هستند، تا به حال محصولاتی با مشتری خاص بوده هرچند اخیرا استفاده از آن توسط تیم فوتبال مردان انگلیس خبرساز شد.

به نظر می‌‌رسد سامسونگ در تلاش برای تغییر این معادله است تا بزرگترین شرکت فناوریی باشد که وارد بازار انگشتر‌های هوشمند می‌شود.

بن وود، تحلیلگر سی سی اینسایت، می‌گوید که انتخاب این محصول برای سامسونگ یک «قمار جالب» است، زیرا تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۵ بازار جهانی برای انگشتر هوشمند به حدود چهار میلیون حلقه خواهد رسید.

 

او به بی‌بی‌سی گفت: «در مقایسه با ۲۵۰ میلیون ساعت هوشمندی است که انتظار می‌رود فروخته شود این مقدار بسیار ناچیز است.»

اما برخی دیگر معتقدند که سامسونگ ممکن است به رواج انگشتر هوشمند کمک کند.

فرانسیسکو جرونیمو، تحلیلگر شرکت تحقیقات بازار آی دی سی می‌گوید: «برای اکثر مصرف‌کنندگان، انگشتر هوشمند سامسونگ اولین آشنایی با انگشترهای هوشمند خواهد بود، و این آگاهی در درازمدت تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.»

جیمز کیتو، معاون و رئیس بخش موبایل سامسونگ در بریتانیا و ایرلند، فروش این انگشتر را به عنوان «لحظه‌ای بزرگ» برای این شرکت اعلام کرد.

انگشتر هوشمند چیست؟

انگشترهای هوشمند می‌توانند شاخصه‌های سلامت مانند ضربان قلب، میزان خواب و چرخه قاعدگی را پیگیری کنند.

این بازار در حال حاضر تحت تسلط شرکت فنلاندی فناوری بهداشتی، اورا، است.

در سال‌های اخیر این انگشترها به یکی از لوازم اصلی در بازار رو به رشد فناوری تناسب اندام در میان افراد مشهوری مثل کیم کارداشیان تبدیل شده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند این محصول با اندازه کوچک و ظاهر شیک‌تر، می‌تواند جانشین ساعت‌های هوشمندی مانند ساعت اپل و ساعت گوگل پیکسل شود.

آقای کیتو، می‌گوید انگشتر گالاکسی سامسونگ «کوچک‌ترین و مستقل‌ترین محصول این شرکت است که که ردگیری دقیق وضعیت تندرستی و خواب را در تمامی شبانه روز و در همه روزهای هفته امکانپذیر می‌کند».

ساعت‌های هوشمند معمولا حسگرهای بیشتری نسبت به انگشترهای هوشمند دارند که به آنها امکان دسترسی و نشان دادن طیف وسیع‌تری از داده‌های سلامتی را می‌دهد.

اما آقای جرونیمو می‌گوید انگشتر هوشمند «کم‌تر مزاحم» است و می‌تواند جایگزین راحت، ساده و شیک برای کسانی باشد که نمی‌خواهند از ساعت هوشمند حجیم استفاده کنند، به‌ویژه برای ردگیری الگوی خواب خود در طول شب.

سامسونگ می‌گوید این دستگاه با گوشی‌های با اندروید ۱۱ یا بالاتر کار می‌کند، به شرطی که اپلیکیشن سامسونگ هلث را نصب کرده باشند.

برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی گالاکسی، مانند دریافت امتیازبندی انرژی و پیشنهادهای شخصی‌سازی ‌شده بر اساس داده‌های کاربر، فقط در گوشی‌های گالاکسی در دسترس خواهند بود.

دکتر افپراکسیا زمانی، دانشیار سیستم‌های اطلاعاتی در دانشگاه دورهام، به بی‌بی‌سی گفت حلقه گالاکسی سامسونگ بخشی از اکوسیستم گسترده‌تری از محصولات آن را تشکیل می‌دهد و به کاربران درک بهتری درباره سلامت آنها می‌دهد و این ممکن است برای بسیاری از مصرف‌کنندگان «خصوصیاتی جذاب» باشد.

اما او هشدار داد که کاربران محصولاتی که به داده‌های بهداشتی دسترسی دارند و آنها را نظارت می‌کنند باید مراقب باشند که چه داده‌هایی جمع‌آوری و چگونه و کجا به اشتراک گذاشته می‌شوند.

او گفت: «اینکه این محصول بخشی از یک اکوسیستم است، به این معنی است که می‌توان داده‌ها را از انگشتر، از ساعت، از تلفن جمع‌آوری کرد و وقتی اینها کنار هم قرار می‌گیرند، تاثیرات منفی آنها می‌تواند بیشتر از فواید آنها باشد.»

در گذشته جمع آوری داده‌های مربوط به چرخه‌های قاعدگی بحث برانگیز بوده است.

سال گذشته، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها تحقیقاتی را درباره برنامه‌های ردیابی دوره قاعدگی و باروری آغاز کرد.

منبع: بی بی سی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد