ساوه بیشترین جمعیت حاشیه نشین را در استان مرکزی دارد

شهردار ساوه گفت: ساوه دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین در میان شهرهای استان مرکزی است و این مساله ضرورت اجرای طرح بازآفرینی شهری را دو چندان می کند.

ساوه بیشترین جمعیت حاشیه نشین را در استان مرکزی دارد

«سید مهدی حسینی» روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری، اظهار داشت: حدود یک پنجم از جمعیت شهر ساوه در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند به همین دلیل لازم است به شهر ساوه بیش از سایر شهرهای استان برای طرح های بازسازی و نوسازی توجه شود.
وی افزود: افزون بر 19 درصد از جمعیت شهر ساوه در سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه ای زندگی می‌کنند که بالاترین حجم جمعیت ساکن در نقاط یاد شده میان همه شهرهای استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
حسینی اظهار داشت: تامین برخی از ملزومات مانند قیر و نیز منابع اعتباری برای ارائه خدمات شهری به مساعدت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان نیاز دارد زیرا اکنون زیرسازی معابر شهری در ساوه انجام شده است.
شهردار ساوه گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ساوه و مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است همه معابر خاکی این شهر تا پایان سال 98 آسفالت شود.
به گفته حسینی،‌ اکنون در محله های یاقوت آباد و قاسم آباد ساوه اقدامات زیرسازی معابر انجام شده و در محله عباس آباد نیز سه هزار متر مربع زیرسازی و جدول سازی در 10 روز اخیر صورت گرفته و بسیاری از معابر برای انجام عملیات آسفالت آماده است.
وی یادآور شد: از 100کیلومتر معبر خاکی شهر ساوه، تاکنون عملیات جدول گذاری و آسفالت 40 کیلومتر انجام شده است.
شهر ساوه با 220 هزار نفر جمعیت دارای 22 منطقه حاشیه نشین و 2 منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها