لزوم خرید حداقل ۲۵۰ هزار تُن گندم از کشاورزان قزوینی در سال ۹۹

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین بر لزوم نظارت لازم بر خرید توافقی گندم تأکید کرد و گفت: خط قرمز ما این است که امسال حداقل ۲۵۰ هزار تُن گندم توسط اداره کل غله استان از کشاورزان استان خریداری شود.

لزوم خرید حداقل ۲۵۰ هزار تُن گندم از کشاورزان قزوینی در سال ۹۹

عیسی قبادی در جلسه ستاد خرید گندم استان که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و برخی مسئولان استانی در مجموعه باغستان برگزارشد، اظهار کرد: با هماهنگی و اقدامات انجام شده باید گندم با کیفیت در داخل استان ذخیره‌سازی شود.

وی بر لزوم نظارت لازم بر خرید توافقی گندم تأکید کرد و گفت: خط قرمز ما این است که امسال حداقل ۲۵۰ هزار تُن گندم توسط اداره کل غله استان از کشاورزان استان خریداری شود تا بتوانیم نیاز استان را نیز تأمین کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، قبادی با بیان اینکه بایستی فضا، امکانات و منابع در استان بخوبی تجهیز شود تا کشاورزان در زمان تحویل محصولات دچار مشکل نشوند، افزود: قزوین جزو استان‌هایی که ظرفیت تولید خوبی دارد بنابراین امسال باید گندم مورد نیاز استان با کیفیت مناسب خریداری شود.

وی بر اطلاع‌رسانی مناسب به کشاورزان در خصوص خرید محصولات توسط دولت تأکید کرد و ادامه داد: گندم جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود که باید با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی زمینه را برای خرید محصول فراهم کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به اینکه خرید توافقی مشروط بر اساس قانون انجام خواهد شد، گفت: با تأمین میزان خرید تضمینی مازاد بر خرید به‌صورت توافقی بر اساس دستورالعمل قانونی انجام خواهد شد.

۲۲۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه امسال ۲۲ مرکز خرید تصمینی گندم و پنج مرکز برای خرید محصول کلزا در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی کرد: امسال ۲۲۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با بیان اینکه سیلوهای استان ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۳۰ هزار تُن غلات را دارند، گفت: در سال‌جاری بیش از۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان اراضی کشاورزی بیش از ۳۳۰ هزار تُن گندم برداشت شود.

خمسه با شاره به رشد ۶ درصدی کشت گندم در اراضی دیم استان یاد آور شد: خوشبختانه با وجود وضعیت آب‌وهوایی و بارندگی بیش از ۴۰۰ میلی‌متر، شرایط مناسبی برای تولید محصول در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته بخش خصوصی و دولتی اقدام به خرید گندم کردند، گفت: طی این ۲ سال در زمینه خرید گندم اقدامات خوبی در استان انجام شده که امیدواریم امسال نیز روند خرید غلات به خوبی انجام شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۵ اکیپ با ۱۴۹ کارشناس برای پایش محصول در سطح مزارع کشاورزی استان فعال هستند، افزود: تاکنون مشکلی در تولید گندم نداریم و کارشناسان فنی نیز در حال رصد بیماری آفت گندم هستند.

خمسه تصریح کرد: مبارزه با سِن مادر در مزارع گندم در سطح ۲۳ هزار هکتار و مبارزه با علف هرز در سطح ۳۶ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها