کاهش موارد ابتلا به کرونا در لرستان، وضعیت همچنان شکننده است

این روزها با کاهش بستری‌ ها و فوتی‌های ناشی از کرونا استان لرستان در حال عبور از از قله موج چهارم کرونا است.

کاهش موارد ابتلا به کرونا در لرستان، وضعیت همچنان شکننده است

اگرچه همچنان آمار مبتلایان به کووید 19 در استان سه رقمی است اما امیدواریم که روند قطعی کاهش مبتلایان از هفته آینده بیشتر به چشم بیاید و وارد موج پنجم کرونا نشویم در میان نباید نقش تزریق واکسن را در جلوگیری از موارد شدید ابتلا به کرونا نادیده گرفت.

واکسن کرونا کلید واژه مشترک این روزهای استان است واکسنی که علی‌رغم اینکه هنوز در هیچ کجای دنیا نتایج بلند مدتی برای تاثیرات یا عوارض احتمالی آن تصور نمی‌شود ولی سبب شده مردم امیدوار باشند که به روزهای عادی پیش از شیوع کرونا در جهان بازگردند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در رابطه با وضعیت کرونایی لرستان با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فرآیند واکسیناسیون با یک روند مطلوب در کشور در حال انجام است و با اعلام وزارت بهداشت رده سنی 70 سال نیز به جمع افراد مشمول طرح واکسیناسیون بیماری کرونا اضافه شده‌اند.

پیک چهارم کرونا در استان رو به نزول

وی افزود: اگر چه پیک چهارم کرونا در استان رو به نزول است، اما با توجه به شکنندگی شرایط، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است.

استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به گزارش ستاد ملی، در لرستان نیز به تناسب سایر نقاط کشور شاهد افول پیک چهارم بیماری کرونا هستیم که البته اوضاع کماکان شکننده و نیازمند رعایت اقدامات پیشگیرانه است.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت ضمن اینکه موج چهارم بیماری روند کاهشی در پیش گرفته اما احتمال شیوع موج پنجم به واسطه اعلام نمونه ویروس هندی در برخی از استان‌ها وجود دارد، بنابراین با توجه به افزایش شدت هر پیک کرونا نسبت به پیک قبلی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

البته وجود همه این خبرهای خوب تزریق واکسن اما هنوز کار ویروس با نوع انسان به پایان نرسیده و کووید19 به حیات خود همچنان ادامه می‌دهد به طوری که بر اساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ظهور بیماری کرونا در این استان تاکنون بیش از 114 هزار و 960 نفر به این بیماری مبتلا شده و هزار و 827 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی255 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در لرستان

مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون 255 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی در استان لرستان تاکنون به 114 هزار و 960 نفر رسیده است افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند.

پیک چهارم کرونا در استان رو به نزول

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: تاکنون 356 هزار و 341 آزمایش تشخیص کووید 19 در استان انجام و به 352 هزار و 807 مورد پاسخ داده شده است.

کوشکی با بیان اشاره به اینکه از مجموع آزمایش تشخیص کووید 19 پاسخ داده شده در استان237 هزار و 846 نمونه منفی گزارش شده است گفت: هم اکنون 540 نفر از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند.هم اکنون کلیه شهرهای استان لرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها