دلبر دیگر باردار نمی‌شود

دامپزشک و مدیر باغ‌وحش ارم از ناموفق بودن عمل لقاح مصنوعی بر روی دلبر و کوشکی خبر داد.

دلبر دیگر باردار نمی‌شود

ایمان معماریان دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم، درباره علت ناموفق بودن عمل لقاح مصنوعی یوزپلنگ‌های پارک پردیسان (دلبر و کوشکی) اظهار کرد: تاکنون عمل لقاح مصنوعی بر روی یوزپلنگ‌ها در دنیا موفق نبوده است.

او با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف برای بارداری دلبر و کوشکی در ایران افزود: شانس بارداری یوزپلنگ‌ها با لقاح مصنوعی بسیار کم است.

دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌دانستیم که شانس لقاح طبیعی در یوزپلنگ‌ها بیشتر است، اما به دلیل مشکلات پیش آمده برای دلبر، این موضوع اتفاق نیفتاد و خصوصیات اسپرمی کوشکی نیز روز به روز کمتر شد.

معماریان تصریح کرد: برای احیای گونه با ارزشی مانند یوزپلنگ باید از هر روشی استفاده می‌کردیم و با اینکه شانس لقاح مصنوعی بسیار کم بود، اما تلاشمان را کردیم.

او بیان کرد: تا زمانی که آسیب جسمی جدی به یوزپلنگ‌ها نمی‌رسد، باید با کمک بهترین متخصصان دنیا از روش‌های نوین برای بارداری این گونه از حیات وحش استفاده کنیم.

دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم گفت: برای باردار شدن ایران ( دیگر یوزپلنگ ماده) تا حد ممکن از روش جفت گیری طبیعی استفاده می‌کنیم و پس از آن به لقاح مصنوعی غیر تهاجمی و تهاجمی و سایر روش‌هایی که شانس بارداری را کم می‌کنند، روی می‌آوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد