مسافران نوروزی قم به مکان‌های مسقف انتقال پیدا کردند

شهردار قم با اشاره به تدابیر انجام‌گرفته در بارندگی دو روز گذشته در شهر گفت: ازنظر اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های قم مشکلی وجود نداشته و تمام این افراد به مکان‌های مسقف جابه‌جا منتقل‌شده‌اند.

مسافران نوروزی قم به مکان‌های مسقف انتقال پیدا کردند

سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز در جلسه مدیریت بحران که در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، اظهار داشت: در داخل شهر قم معضل خاصی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به رصد مستمر ورودی آب‌های ورودی به شهر قم افزود: ایستگاه‌های متعددی در داخل و خارج از شهر وضعیت آب‌گرفتگی و سیلاب را کنترل و مدیریت می‌کنند.

شهردار قم با آب‌گرفتگی چند روز قبل تونل غدیر و ایجاد گره‌های ترافیکی در محدوده بلوار عمار یاسر گریزی زد و خاطرنشان کرد:مشکل آب‌گرفتگی تونل غدیر با مدیریت به‌موقع کاملاً برطرف شده است.

سقائیان نژاد با اشاره به معضل فرونشست محور جعفریه تأکید کرد: ابتدای ورودی جعفریه از سمت قم در حال حاضر در وضعیت وخیمی قرار داشته و با ورود دادستان استان مشکل آن در روزهای آینده برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر انتقال تمام مسافران نوروزی قم به مکان‌های مسقف عنوان کرد: ازنظر اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های قم مشکلی وجود نداشته و تمام این افراد به مکان‌های مسقف جابه‌جا منتقل‌شده‌اند.

شهردار قم با انتقاد از برخی سخنان غیر کارشناسی مسئولان ارشد استانی ابراز کرد: در قسمت پارکینگ شمالی زائر صرفاً تجهیزات و خودروهای سنگین شهرداری مستقر بوده و هیچ‌گونه خودروی سواری در آن پارک نشده است.

بیش از 15 هزار نفر از مردم سیل‌زده استان گلستان اسکان داده شدند اسکان اضطراری 150 خانوار در شهرستان روانسر؛ رودخانه قاسم‌آباد طغیان کرد امکان اسکان ضروری مسافران و گردشگران در همدان فراهم شده است

سقائیان نژاد ادامه داد: نشست آسفالت لاین رفت جاده جعفریه مهم‌ترین مشکل این محور است. این محور خارج از محدوده شهری قرار داشته و در حوزه اختیارات این نهاد نیست اما بااین‌وجود شهرداری تمام امکانات خود را برای بهبود وضعیت انجام داده است.

وی با اشاره به راهکارهای عدم تکرار فرونشست و انسداد محور جعفریه اضافه کرد: هدایت آب به‌وسیله کانال بتنی به سمت آب راه‌های اصلی و ایجاد آبراهه‌های مناسب راهکارهای اصلی برای عدم تکرار فرونشست جاده در این محور مهم است.

شهردار قم گریزی نیز به آب‌گرفتگی و معضلات زیرساختی بوستان جوان زد و ابراز کرد: عدم وجود کانال و شیب زیاد جاده دو عامل مهم در ایجاد مشکلات اخیر در بوستان جوان بوده است.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها