تاخت و تاز شکارچیان غیرمجاز در تعطیلات محرم مازندران

اگرچه طبیعت و حیات وحش مازندران در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا از دست شکارچیان غیرمجاز در امان نبود، اما با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست چند تن از متخلفان شکار و صید به همراه چندین قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند.

تاخت و تاز شکارچیان غیرمجاز در تعطیلات محرم مازندران

هرچند دوستداران و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مازندران برای حفظ گونه‌های جانوری در طبیعت تلاش زیادی می کنند و همواره نیز خبرهایی مبنی بر دستگیری، کشف و ضبط اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز، معرفی خاطیان به دستگاه قضایی و اعمال قانون نیز منتشر می شود، ولی با این وجود شکارچیانی هستند که به بهانه های متنوع نسبت به این مهم بی تفاوتی نشان می‌دهند و حتی در روزهای مهم اعتقادی و مذهبی نیز بی محابا دست به شکار می زنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی چند روز گذشته حین گشت و کنترل درشهرهای بابل،آمل ،سوادکوه ،کیاسر ،ساری ،نکا و بهشهر متخلفان شکار و صید را به همراه ۱۰ قبضه سلاح شکاری، ۵۵ قطعه ماهی ، لاشه ۹ قطعه کبک و لاشه چهار قطعه زنبورخوار را دستگیر کردند.

بنابر این گزارش ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابل حین گشت و کنترل در منطقه بابلکنار صیادان غیرمجاز را به همراه هفت قطعه ماهی دستگیر کردند.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی توانستند چهار شکارچی غیرمجاز را به همراه چهارقبضه سلاح شکاری،لاشه پنج قطعه کبک،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل نیز طی گشت و کنترل در منطقه جنگلی کلرد سه شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری ،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کردند.

همچنین در آمل ماموران حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی رودخانه هراز از یک صیاد متخلف یک قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و یک دستگاه لنسرکشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه طی سه ماموریت جداگانه در منطقه شکارممنوع " ارفع کوه" سوادکوه و منطقه شکارممنوع لفور سه شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق،لاشه چهارقطعه کبک ،چهارقطعه زنبو رخوار و سایرادوات شکار دستگیر کردند.

ماموران پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و لاشه یک قطعه پرنده دستگیر کردند.

به گزارش محیط زیست مازندران ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی زرین‌آباد سمسکنده یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ دستگیر کردند.

یگان حفاظت محیط زیست نکا نیز در روزهای تعطیل گذشته توانتسند حین گشت و کنترل در منطقه "کلنگا" سه شکارچی غیرمجاز را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری ،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کنند.

در بهشهر نیز شکارچیان به پناهگاه آسیب‌پذیر حیات وحش میانکاله نیزرحم نکردند و روزهای گذشته ۴۷ قطعه ماهی، دو رشته سالیک(نوعی تور ماهیگیری) و پنج حلقه کرفا در تالاب از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

بنابر این گزارش تمامی متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها