نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

آقای مخبر! مردم بیش از این تحمل افزایش قیمت ها را ندارند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری از افزایش قیمت ها انتقاد کرد و گفت که اقدامات اثربخش جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها در دستورکار قرار گیرد که مردم بیش از این توان تحمل افزایش قیمت ها را ندارند.

آقای مخبر! مردم بیش از این تحمل افزایش قیمت ها را ندارند

متن نامه عباس مقتدایی، نماینده اصفهان به محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر مخبر

معاون اول محترم رییس جمهور

با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید مجددا قیمت اقلام مصرفی مردم همچون برنج، گوشت قرمز، سیب زمینی و... افزایش چشمگیر داشته است. ضمن تقدیر از همه زحمات متولیان، متاسفانه نتیجه مثبتی از اقدامات دولت در بازار دیده نمی شود و افسارگسیختگی قیمت اقلامی همچون برنج که امسال با افزایش های پی در پی درسال جاری رکورد شکسته بیانگر این است که نیازمند ورود بیشتر و تدبیر جدی دولت و ستاد تنظیم بازار می باشیم.

راه اندازی سامانه بازرگام اقدام ارزشمندی بود ولی با توجه به تعداد بسیار کم استانها و شهرهای تحت پوشش و همچنین عدم آشنایی هموطنان با این سایت، به نظر می رسد می بایست اقدامات بیشتری مبتنی بر کف بازار و نه مبتنی بر سامانه بازرگام شکل گیرد.

همانگونه که مستحضرید باتوجه به مشکلات اقتصادی مردم با مشکلات روبرو هستند و افزایش قیمت ها باعث فشار مضاعف بر مردم بویژه اقشار کم درآمد شده است، آن هم درحالی که در آستانه اسفندماه و ورود به سال ۱۴۰۱ هستیم. اینجانب و همکارانم در مجلس شورای اسلامی شبانه روز نگران هستیم که چگونه یک کارمند یا کارگر باحداقل حقوق ناچیزی که دریافت می کند، می تواند با این افزایش لجام گسیخته قیمتها و همچنین افزایش بی رویه میزان رهن و اجاره منزل، هزینه های زندگی خود را مدیریت کند!؟

خواهشمند است با قید فوریت تدبیری فرمایید و اقدامات اثربخش را جهت جلوگیری از افزایش قیمتها در دستورکار قرار دهید. هموطنان بیش از این توان تحمل افزایش قیمتها را ندارند و منتظر اقدام عاجل دولت محترمند.

مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • اضطرار
    1

    اتفاقا به نکات بسیار خوبی اشاره کردید اوج تدبیر را در دولت عاقبت بخیر قبل و اوج فوریت در کمک به معیشت بخور و نمیر را در دولت صادق الوعد فعلی داریم احساس میکنیم علی برکتالله اجرکم عند الله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با عرض سلام.

      جناب مخبر :عزیز برادر ،ایا این درست است ، که قبل از اذر ماه ،معاون رییس جمهور ،جناب رضایی ،با وعده های تو خالی مردم را امیدوار به افزایش یارانه ها کرده بود ،و چهار ماه تمام رجز خوانی و وعده وعید به مردم ،حالا دیروز علنا در صدا و سیما (از افزایش نیافتن یارانه ها)سخن گفتند!!!!
      ایا این اقدام مسوولان ،کار درست ودر اجرای عدالت است؟!!!
      طبق قانون ،شما مسوولین موظف به افزایش یارانه ها هستین!!!
      چرا یارانه های نقدی مردم را با ارز۴۲۰۰مخلوط و به این بهانه کار خود را پیش میبرید؟!!!یارانه ها بحث جدای از ارز۴۲۰۰میباشد!!!
      کالاهای مردم به طرز اسفناکی ساعت به ساعت در حال گران شدن ،و مسوولین برای قشر ضعیف ،عملا کاری انجام نداده است!!
      مگر افراد ضعیف و فقیر جامعه فقط محدود در سازمانهای (بهزیستی و کمیته امداد هستند)؟؟؟!!؛
      چرا مسوولان تدبیر عاجلی انجام نمیدهند؟؟!!
      عزیزان مسوول ،بعد از (سازمانهای تحت پوشش)افراد زیادی هستند ،که شغل انها روز مزدی خارج از قانون کار،یا کارگران فصلی ، و افرادی که شغل ثابتی ندارند و بعضی هم به خاطر بیماری خانه نشین !!!
      یا کسانی که از ناچاری در گوشه خیابان اقدام به فروش میکنند ولی شما مسوولان انها را بجای دستگیری و زیر بال و پر انها را طرد و....
      ایا با این وضع اسفناک خارج از عرف بازار و گرانیهای فراتر از تصور ،ایا این افراد در این وضعیت به ته دره سقوط نکردند؟؟؟!!!!
      ایا برای چنین افرادی ،فکری شده!!؟؟
      اقایان مسوول ،خودتونو جای چنین افرادی بگذارید ،ببینین در این وضعیت گرانی ،قادر به ادامه حیاط هستین!!؟؟؟
      شما مسوولان که امار ریز و درشت جامعه و تمام افراد را دارید ،چرا اقدام عاجلی از طرف دولت صورت نمیگیرد!!!؟؟؟
      اقایان مسوولین محترم ،عاجلانه و از روی خیرخواهی به شما مسوولان تذکر جدی مینماییم ،که بیشتر از این فشار به اقشار ضعیف وارد نفرمایید !!!؟؟؟
      خدا را در نظر بگیرید ،و بیشتر از این مردم را در تنگ نا قرار ندهید!!!؟؟؟
      به ولله قسم ،اگر اه یکی از این افراد به سوی اسمان رود ،همه ما (تر و خشک) .......
      پس مسوولان محترم فکر چاره باشید !!!!!

    • ناشناس
      3

      اقایان مسوولی که اقای روحانی را بی تدبیر و... مینامند!!!
      حداقل جناب روحانی رییس جمهور قبلی ،برای فشار وارد نشدن قشر ضعیف جامعه ،متوسل به رهبری شده و درخواست کمک فوری از صندوق ملی شده ،و برای رفع فشار وارد شده (مبالقی را به عنوان وام و کمک بلا عوض برای گروههای هدف تحت فشار )انجام دادند،شما مسوولین و دولت سینزدهم ،چه اقدامی انجام دادید؟؟!!!
      خجالت بکشید و اینقدر مردم ستمدیده را ازار روحی و روانی ،نکنید!!!!!!!
      از این تریبون ،از اقای روحانی ،رییس جمهور پیشین ،تشکر میکنیم ،چون پنهان کردن این مطالب ،خیانت است ،پس مسوولین تازه به دوران رسیده ،از دولت قبلی یاد بگیرید و شما هم همتی در این اقدام صورت ....
      باشد که در جای دگر جبران شود.

    • ناشناس
      1

      در زمان روحانی ،چندین بار کمک بلاعوض به مردم شده ،شما دولت سینزدهم ،در عمل چه کرده اید!!!!
      دولت سینزدهم از اول روز تا الان فقط و فقط حرف زده ولی در عمل چیزی تغییر نکرده ،چرا ؟؟؟؟
      دولت روحانی ،چیزی که میگوید ،عمل میکرد ،شما دولت جدید ،چرا یاد نمیگیرید!!!
      از هر دستی بدی از همون دست خواهی گرفت!!!
      الان که ماشاع الله ،هم دولت ،و هم مجلس در یک ردیف ،پس چه مرگتونه !!!!
      لابد الان بهانه مذاکرات و تحریم رو به میان می اورید!!!
      ببینین در زمان روحانی فشار بیشتر بود یا الان خودتون!!!؟؟؟؟
      دست بسته هیچ چیزی را عوض نمیکند ،پس بخل و کنار بزارید ،و گشاده دست باشید ،تا خدا هم شما را ......

    • ناشناس
      0

      این نوع خلف وعده را در امور تجاری تدلیس مینامند

  • ناشناس
    1

    آقای مخبر اون دروغگو واکسن برکت شده معاون اول اقتصادی باید گریست به حال این مردم ساده...... برنج 80000 کجایی آقای رئیسی

  • سروش
    2

    هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک به کی داری شکایت میکنی بنده خدا مخبر خودش یکی از عوامل گرانی های اخیر هستش بگو پولی که برای تولید واکسن برکت گرفته بجاش واکسن سینوفارم چینی وارد کردی با نصف قیمت پس بده لااقل مشکل شب عید مردم حل میشه

  • بهرلم
    1

    مخبر در جواب رئیس کمسیون امنیت ملی : قرار نبود هدف ۴۳ ساله این ولایت که افزایش حساب های ملیون دلاری در خارج برای مسئولین است نباید با تحمل مردم سنجیده شود . همان که مردم تیکه نانی هرچند با فلاکت بدست می اورند برای انها کافی است

    نظرات شما -
    • 1

      این حرفها مال قبل از سوار شدن بر خر مراد بود راستی از جناب حاج محسن میر قائد چه خبر هنوز مشغول رسیدگی به مردم محروم نیکاراگوئه هستند یا تقویمشان را گم کرده اند؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    این دولت هم هیچ کاری جز حرف زدن بلد نیست؛دیگه امیدی به بهبود اوضاع نیست؛دراین نظام شعار هرروز بدتر ازدیروز ،بیانگر وضعیت جامعه است.

  • یکی مثل همه
    0

    اینجانب و همکارانم در مجلس شورای اسلامی شبانه روز نگران هستیم که چگونه یک کارمند یا کارگر باحداقل حقوق ناچیزی که دریافت می کند، می تواند با این افزایش لجام گسیخته قیمتها و همچنین افزایش بی رویه میزان رهن و اجاره منزل، هزینه های زندگی خود را مدیریت کند!؟

    من به نوبه خودم از نگران بودن ایشان و همکارانشان آن هم به صورت شبانه روز وبدون استرخت تشکر میکنمم

  • حسن
    0

    آقای رییسی آقای مخبر. واقعا در چه فکری هستید . بخدا قسم ایمان با فقر از بین میرود. مردم دیگر تحمل گرانی را ندارند.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      آش اینقدر شور شده که صدای آشپز هم دراومده اینهاهمونهایی هستند که برای رئیسی هورا میکشیدن و هیچ چی کم نذاشتن تا به ریاست جمهوری برسه وای بحال ما مردم که از اول امید نداشتیم

    • یکی از مردم
      0

      شما نرفتید مجلس که نگران باشید!...همتون هر روز نگرانتر از دیروز!!!...لطف کنید اگه از نگرانی وق کردید یه چند تا کار برای مردم انجام بدید که قسمتی از حقوقتون حلال باشه!

    • 2

      کمی صبر کنید موتور اقتصاد تازه روشن شده است

  • ناشناس
    4

    ما تحملمون زیاده نگران نباشید. کار خودتونا بکنبد .

  • ناشناس
    0

    هر شهر چندین نماینده در خانه ملت ولی متاسفانه مشکلات مردم و کشور را بررسی، پیگیری و رسیدگی نمی کنند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.
    تاکنون هم متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ کاری برای مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند چرا؟

  • 0

    هر شهر چندین نماینده در خانه ملت ولی متاسفانه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را بررسی، پیگیری و رسیدگی نمی کنند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.
    تاکنون هم متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ کاری برای مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند چرا؟

  • هزینه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره تاکنون ازجیب مردم مظلوم ایران پرداخت می‌شود
    0


    هزینه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره تاکنون ازجیب مردم مظلوم ایران پرداخت می‌شود

  • 21

    تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در دور جدید با ‌آگاهی کامل و ارزیابی‌های درست به خوبی جلو آمده و توانسته تا به حال بخشی از خواسته ملت را پیش ببرد اکنون که به اوج مذاکرات رسیده‌ایم باید دید آیا آمریکایی‌ها واقعا در پی توافق هستند یا دنبال هدر دادن زمان. برای نتیجه‌بخش بودن مذاکرات آمریکا باید از موضع‌گیری‌های نمایشی دست بکشد.

  • ناشناس
    0

    سوال اینجاست که چرا وام های مختلف بازنشستگان کشوری و لشکری در سامانه ثبت نام خدمات اینترنتی انجام می شود ولی بازنشستگان تامین اجنماعی درسراسر کشور صورت و انجام نمی شود چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی، بی مدیریتی، بی نظمی، اهانت و خیانت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دیگر مسئولان سازمان تامین اجتماعی بوده است.
    و فقط بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت می کنند ثبت نام در سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه انجام می دهند آیا بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشورآدم نیستند و جزء کشور نیستند.

    بازنشستگانی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند از طریق تمامی شعب بانک رفاه اقدام کنند. و این در حالی است که متاسفانه مسئولین بانک ها رفاه کارگران انجام نمی دهند چرا؟
    و مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره هم تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 0

    از جنابت آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تقاضا داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک ها رفاه کارگران به بانک ها دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک ها رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات وام های ضروری و وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.

  • 0

    ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    بعد از گذشته 43 سال از انقلاب وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ 7 میلیون تومان بوده است آن همان فقط به بازنشستگان شهر تهران می دهند شرم آور و تاسف است و بقیه بازنشستگان آدم نیستند و جزء این کشور هم نیستند.

  • 0

    چرا مسئولین بانکها ایران و به ویژه مسئولین بانک ها رفاه کارگران به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن نمی دهند؟

  • 1

    وام 200 الی 500 میلیونی مسکن، چه کسانی دریافت می کنند؟ تسهیلات جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ فقط تنها به پولداران و سرمایه داران می دهند؟

  • 0

    چرا با توجه به اینکه کلیه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درکشور در بانک رفاه کارگران پرداخت می شود ، این بانک هیچ تسهیلات و وامی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور پرداخت نمی کند.

  • ناشناس
    0

    بانک ها منابع لازم برای پرداخت وام دارند؟
    با وجود تاکید همه جانبه دولت و بانک‌مرکزی بر پرداخت تسهیلات به مردم، اما آمارها حاکی از نبود منابع کافی در بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات است.

    سید ابراهیم رییسی، چند هفته پیش دستور داد تا بانک‌ها تسهیلات‌دهی به مردم را تسهیل کنند و پرداخت وام خرد بدون ضامن و وثیقه و با استفاده از اعتبارسنجی را آغاز کنند.

    پس از آن، وزیر اقتصاد که پیش از این نیز وعده داده بود که نظام اعتبارسنجی بانک‌ها تغییر خواهد کرد به بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه دستور داد تا پرداخت وام بدون ضامن پبه حقوق‌بگیران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان و همچنین کارمندان بخش خصوصی که حقوق خود را از بانک‌های اعلام شده دریافت می‌کنند، پرداخت شود.

  • پیشگو
    0

    حله داداش...

  • 0


    ابتدا بانک‌ها در مقابل این دستور مقاومت کردند که برخی آن را به دلیل نبود منابع کافی برای پرداخت تسهیلات می‌دانستند.

    از محصولات جدید پاساریا بازدید کردین؟
    اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه(لینک مستقیم ثبت درخواست)
    فروش فوری خودروی کارکرده شما در 45 دقیقه(ارسال فرم رایگان)
    ماشینت رو بی معطلی بفروش(فرم را پر کنید)
    اما علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در پاسخ به این ادعا گفت: درست است که وام بدون ضامن پرداخت می‌شود اما تدابیری همچون اعتبارسنجی پیش بینی شده تا فشاری بر نظام بانکی وارد نشود و بانک‌هایی که وام پرداخت می‌کنند، منابع کافی دارند.

    اما کمی بعد، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همین حالا بانک‌ها به دلیل کمبود منابع اقدام به اضافه برداشت از بانک مرکزی می‌کنند تا امورات جاری خود را بگذرانند. در واقع بانک‌ها با این‌ کار ۳۴درصد جریمه پرداخت کرده و یا اینکه از بازار بین‌بانکی با نرخ بهره ۲۵درصدی اقدام به خرید پول می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند‌، در چنین شرایطی که نمی‌توان انتظار داشت بانک بدون حساب و کتاب تسهیلات بدهد.

    آمار چه می‌گوید؟
    افزایش تورم که یکی از مزمن‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است، ریشه در ناترازی‌های موجود در اقتصاد دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل آن، ناترازی در دخل و خرج کشور است که منجر به کسری بودجه شده و مسیرهای که دولت برای جبران این کسری اتخاذ می‌کند همچون استقراض مستقیم از بانک‌مرکزی یا بانک‌ها، منجر به خلق پول و رشد نقدینگی شده و تورم را افزایش می‌دهد.

    اما ناترازی موجود در بانک‌ها هم سهم مهمی در این موضوع دارد. آن هم زمانی که برای جبران این ناترازی به سراغ اضافه برداشت از بانک‌مرکزی می‌روند.

    حال تصور کنید زمانی را که بانک‌ها از لحاظ منابع دچار محدودیت هستند و دولت به شکل دستوری به آن‌ها می‌گوید که پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن را در اولویت قرار دهند.

    فارغ از این موضوع که سیستم اعتبارسنجی فعلی کشور چندان قابل اتکا نیست و در آینده حجم بالایی از بدهی را برای نظام بانکی کشور به بار می‌آورد، در شرایط فعلی که دولت قصد دارد سیاست‌های مالی انقباضی را در پیش بگیرد باید بداند که سیاست‌های پولی انقباضی نیز باید در دستور کار قرار گرفته شود.

    درحالی که رییس کل بانک‌مرکزی تاکید کرده است که پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها نباید منجر به اضافه برداشتشان از بانک‌مرکزی شود، اما روند افزایشی اضافه برداشت بانک‌ها از بانک‌مرکزی طبق آمار خود این نهاد، نشان می‌دهد که بانک‌ها از منظر منابع، شرایط چندان مطلوبی نداشته و امکان پرداخت این میزان تسهیلات را چه با ضامن و چه بدون ضامن ندارند. بر اساس گزارش بانک مرکز بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی یا همان اضافه برداشت بانک‌ها در پایان آذر ماه امسال به بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۶.۶درصد و نسبت به ابتدای امسال، ۸ درصد افزایش یافته است.

    از طرف دیگر، آخرین آمار بانک‌مرکزی نشان از افزایش ضریب فزاینده در آذر ماه با رشد ۲.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته دارد. همچنین ضریب فزاینده نسبت به ابتدای سال رشد ۴.۲ درصدی را نشان می دهد.این موضوع حاکی از افزایش پرداخت وام توسط بانک‌ها طی ماه‌‌های گذشته دارد.

    اگر تمام این آمارها برای سیاستگذار کافی نیست، نگاهی به نرخ تورم ماهانه در دی‌ماه که بر اساس گزارش مرکز آمار که پس از سه ماه روند نزولی با افزایش ۰.۷۲ درصدی به ۲.۳۷ درصد رسید نمای واضحی از اشتباهات سیاستگذاری دولت است که در شرایطی که باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا تورم را کنترل کند نه به فکر هزینه‌های خود در بودجه است و نه دست از تصمیمات خالی از تدبیر برمی‌دارد.



  • 0

    بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن سنگ‌اندازی می‌کنند
    بانک‌ها به جای روان‌سازی پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، در راه اعطای این تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند که ضرورت دارد مسئولان اجازه ندهند مستأجرانی که مشکلات عدیده‌ای دارند، از نظر دریافت وام یاد شده هم در شرایط سختی قرار بگیرند.
    مستأجر نیازمند وام ودیعه مسکن

  • حداد
    0

    تقاضا دارم تادیر نشده فقط جلوی افزایش قیمتهارابگیرید که ازاینهی که هست بیشتر نشه ارزانی پیشکش؟

  • ناشناس
    0


    قوه قضائیه متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مورد عملکرد و رفتار دولت، دولتمردان، مسئولین و مسئولان کوتاهی کرده است.
    و نمایندگان مجلس هم متاسفانه سکوت اختیار کرده اند؟

  • 0

    قیمت تمام‌شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰ میلیون چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در خانه ملت در این مینه سکوت اختیار کرده و واکنشی از او دیده نمی شود؟

  • 0


    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بودند و هستند.
    یارانه 45 هزار تومانی افزایش می‌یابد؟ ولی متاسفانه از آذر ماه سال 1389 تاکنون هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است و فقط شعار دروغ سر می دهند.

  • تکلیف تاریک
    0

    تکلیف بازار را روشن کنید. تکلیف مردم را روشن کنید. مرگ یک بار شیون یک بار/ خیری که در برداشتن یارانه های پنهان هست در بلاتکلیفی مردم زیر پوشش اصلاح طلبان نیست

  • ابراهیم طوسی
    0

    مخبر نگو بگویید مخپر. چرا که کلا مخش در پرواز بود. منتطره در بره.

  • 0

    سوال اینجاست چرا مسئولین بانک ها رفاه کارگران بخشنامه بانک مرکزی در باره پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را تاکنون عمل و اجرا نکردند و هنوز هم نمی کنند؟

  • ناشناس
    0

    سوال اینجاست که چرا بانک مرکزی، بازرسی ها بانک ها و سازمان بازرسی کل کشور وغیره تاکنون در مورد مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران وام 100 میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین انجام نمی دهند برخورد نکردند و برخورد نمی کنند.

  • گرگلی
    0

    اگر افراد گرسنه برای معیشت و کار اعتراض کردند بزنید با ساچمه چشماشونو در بیارید که دیگه نتونن بیان بیرون!!!!!!!

  • 0

    در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود 10-20 درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!

  • ناشناس
    0

    بعضی درنهایت بی انصافی جای مجرم و ومظلوم را در ایجاد مشکلات اقتصادی عوض می کنند این مشکلات دستآورد دولت روحانی است و آنقدر قرض کردند که این دولت تا سال 1402باید ماهیانه به طور متوسط10هزارمیلیارد را باید پس بدهد با این افتضاح دولت روحانی چه بودجه ای برای دولت می ماند دولت قبل با بی عرضگی در تامین هزینه ها از صندوق توسعه برداشت یا از بانک مرکزی قرض کرد که خود این اقدام به تورم سرسام آور الان دامن زده است باید به دولت رئیسی فرصت داد تا ابتدا فجایع تصمیمات دولت روحانی را برطرف کند و با برنامه ریزی مشکلات را رفع نماید

    نظرات شما -
    • 0

      آها تو میدونستی مشکلات رو اما رییسی نمیدونست؟ چون قول داد توی صد روز اول درست کنه

  • اعتراض
    0

    ۰۹:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
    از امروز؛ ثبت نام وام بدون ضامن آغاز شد
    دستورالعمل بدون ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک ها ابلاغ و از امروز امکان ثبت نام متقاضیان وجود دارد.
    وام بدون ضامن ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان، مستمری بگیران و شاغلان نهاد‌های دولتی و غیردولتی در نظر گرفته شده است که بنا به دستور وزارت اقتصاد، شرایطی دارد.
    مدرک مورد نیاز برای دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها نامه کسر از حقوق است اما برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان علاوه بر کسر از حقوق به سفته یا چک نیز نیاز است.
    این وام در ۱۳ بانک دولتی از جمله بانک مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، ملت و تجارت به متقاضیان ارائه می‌شود.
    اگر بانک‌ها از ارائه این وام به متقاضیان واجد شرایط خودداری کنند افراد می‌توانند با بازرسی بانک، این موضوع را در میان بگذارند.
    که بخشنامه‌ای توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه مسئولین بانک ها رفاه کارگران تاکنون همکاری نکردند و هنوز هم نمی کنند و پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و انجام نمی دهند چرا؟

  • 0

    برای کارگران کسانی تصمیم می‌گیرند که یک شب گرسنه نخوابیده‌اند

  • 0

    برای کارگران کسانی تصمیم می‌گیرند که یک شب گرسنه نخوابیده‌اند، کسانی که از خانواده‎های ثروتمند هستند و نه از خانواده‌های کارگری.

  • 0

    در دولت قاجار سه چهارم کشور را از دست دادیم و در دوران پهلوی نیز بخش دیگری از مملکت خود را از دست دادیم اما در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاکمان را از ما بگیرند و این اولین دستاورد انقلاب بود.

  • ناشناس
    0

    حضرت امام حسین (ع) برای حکومت احکامی دارد که مسئولین ما به آن توجه نمی‌کنند. ایشان می‌فرمایند کارهای بزرگ را به افراد کوچک ندهید. متاسفانه گوش شنوایی برای این حرف‌ها وجود ندارد.

  • 1

    اگر مسئولین تنها ده درصد از فرمایشات ایشان در مورد کارگران را اجرایی کنند خیلی از مشکلات کارگران حل خواهد شد.

  • 1

    ما از رئیس جمهور و معاونین و وزار می‌خواهیم که تنها ده درصد فرمایشات رهبری در مورد معیشت، اشتغال، امنیت شغلی و بیمه کارگران را اجرایی کنند.

  • ناشناس
    0

    ما همواره بحث طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را مطرح کرده‌ایم. عده‌ای تامین اجتماعی را حیات خلوت خود می‌دانند و به دنبال این هستند که در چند صباحی که روی کار هستند آن را چپاول کنند اما ما اجازه نمی‌دهیم اموال کارگران به یغما برود.

  • 0

    افزایش مجدد قیمت ها باعث فشار مضاعف بر مردم شده

  • 0


    رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها حق ندارند پرداخت وام‌های خُرد را متوقف کنند
    رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید پرداخت وام‌ه[ادامه]

  • ناشناس
    0

    با پرداخت مبلغ 7 میلیون تومان وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان را حل وفصل نمی کنند و این مبلغ وام به درد بازنشستگان تامین اجتماعی نمی خورد.
    و این مبلغ 7 میلیون تومان متاسفانه تاکنون به برخی از بازنشستگان پرداخت نکردند و فقط به بازنشستگان شهر تهران دریافت کردند و بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی از وام الحسنه محروم هستند چرا؟

  • 0

    پرداخت نوبت اول وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری
    ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
    ولی متاسفانه بازنشستگان تامین اجنماعی آدم نیستند و جزء این کشور نیستند

  • 0

    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
    برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
    بازنشسته تامین اجتماعی





  • 0

    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
    برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
    بازنشسته تامین اجتماعی



  • ناشناس
    0

    اسم ایشون آقای "مخ بر" هست . مخ مردم را برده از بس چرند و پرند گفته

  • ناشناس
    0

    ای کاش فقط یک نفر در نظام و دولت به فکر مردم بود فقط یک نفر
    بیچاره ما

  • 0


    اگر بانک ها وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن ندادند، مردم شکایت کنند
    قانون برای شکایت کردن وجود دارد، ولی اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟

  • ناشناس
    0

    لطفا جناح و حزب بازی را کنار بزارید و برادرانه و صادقانه برای ایران زمین قدم بردارید

  • ایرانی
    0

    دلار 700تومان بود یارانه 45000تومان @@@حالا دلار 28000تومان یارانه 45000#به ملا نصرالدین گفتند چند سالته گفت30سال **بعداز بیست پرسیدند چند سالته گفت 30سالمه !حرف مرد یک کلام است

  • شرمنده ملت
    0

    شما نهار خوردین؟؟؟!!

  • ناشناس
    0

    دارند باز هم تحمل دارند،، این ملت لیاقت آسایش و آرامش و زندگی خوب را ندارند،، همین لیاقتشان است و بس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها