سخنگوی هیات رییسه مجلس:

موضوع واگذاری سرزمین در سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اصلا صحت ندارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نگاهی که در کشور در حال شکل‌گیری است، نگاه همزمان به شرق و غرب است و افرادی که دانسته با این روند مخالفت می‌کنند، می‌خواهند کشور را منتسب به غرب کنند.

موضوع واگذاری سرزمین در سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اصلا صحت ندارد

«محمد حسین فرهنگی» در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان به خبرنگاران گفت: در جلسه غیرعلنی امروز موضوع اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بررسی شد. در روزهای اخیر شبهات و ابهاماتی در این زمینه مطرح شده و مجلس پیگیر اجرای کامل این قانون است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: اکنون ما منتظر اقدام عملی ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم‌ها هستیم زیرا آمریکایی‌ها برای توقف و حتی لغو برجام پیش‌قدم بودند و اکنون آنها باید برای اقدامات عملی اقدام کنند و تا آن زمان هیچ مذاکره‌ای بین ما و آمریکا رخ نخواهد داد. اما سایر قدرت‌های جهانی که به لغو یا توقف برجام اصرار نداشتند می‌توانند با آمریکا مذاکره کنند.

وی یادآورشد: برای اجرای قانون مصوب مجلس، مبنا عمل دولت و سازمان انرژی اتمی است و هیچ گونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس سند همکاری ایران و چی را موضوع دیگر جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز توضیحاتی در خصوص این سند ارائه شد. گروهی از نمایندگان نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند و برخی از نمایندگان معتقد بودند باید براساس فصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی هر موقع این تفاهم نامه قابلیت اجرایی پیدا کند باید با ذکر مشخصات در مجلس مطرح شود.

فرهنگی ادامه داد: این توجه در مجلس وجود دارد که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی بازمی‌گردد در صلاحیت شورای عالی امنیت ملی است و هیچگاه منتشر نمی‌شود و پیش از این در مجلس تصمیم گیری نشده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این سند در خصوص مسائل پولی و ارزی و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های اقتصادی سیاست‌های کلی تبیین شده و دولت‌ها نقش تسهیل‌گر را در این زمینه دارند و نگاهی که در کشور در حال شکل گیری است، نگاه همزمان به شرق و غرب است و افرادی که دانسته با این روند مخالفت می‌کنند، می‌خواهند کشور را منتسب به غرب کنند.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت و نظارت درباره این سند گفت: مقرر شد کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شود تا گام‌های اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری سرزمین اصلا صحت ندارد بلکه سیاست‌های کلی برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در این سند دیده شده است.‌

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مشهدي
    0

    مملکت زماني روی آرامش و آسایش خواهد گرفت که... با دنیا به تعامل رفتار کند هم شرق و هم غرب... البته با آگاهی لازم و نظر مردم که صاحبان اصلی این مملکت و انقلاب هستن... وادادگی چه به شرق و یا غرب از نظر مردم آزاده ایران منسوخ...

  • کاربر ناشناس
    0

    توجیه های الکی بدرد نمیخوره راست میگن قراردادرو به اطلاع ملت برسونن

  • ناشناس
    0

    شما هم اینقدر سابقه راستگویی دارید که ما همه باور کردیم

  • m
    0

    نمیدونم اینهمه دروغ میگی چرا دماغت دراز نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها