عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

جدایی افشانی از شهرداری تهران قطعی شد/ کمیسیون اجتماعی استفساریه را رد کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از قطعی شدن جدایی شهردار تهران خبر داد و گفت: اعضای شورای شهر باید به فکر گزینه جدیدی باشند.

جدایی افشانی از شهرداری تهران قطعی شد/ کمیسیون اجتماعی استفساریه را رد کرد

احمد بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره بررسی استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: در قانون مصوب از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جز تعداد معدودی از مسئولین که عمدتا از سوی مقام معظم رهبری دارای احکام حکومتی هستند موارد دیگری در راستای مصونیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان قید نشده است.

وی افزود: ما از همان ابتدا که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به مرحله اجرا درآمد به دلیل اصرار اعضای شورای شهر تهران در مکاتبات و جلسات متعددی که برگزار شد عنوان کردیم که امکان حضور افشانی در شهرداری تهران وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دلیل اصرار اعضای شورای شهر تهران بر حضور افشانی برای ما قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی برحسب وظیفه وبا موافقت برخی از اعضا استفساریه‎ای را در جهت ماندن شهردار تهران در این مسند مورد بررسی قرار داد اما با توجه به عدم تطبیق این استفساریه با قانون اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با آن مخالفت کردند.

بیگدلی تاکید کرد: به دوستانمان در شورای شهر تهران توصیه می‎کنیم باتوجه به مخالفت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر در جهت معرفی گزینه شهرداری تهران وارد عمل شوند.

وی گفت: انگیزه مجلس و نمایندگان از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان این بود که اقدامات و رویکردهای جدی در جهت حل معضل اشتغال و حضور جوانان در بدنه اجرایی کشور صورت گیرد بنابراین بهتر است که اعضای شورای شهر تهران و سایر کلانشهرها با انتخاب گزینه‎های جدید فرصت را برای افرادی که این قانون شامل حال آنها نمی‏شود فراهم کنند.

بیگدلی تصریح کرد: با رد استفساریه ماندن شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی جدایی افشانی از سمت خود حتمی است و باید گزینه جدیدی به عنوان شهردار تهران از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها