رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد؛

ارجاع مجدد طرح کودک همسری به هیئت رئیسه مجلس/ کودک 13 ساله مهارت اداره زندگی را ندارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از ارجاع مجدد طرح کودک همسری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ارجاع مجدد طرح کودک همسری به هیئت رئیسه مجلس/ کودک 13 ساله مهارت اداره زندگی را ندارد

فریده اولاد قباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره رویکرد فراکسیون زنان مجلس پیرامون طرح کودک همسری که یک فوریت آن تصویب شده است، اظهارکرد: طرح کودک همسری از سوی فراکسیون زنان مجلس طرح موضوع شد و یک فوریت آن نیز در صحن علنی مجلس رای آورد اما متاسفانه در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رد شد.

وی افزود: من فکر می‎کنم با توجه به آسیب‎هایی که ازدواج برای کودکانی که زیر 13 سال هستند در پی دارد خوب است که ما با یک نگاه واقع بینانه و براساس واقعیت‌های اجتماعی به این طرح نگاه کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از منظر بنده نباید هیچ گونه نگاه سیاسی نسبت به این طرح وجود داشته باشد و از زوایای دیگر باید به آن پرداخته شود.

اولاد قباد تاکید کرد: این طرح باتوجه به اینکه یک فوریت آن در صحن علنی مجلس رای آورده است نشان دهند این است که دیدگاه نمایندگان نسبت به این طرح یک دیدگاه واقع‎بینانه و فراجناحی است.

وی گفت: یک کودک نیازمند آموزش و مهارت‎های اساسی زندگی است و این کودک براساس حقوق شهروندی که دارد باید به مدرسه برود از این رو زمانی که ازدواج می‎کند و متاهل می‎شود امکان ادامه تحصیل برای وی وجود ندارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: افرادی که در سن پایین ازدواج می‎کنند علاوه برنققش همسری باید نقش پدری و مادری را هم ایفا کند در صورتی که این فرد خودش هنوز کودک است و نیازمند آموزش مهارت‎های زندگی است و نیاز دارد به مدرسه برود از این رو فراکسیون زنان مجلس قرار است مکاتبات خود با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را مجددا از سر بگیرد.

اولاد قباد درباره اینکه چه زمانی قرار است این طرح در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار بگیرد تصریح کرد: نمی‎توانم زمان دقیقی را برای پیگیری این موضوع اعلام کنم ولی قطعا ما پیگیری‎های خودمان را در این باره انجام خواهیم داد.

طراح عکس: نیلوفر برومند

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نگین
    0

    این طرح کاملا سیاسیست هر چه سر مردم سر در گریبان بیشتر باشند بهتره نه‌تنها این بچه ها در گیر مسایل عدیده ای می شوند والدین را هم در گیر می کنند یک ازدواج موفق علاوه بر درک درست زندگی باید بلوغ فکری جسمی و تامین هزینه زندگی و نگه داری از یک زندگی را داشته باشند وقتی که امیالشان فرو کش کرد ان وقت است که می فهمند در چه منجلابی دست و پا می زنند و دادگاه ها چقدر درگیر می شوند این همه مسایل در ایران هست که نمایندگان به ان بپردازند همه چی گلو بلبله فقط مونده ازدواج با کودکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها