نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران:

آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را می پردازد/ به خاطر چند کیلومتر جاده که در این کشور افتاد، 300 دلار از کامیون های ما عوارض می گیرد

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه شاهد قدرنشناسی مقامات آذربایجان در قبال رفتارهای دوستانه ایران هستیم، گفت: آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را خواهد پرداخت.

آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را می پردازد/ به خاطر چند کیلومتر جاده که در این کشور افتاد، 300 دلار از کامیون های ما عوارض می گیرد

آرا شاوردیان با اشاره به اتفاقات اخیر صورت گرفته در خاک آذربایجان و در نزدیکی مرزهای ایران، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر این بوده تا روابط دوستانه و با درک منافع دو طرف را با همسایگانش داشته باشد.

وی افزود: ما در ۳۰ سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شاهد روابط دوستانه و حسنه ایران با آذربایجان بوده‌ایم و امروز متأسفانه می‌بینیم که مقامات جمهوری آذربایجان نسبت به این رفتار دوستانه ایران ناسپاس هستند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ و در توافقی که بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان انجام شد مرزهای دو کشور کمی تغییر کرد و آذربایجان پیشروی اندکی در خاک آذربایجان داشت.همین پیشروی آذربایجان در خاک ارمنستان باعث شد تا چند کیلومتر از جاده ترانزیتی که ایران را از طریق ارمنستان به گرجستان و نهایتا به اروپا متصل می‌کرد در خاک آذربایجان بیفتد.

شاوردیان خاطرنشان کرد: پیش از این اتفاق بار و مسافر در این مسیر با امنیت کامل جابه‌جا می‌شد و هیچ مشکلی برای کسی پیش نمی‌آمد ا ما از زمانی که چند کیلومتر از این جاده در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گرفته ما شاهد بروز مسائلی هستیم.

وی افزود: پیش از این تنها در لب مرز طبق توافقی که انجام می‌شد هزینه‌های گمرکی اخذ می‌شد و شاید هم هزینه‌ای هم دو کشور دریافت نمی‌کردند و در طول مسیر دیگر از رانندگان هزینه‌ای تحت گمرک اخذ نمی‌شد اما از زمانی که چند کیلومتر از این جاده ترانزیتی در اختیار آذربایجان قرار گرفته اوایل از هر تریلی ۱۳۰ دلار به خاطر عبور از همان چند کیلومتر تحت عنوان عوارض گمرکی اخذ می‌شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که این عوارض ۱۳۰ دلاری به ۳۰۰ دلار در هفته اخیر افزایش یافته است.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: از این گذشته جمهوری آذربایجان محدودیت‌های دیگری را هم برای تردد تریلرها و خودروها ایجاد کرده و تنها در روز خودروها امکان تردد دارند و در ساعت شب ممنوعیت تردد از این مسیر اعلام می‌شود و مضاف بر اینکه دو نفر از رانندگان نیز توسط مأموران آذربایجان بازداشت شدند.

شاوردیان خاطرنشان کرد: مقامات جمهوری آذربایجان باید بدانند باز کردن پای صهیونیست‌ها به این منطقه برای آنها بی‌هزینه نخواهد بود و آنها به زودی هزینه سنگین این اقدام خود را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: حتی اگر کشورهای قفقاز جنوبی هم بخواهند نقشه منطقه تغییر کند ما اجازه این کار را به کسی نخواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که تغییری در نقشه این منطقه اتفاق بیفتد و تعداد همسایگان هم‌مرزمان کم شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • لئون
    1

    کار خوبه به موقوع انجام بشه!!!!مکانیک ماشینم از ارامنه محترم محله پدرثانی ( شرق تهران) میباشد واز حمایت حاکمیت در جنگ ۴۴روزه سخت گله مند بود......و میگفت الهام بی چشم و روست، و دقیقا حرفش درست از آب دراومد.........بگذریم یعنی یک مکانیک ارز سیاستمداران ما بیشتر میفهمه.این الان میخوان جکار کنند؟؟؟؟؟به جنگ الهام برند......درست بیافتند تو تله ......هان؟؟؟؟نه راه پس دارند نه راه پیش

  • کریم
    0

    اصل دریافت عوارض است که این بابا را ناراحت کرده یا مبلغ آن؟ البته ایشان اگر می فهمید میدانست که در حدی نیست که یک کشور را تهدید کند و حد اقل از آذربایجانی های ایران خجالت میکشید.

  • 123
    0

    همش هارت و پورت .آذربایجان هم فهمید شما همش هارت و پورتین

  • عبداللهی
    0

    وقتی جمهوری اسلامی فضای ایران را برای پرواز هواپیماهای اذربایجان به نخجوان را بست کشور ارمنستان در اقدامی نامردانه فضای کشورش را به روی هواپیماهای اذربایجانی گشود واز پشت به ایران خنجر زد ، ارمنستان نوکربی چون وچرای روس هاست ونباید هرگز به قول وقرار کفار وارمنی ها اعتماد کرد .

    نظرات شما -
    • میر نوروزی
      0

      پاسخ به عبدالهی :هر چند که از این پانترکهای بی شرف چه در ایران آذربایجان و ترکیه متنفرم البته حساب آذریهای بزرگ وعزیز ما جدا از عده ای پانترک مزدور است خدای نخواسته خلط مبحث نشود،ولی متاسفانه این حرف درست است واین کشورهای ریز وبی مقدار افسارشون دست روسیه شیطان صفت است و هر جور بخواهد بر علیه منافع ایران اقدام میکند

  • سومری
    0

    زهی خیال باطل... یاشاسین تبریز، اورمو، اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، آستارا، اراک، تهران و تمام آذربایجان، یاشاسین ایران... ارمنی یادمان نمی رود جنایت هایی که جیللو هایتان در اورمیه انجام دادند! حتی اگر همه یادشان رفته باشد! این وطن مال ماست نه برای عده ای مهاجر که صاحبخانه شدند.

  • آذر نوش آذر پیرا
    0

    درود بر شرفت،وننگ ونفرین بر پانترکهای بی شرف و سردمداران بی شرفتر از آنها الهام خانم ورجب شغال

  • سلیمان
    0

    تو نیکی کن در دجله انداز ...علی اوف در بیابانت دهد باز

  • علی
    0

    فعلا که ارمنستان مسیر هوایی اش در اختیار جمهوری آذربایجان گذاشت

  • ف
    0

    درود بر این نماینده شجاع و میهن پرست

  • تقی
    0

    در زمانیکه هنوز آرتساخ (ناگورنو قره باغ) تحت تسلط ارمنستان بود، جمهوری آذربایجان برای دسترسی به نخجوان از خاک ایران استفاده میکرد. آیا در آن زمان ایران از وسائط زمینی حمل و نقل آذربایجانی، عوارض دریافت میکرد؟ اگر که جواب به پرسش قبل مثبت هست، میزان عوارض دریافتی از طرف ایران چه مقدار بود؟ لطفاً اگر کسی اطلاع داره پاسخ بده.

    نظرات شما -
    • باغبان
      0

      خیر هیچ هزینه ای دریافت نمیشد

  • عال
    0

    اونا فهمیدن در ایران جیب مردم‌میزنند کسی به کسی نیست گفتن بزار ماهم جیبشون بزنیم

  • علی
    0

    ظاهرا پرمدعا بودن به دین ربطی نداره . شاید ویژگی مربوط به سرزمین باشه... وقتی دیپلماسی بلد نباشید همین میشه که بنشینید و این حرفها رو بزنید.

  • هواداران هالو
    0

    حمایت‌های مقام عظما از آذربایجان در قضیه قره باغ هنوز فراموشمان نشده

  • نادر
    0

    پیروزی های آذربایجان بر ارمنستان جتایتکار تو یکی رو خیلی سوزونده مثل اینکه

  • یاشا
    0

    یکی به این پماد سوختگی بده

  • دلاوری
    0

    ته این کشمکشها بجایی نمیرسد .یک استان بره اونجا وقائله را ختم کنه ما به موضوعات منطقه ایی وجهانی باید فکرکنیم .اذربایجان هم سرش بسنگ خواهد خورد وآنروز دور نخواهد بود

    نظرات شما -
    • آله قلی
      0

      زنده باد که حرف حق گفتی والا هر کدوم از استان های ایران به تنهایی میتونه یه کشور رو اشغال و زیر پرچم ایران بیاره

  • ناصر ترکمانی
    0

    از آذربایجانیها خجالت بکش . ارمنیها اشغالگر بودن الانم با پول من اذربایجانی حقوق میگیری از بیت المال وعلیه ما آذربایجانیها حرف میزنی؟ اون عوارض گرفتن هم حق اذربایجان بود و هم فشار بر ارمنیهای اشغالگر

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ایشون از بیت ومال حقوق میگیره و درست هم حرف میزنه اگر تو وطن فروش که متو گذاشتی اذربایجانی بخوای گستاخی کنی تو دهن تو هم میخوره وطن فروش شما یه عده کوچک مثل الاهوازیه خوزستان که زمان صدام رفتن استقبال عراقیهای کثیف اولین نفراتی بودن که دختران و زنانشون به کنزی گرفتن درس نشد براتون اینجا ایرانه فقط ایران هرکه چشم بد به این خاک داشته باشه فرقی نمیکنه عرب باشه ترک یا امریکایی یا روس چشمشو در میاریم

  • محمد
    0

    اذربايجان مردم ما نيستند که زور بهشون بگين ,اينجوري تلافي مي کنن

  • سامان بیگ
    0

    درود البته که جمهوری آذربایجان جواب گستاخی هاشو میگیره.مخصوصا اینکه حتی اگر ارتش و سپاه هم دخالت نکنند و فقط دولت یه فراخوان بزنه و ایرانی هایی که خون آریایی تو رگشون هست رو حکم جهاد به قصد بازپس گیری سرزمین هایی که از دوران صفویه به این سو بناحق از مام وطن جدا شده اند را پس بگیرند تمام ایرانی ها فارغ از هر قوم و با وجودی که همگی در مشکلات به سر میبریم ولی بخاطر ایران حاضر به حمله و بازپس گیری کل قفقاز جنوبی و استان های شرقی ترکیه آماده و سلحشوراند پاینده باد ایران

  • بهروز مینایی
    0

    اینکه حقوق بین الملل اونم هم قشر زحمتکش برای بعضی ها الان مهم شده جای تعجبه والا اگه کسی فکر این چیزها بود ما یکی از کم ارزشترین گذرنامه های دنیا را نداشتم !!

  • سیدحسن حسینی
    0

    هموطن ایرانی عزیز یقین دارم مطالب برخی افراد که گستاخانه ملیت و هویت قومی وقبیله ای ما رو به باد انتقاد گرفتن از طرف منافقین وخائنین و بدخواهان ایران ماهستند که ایرانی از هرتبار و قومی برای نام و اصالت کشورش غیرت دارد اما انچه علی اف و کشور اذربایجان در دولت خودفروخته اذربایجان مشهود است به وضوح میداند ایران در باکو و نخجوان چه قدرت پنهانی دارد این را ترکیه بخوبی میداند که وقتی پژاک در استابول اعلان موجودیت کرد چگونه به دست وپای سپاه افتادند و ـــفقط بازهم جهت افکار الهام علی افی ها رزمایش مشترک سپاه وارتش برای رعشه اذربایجان نبود که علی اوف اوف اوف لرزه و بی اختیاری مزاجی گرفته امادگی برای مقابله با قایم باشک رژیم اسراییل بود که حواسش باشه اینجا کرانه باختری رود اردن نیست پشت این رخنه اذربایجان دریای خزرررررررو و لانچرهای قیام و شهاب و ذوالفقار و محصولش در عین الاسد و مقر داعش در بوکمال و ـــاست اینجا سر همان پوز اسیاست که اینجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها