رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و‌ گو‌ با خبرفوری:

امکان پخش برنامه های زنده از شبکه های اینترنتی به نفع رسانه ملی است/صدا و سیما باید همکاری لازم را انجام دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امکان پخش برنامه های زنده از تلویزیون های اینترنتی با مجوز صدا و سیما وجود دارد.

امکان پخش برنامه های زنده از شبکه های اینترنتی به نفع رسانه ملی است/صدا و سیما باید همکاری لازم را انجام دهد

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انحصار صدا و سیما در پخش برنامه های زنده تلویزیونی اظهارکرد: این انحصار طبق قانون اساسی صورت گرفته است و در قانون صراحتا اعلام شده است که تنها صدا و سیما وظیفه پخش برنامه های زنده تلویزیونی را در اختیار دارد.

وی افزود: روشن و مشخص است که به استناد قانون اساسی و نظر شورای نگهبان انحصار پخش برنامه های زنده تلویزیونی برای صدا و‌ سیما فراهم شده است از این رو برای تغییر در این بند قانون اساسی الزامات و ضرورت هایی وجود دارد که امکان تحقق آنها به راحتی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: شبکه های تلویزیونی اینترنتی در شرایط امروز و باتوجه به انحصاری که در اختیار صدا و سیما وجود دارد می توانند با مراجعه به این نهاد در جهت جذب مجوز پخش برنامه های زنده وارد عمل شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارکرد: در شرایط امروز کشور و باتوجه به گسترش فعالیت های اینترنتی و مجازی بدون شک اعطای مجوز به شبکه های پرمخاطبی چون آپارات و‌ آیو برای پخش برنامه زنده برای رسانه ملی کمک بزرگی محسوب می شود روندی که امیدوارم مسئولین این سازمان نیز به آن توجه کنند.

جعفرپور با اشاره به اینکه به کارگیری توان و ظرفیت شبکه های اینترنتی در جهت افزایش مخاطب رسانه های داخلی اهمیت مهمی دارد تاکید کرد: دوستانمان در رسانه ملی باید براساس این متد و روش همکاری خود را با رسانه های مجازی و اینترنتی آغاز کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها