معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نتوانست فراکسیون زنان مجلس را قانع کند

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم، با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، عدالت جنسیتی را سیاسی کرده است تاکیدکردکه خانم ابتکارنتوانست درارائه برنامه‌های خوددر حوزه زنان و خانواده این فراکسیون را قانع کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نتوانست فراکسیون زنان مجلس را قانع کند

سارا فلاحی در تشریح جزییات نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: در این نشست که با حضور خانم ابتکار برگزار شده بود در رابطه با نحوه اجرای قانون برنامه ششم توسعه به ویژه بند ت ماده 80 و مواد 101، 102، 103 و 104 گزارشی ارائه داد و بیشتر مباحثی که مطرح کرد پیرامون اجرای عدالت جنسیتی بود.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با نگاهی سطحی به تحلیل عدالت جنسیتی پرداخت

نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، شیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای فراکسیون زنان مجلس هم نقطه نظرات خود در حوزه زنان و خانواده را مطرح کردند و تمام دغدغه آنها این بود که زیرساخت‌ها و شاخص‌های لازم برای اجرای عدالت جنسیتی فراهم نبوده و در معاونت امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری با نگاهی سطحی و قشری به این موضوع پرداخته شده بود.

وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون زنان مجلس نگران جایگاه خانواده بودند و معتقدند طرحی که معاون امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری در نشست فراکسیون زنان ارائه کرده در قالب گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت جنسیتی به معنای واقعی اجرا نشده است.

فلاحی اظهار کرد: نمایندگان در این نشست معتقد بودند در معاونت امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری بیشتر از اینکه بر اجرای قانون برنامه ششم توسعه اصرار داشته باشند به مسائل فرعی پرداخته بودند، از سوی دیگر عدالت جنسیتی را بجای اینکه بر اساس واقعیات بدان بپردازند، سیاسی کرده بودند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در این نشست مطرح شد این بود که چرا لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت هنوز به مجلس فرستاده نشده است.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خانم ابتکار در این نشست اصرار داشت که در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب پارادایم انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و طرحی که ارائه دادند بر اساس آیات قرآن، قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است که در این زمینه به طور قطع اهداف مشترکی داشتیم، اما اینکه تا چه اندازه‌این اهداف محقق شده است جای سوال داشت که خانم ابتکار نتوانست در این زمینه اعضای فراکسیون را قانع کند.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ی سال دیگه ابتکار و مولاوردیو مهار کنید راحت میشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها