۳شهرداری جدید در استان قزوین تاسیس می‌شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استان قزوین از تاسیس ۳شهرداری در استان خبرداد.

۳شهرداری جدید در استان قزوین تاسیس می‌شود

مصطفی صالحی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر جدید عصمت آباد با اشاره به اجرای طرح تقسیمات کشوری و تبدیل سه روستای عصمت آباد با جمعیت ۳۸۵۰نفر، قشلاق ۳۸۰۰نفر و زیاران ۳۷۱۹نفر در استان به شهر، گفت: با اتمام روند اداری و قانونی در آینده نزدیک نسبت به ایجاد و تاسیس شهرداری در شهرهای جدید زیاران و قشلاق از توابع شهرستان آبیک و شهر جدید عصمت آباد از توابع شهرستان بوئین زهرا اقدام می شود.

به گفته صالحی با تبدیل این سه روستا به شهر تعداد شهرهای استان در مجموع به ۲۸شهر و جمعیت شهری استان به ۹۶۳۲۰۰نفر می رسد و ۷۵درصد جمعیت استان را به خود اختصاص می‌دهد.
او افزود: امید است ایجاد و تاسیس شهرداری در این سه نقطه استان باعت افزایش شاخص های رفاه و کیفیت زندگی، بهبود شرایط اشتغال و جذب نیروهای جوان در بخش کشاورزی و رضایت مندی شهروندان این سه شهر شود و از مهاجرت روستائیان به شهرهای اطراف جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شهری می‌توان از اثرات منفی و محدودیت های تبدیل روستا به شهر از جمله تضعیف و کاهش درآمد و تولیدات و فعالیتهای بخش کشاورزی و دامداری در حوزه های زراعت، باغداری، گلخانه ای جلوگیری کرد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها