سیل در قم ۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سیل در فروردین ماه امسال در قم ۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد.

سیل در قم ۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

عباس پورمیدانی در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: سیل در فروردین‌ماه امسال در قم ،63 میلیارد تومان به بخش کشاورزی ازجمله مزارع و اراضی و کانال‌های انتقال آب خسارت زد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود:اعتبارات دریافتی مربوط به کمک‌های بلاعوض 23 میلیارد تومان و اعتبارات تخصیص‌یافته 11 میلیارد تومان است که در این میان دو میلیارد تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان تخصیص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد:درمجموع اعتبار ابلاغی و تخصیص‌یافته در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه برای افراد خسارت‌دیده در سیل،مبلغ 22 میلیارد تومان است و در استان نیز مبلغ یک میلیارد و 525 میلیون تومان به 347 نفر پرداخت‌شده است.

در این جلسه محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیز در رابطه با مدیریت بارش‌ها بیان کرد:قرارگاه بازسازی و توسعه آب منطقه‌ای پیشنهاد‌هایی داد تا برخی از موانع در مسیر رودخانه حذف شود، درحالی‌که برخی از سازه‌ها امکان حذف ندارد.

وی اظهار داشت:دراین‌باره سازه‌هایی که کمترین هزینه دارد و حذف این سازه‌ها بار اجتماعی نداشته باشد،قابلیت حذف دارد تا بتوان در مواقع بحران،سیلاب را هدایت کرد،اگر سیلابی در اواخر سال و یا سال آینده داشته باشیم باید بتوانیم تا حدی ظرفیت را در پذیرش آب، افزایش دهیم.

بهشتی گفت:یکی از طرح‌های مصوب در قم زدن احداث تونل در خیابان اراک است تا ظرفیت انتقال آب از سرریز رودخانه را داشته باشد و ظرفیت را تا 500 مترمکعب افزایش دهد،این طرح جز اولویت‌های حمل‌ونقل و ترافیک و مدیریت سیلاب است.

وی عنوان کرد: رودخانه قم رود در خط رأس قرار دارد و امکان جابه‌جایی رودخانه در مسیر را نداریم زیرا اراضی کشاورزی و انهار اطراف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادامه نیز امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد:مدل بارندگی عوض‌شده است و با 40 میلی‌متر بارش، آب‌های سطحی زیادی در سطح شهر جمع می‌شود، ازاین‌رو باید در مدیریت شهری بازنگری کنیم و این امر هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری در اجرای طرح‌ها در مقابله با سیلاب و بحران‌های احتمالی به‌تنهایی از پس هزینه‌ها برنمی‌آید و باید همه امکانات در جهت کنترل سیل در شهر بسیج شود به‌ویژه اینکه شهرداری در اجرای برخی از مصوبات اختیار لازم را ندارد.

منبع: تسنیم

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد