وی ای آر غایب بزرگ لیگ برتر نوزدهم

هنوز مجوز استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در بازی های لیگ برتر از سوی فیفا صادر نشده است و به نظر می رسد لیگ برتر نوزدهم بدون VAR آغاز می شود.

وی ای آر غایب بزرگ لیگ برتر نوزدهم

ظاهرا نرم افزارهای ارایه شده از سوی داخلی ها مورد تایید فیفا قرار نگرفته است و قرار است فدراسیون فوتبال جهانی به زودی یکی از شرکت های طرف قرارداد را به فدراسیون فوتبال ایران برای عقد قرارداد همکاری در راستای تهیه نرم افراز و هم چنین مانیتورینگ سیستم کمک داور ویدئویی معرفی کند.

گفتنی است VAR در ایران ابتدا به صورت آفلاین و در ادامه به صورت آنلاین آزمایش می شود و در صورتی که گزارش های ارایه شده به فیفا مثبت باشد فدراسیون فوتبال جهان مجوز استفاده از این سیستم را برای فدراسیون فوتبال ایران صادر خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال قرار است یک ست از سیستم کمک داور ویدئویی را خریداری کند که قیمت آن نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار است که این سیستم در کمپ تیم های ملی نصب می شود و در استادیوم ها این هزینه را باید باشگاه ها متحمل شوند.

البته شرکت های بزرگی در ایران هستند که در مکاتبات با فدراسیون فوتبال مدعی شده اند که می توانند این سیستم را در استادیوم های فوتبال ایران راه اندازی کنند. بومی سازی وی ای آر به سود فدراسیون فوتبال و باشگاه ها است به این خاطر که نمونه ارایه شده داخلی این سیستم هزینه کمتری برای فوتبال ایران و باشگاه ها به همراه خواهد داشت و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال می بایست پیشنهادات ارایه شده از سوی شرکت های داخلی را جدی بگیرد و در مورد آنها و نمونه کارهایی که ارایه می دهند با فیفا مکاتبات جدی داشته باشد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها