توزیع پنج هزار و ۶۶۰ تن نهاده دام و طیور در لرستان آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پنج هزار و ۶۶۰ تن نهاده دام و طیور خریداری شده و در حال توزیع میان تولید کنندگان مرغ و گوشت است.

توزیع پنج هزار و ۶۶۰ تن نهاده دام و طیور در لرستان آغاز شد

اسفندیار حسنی مقدم روز یکشنبه در خصوص مشکلات اخیر دامداران و مرغداران در تامین خوراک دام و طیور گدر جمع خبرنگاران افزود: در واقع مهم‌ترین مشکل در توزیع نهاده ها عدم تامین به موقع ارز در ترخیص نهاده های دامی از جانب بانک مرکزی بوده که منجر به ‌دپوی نهاده ها در بنادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های مسوولان استانی هفته جاری سه محموله شامل ۲ محموله ۷۰۰ و ۲ هزار و ۳۸۰ تنی سویا و یک محموله ۲ هزار و ۵۸۰ تنی ذرت تامین شده و در حال توزیع بین تولید کنندگان می‌باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به روند توزیع، دست کم۵۰ درصد نیاز مرغداران هفته جاری تامین و مابقی طی ۲ هفته آیینده خریداری و توزیع شود.

حسنی مقدم گفت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان در مردادماه امسال سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته و نشان می دهد با وجود همه مشکلات از جمله عدم تخصیص به موقع ارز، روند تولید مثبت و روبه رشد بوده است.

بیش از یکهزارو ۳۰۰ واحد صنعتی مجوز دار دام و طیور در استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۶۵۰ واحد تولید مرغ گوشتی هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها