توضیح محیط زیست درباره حضور نهنگ قاتل در خلیج فارس

مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد رویت نهنگ قاتل در آبهای بوشهر اظهار کرد: نهنگ قاتل گستره زندگی وسیعی از مناطق سرد تا حاره‌ای دارد بنابراین دیدن آن در خلیج فارس بعید نبوده است. طی سال‌های گذشته گزارش‌هایی در مورد وجود نهنگ قاتل در خلیج فارس داشتیم ولی مستند نبودند.

توضیح محیط زیست درباره حضور نهنگ قاتل در خلیج فارس

داوود میرشکار افزود: در دو ماه گذشته در امارات نهنگ قاتل دیده شده و در ماه گذشته بین کیش و هندورابی مشاهده شد. در دو هفته گذشته نهنگ قاتل در استان بوشهر بوده است .
مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی در مورد علت نامگذاری این نهنگ به عنوان نهنگ قاتل توضیح داد: از آنجا که نهنگ قاتل دایره متنوع غذایی دارد و از گونه‌های مختلف اعم از فک و شیر دریایی تغذیه می‌کند، به نهنگ قاتل مشهور شده است. نکته حائز اهمیت آن است که نهنگ قاتل به خاطر هوش سرشار خود می‌تواند با انسان ارتباط برقرار کند و مشکل چندانی برای او ایجاد نمی‌کند. دو گزارش در دنیا در مورد حمله نهنگ قاتل به انسان در اسارت داشتیم ولی اینگونه آسیب چندانی برای انسان ندارد. در روزهای گذشته خلیج فارس میزبان دو نهنگ قاتل بوده است .
وی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار از جنگل‌های حرا در سواحل خلیج فارس و دریای عمان است، گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد در سواحل مکران افزایش میزان جنگل‌های حرا را داشته‌ایم. در خلیج فارس به دلیل ساخت و ساز و تغییر اقلیم، جنگل‌های حرا شرایط سختی دارد و تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و سازمان جنگل‌ها برای پایش و حفاظت این جنگل‌ها در خلیج فارس و دریای عمان اقداماتی انجام دهیم .

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها